Katalog

Anna Gudel, 2013-04-18
Dolistowo

Język angielski, Konspekty

Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy V szkoły podstawowej

- n +

Temat : Love – miłość. Poznajemy wyrażenia związane z miłością na podstawie piosenki Bruno Marsa „Just the way you are”.
Poziom: podstawowy
Przeznaczony czas: 45 minut

POMOCE:
1. Słownik angielsko -polski
2. Słowa i wyrażenia z piosenki (załącznik 1)
3. Krótki życiorys Bruno Marsa (załącznik 2)
4. Tekst piosenki Bruno Marsa „Just the way you are” (załącznik 3)
5. Praca domowa
6. Nagranie piosenki (Bruno Mars „Just the way you are”)
7. Odtwarzacz płyt

CELE OPERACYJNE LEKCJI:
Uczeń:
• Potrafi wymienić skojarzenia związane ze słowem miłość
• Potrafi skorzystać ze słownika angielsko- polskiego i odnaleźć właściwe słowa
• Potrafi powiedzieć własnymi słowami o czym jest piosenka
• Potrafi wymienić najważniejsze słowa w tekście oraz zna ich znaczenie
• Potrafi połączyć ze sobą wyrazy tworząc wyrażenia
• Potrafi odszukać w słowniku nowe słowo, znaleźć właściwe znaczenie spośród kilku danych

FORMY PRACY:
• praca w parach
• praca indywidualna

METODY I TECHNIKI PRACY:
• metoda audiolingwalna (piosenka)
• metoda burzy mózgów
• praca ze słownikiem dwujęzycznym

PRZEBIEG LEKCJI
1. Wstęp
• Nauczyciel wita uczniów a następnie sprawdza obecność
• Nauczyciel sprawdza pracę domową
• Nauczyciel zapisuje na tablicy temat zajęć, następnie wyjaśnia uczniom jak będą wyglądały zajęcia, zapoznaje ich z celami zajęć.
• Nauczyciel na środku tablicy zapisuje słowo Love- miłość. Dzieli uczniów na 4 grupy. Następnie każdej grupie wręcza czystą kartkę z bloku. Zadaniem każdej z grup jest wypisanie jak największej ilości słów i zwrotów kojarzących się im z miłością. Po zakończeniu każda z grup prezentuje zapisane na kartkach słowa, zwroty.
• Nauczyciel odtwarza fragment utworu Bruno Marsa „Just the way you are”, zadaniem uczniów jest odgadnięcie czyja to piosenka oraz powiedzenie w jaki nastrój piosenka ich wprowadza.

2. Faza zasadnicza

1. Nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi kartki z nowym słownictwem
( załącznik nr. 1). Uczniowie pracują tym razem w parach. Ich zadaniem jest korzystając ze słownika odnaleźć prawidłowe znaczenie słów. Nauczyciel objaśnia uczniom w jaki sposób korzystać ze słownika oraz cały czas monitoruje pracę uczniów.

2. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki na których znajdują się informacje związane z autorem piosenki „Just the way you are”. Uczniowie mają za zadanie przeczytać wnikliwie tekst a następnie odpowiedzieć na pytania zadawane przez nauczyciela (załącznik nr.2)

3. Nauczyciel rozdaje uczniom tekst piosenki, w tekście są luki które uczniowie muszą uzupełnić. Nauczyciel odtwarza tekst piosenki dwukrotnie. (załącznik nr.3)

4. Nauczyciel odczytuje tekst piosenki i sprawdza czy uczniowie uzupełnili luki prawidłowym słownictwem.

5. Nauczyciel prosi uczniów aby wraz z nim spróbowali zaśpiewać piosenkę Bruno Marsa „Just the way you are”.

6. Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy. Każdej grupie wręcza słownik a następnie prosi aby każda z grup przetłumaczyła na język polski fragment piosenki wyznaczony przez nauczyciela.

7. Nauczyciel nadzoruje pracę uczniów. Po zakończeniu przedstawiciele każdej z grup czytają tłumaczenie piosenki. Zadaniem nauczyciela jest poprawianie błędów.

8. Nauczyciel nagradza plusami grupę uczniów, która popełniła najmniej błędów w tłumaczeniu piosenki.

Faza podsumowująca:
• Nauczyciel pyta uczniów o to co im się najbardziej podobało w zajęciach a co najmniej
• Nagradza najbardziej aktywnych uczniów ocenami bardzo dobrymi
• Zadaje pracę domową (załącznik nr. 4)
• Uczniowie notują treść pracy domowej. Zadają pytania
• Nauczyciel dziękuje uczniom za udział i zaangażowanie w zajęciach
Wyświetleń: 1014


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.