Katalog Małgosia Krasuska, 2013-04-22 Gdynia Zajęcia pozaszkolne, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO* Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Krasuska Placówka oświatowa: Przedszkole Samorządowe Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2010 – 31.05.2013 r.) Imię i nazwisko opiekuna stażu: Dyrektor placówki oświatowej: Barbara Rzepiak Kierunki rozwoju Zadania § 7. ust1. pkt 1. Uczestniczenie w pracach or-ganów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych wychowawczych, opiekuń-czych lub innych wynikają-cych ze statutu oraz potrzeb szkoły. 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Współpraca w przygotowaniu uroczystości przedszkolnych: a) Dzień Nauczyciela; b) Andrzejki c) Jasełka; d) Dzień Babci i Dziadka; e) Dzień Matki; f) Dzień Dziecka. 3. Współpraca podczas organizacji Festynu Rodzinnego z okazji „Dnia Dziecka” 4. Udział w Przeglądzie Małych Form Teatralnych w Gdyni 5. Organizacja Wewnątrzprzedszkolnego Konkursu Ekologicznego. 6. Współpraca z rodzicami. § 7. ust 1. pkt 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonale-nia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych 1. Ukończenie kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli pracujących w przedszkolach. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu. - Udział w pracach zespołu wychowawczego przedszkola. - Udział w pracach zespołu samokształce-niowego. - Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. 3. Udział w warsztatach metodycznych - konferencjach. 4. Ukończenie studiów podyplomowych Logopedia szkolna 5. Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracja sali itp. § 7. ust 1. pkt 3. Poznawanie przepisów doty-czących systemu oświaty. 1. Analiza dokumentacji. - Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: - Karta Nauczyciela. - Ustawa o systemie oświaty. 2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet). 3. Udział w konferencjach o systemie oświaty. 4. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat. 5. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego. § 7. ust 2. pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu. 1. Współpraca z opiekunem stażu. - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Zawarcie kontraktu. - Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. - Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. - Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli - wnioski z obserwacji. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - konsultacja , opracowanie konspektów zajęć ich analiza. - Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora - konsultacja , opracowanie konspektów zajęć ich analiza. - Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. - Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. 3. Zajęcia otwarte dla rodziców. - Opracowanie pomocy dydaktycznych . 4. Publikowanie własnych prac. - Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW; - Publikacja scenariuszy zajęć. 5. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej, dzienniki zajęć. § 7. ust 2. pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Współorganizowanie wycieczek dla dzieci 2.Współorganizacja uroczystości okolicz-nościowych, festynów. . § 7. ust 2. pkt 3. Uczestnictwo w realizacji za-dań ogólnoszkolnych, eduka-cyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wy-nikających ze statutu oraz spe-cyfiki typu i rodzaju szkoły. 1. Czynne uczestniczenie w realizacji priorytetów edukacyjno-wychowawczych Przedszkola. 2. Przygotowanie wychowanków do udziału w różnorodnych konkursach. 3. Prowadzenie zajęć z terapii logopedycznej dla dzieci we współpracy z rodzicami 3. Analiza i terapia indywidualnego przypadku dziecka § 7. ust 2. pkt 4. Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii kom-puterowej i informacyjnej. 1. Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. 2. Opracowanie dokumentów, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera. 3. Opieka nad stroną internetową przedszkola. 4. Prowadzenie gazetki przedszkolnej § 7. ust 2. pkt 5. Wiedza z wybranych zagad-nień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych pro-blemów oświatowych w zakre-sie specyfiki zadań realizo-wanych przez nauczyciela. 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego. 2. Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. § 7. ust 2. pkt 6. Znajomość przepisów doty-czących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętność posługiwania się tymi prze-pisami. 1. Udział w konferencjach o systemie oświaty. 2. Udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych, podejmujących w/w temat. 3. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego. Wyświetleń: 943
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |