Katalog

Anna Gudel, 2013-04-18
Dolistowo

Język angielski, Konspekty

Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy III szkoły podstawowej

- n +

Temat: Moje ulubione produkty żywnościowe – wyrażanie upodobań.

Cele językowe: wyrażanie upodobań związanych z jedzeniem, poszerzenie znajomości słownictwa dotyczącego jedzenia.

Cele operacyjne:

Uczeń potrafi:
1. Mówić o swoich upodobaniach kulinarnych.
2. Nazywać najważniejsze produkty żywnościowe
3. Współpracować w grupie
4. Zaśpiewać piosenkę
5. Powiedzieć krótki wierszyk

Cel wychowawczy:
Uczeń:
1. Potrafi zachować higienę podczas posiłków.
2. Wybiera zdrowe produkty żywnościowe.

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa

Pomoce dydaktyczne:
• karty obrazkowe
• podpisy do ilustracji
• nagranie z płyty
• tekst piosenki
• tekst wierszyka

Przebieg zajęć:
1. Rozgrzewka językowa- zabawa w kolory.
Uczniowie wraz z nauczycielem tworzą na środku klasy krąg. Nauczyciel zabiera ze sobą piłkę. Nauczyciel rzuca piłkę do każdego ucznia (kolory wypowiada w języku polskim, zaś uczeń do którego jest rzucana piłka musi powiedzieć nazwę koloru w języku angielskim, pamiętając o zasadzie nie łapania koloru czarnego). Jeśli uczeń złapie piłkę słysząc kolor czarny, lub jeżeli źle poda nazwę koloru odpada z gry.
2. Podanie tematu zajęć .
Nauczyciel zapisuje temat zajęć na tablicy, zapoznaje uczniów z tematem oraz celami zajęć.
3. Wprowadzenie nowych pojęć.
Nauczyciel umieszcza na tablicy karty obrazkowe z nowym słownictwem
(załącznik nr.1). Obok kart obrazkowych umieszcza napisy, na których umieszczone są nazwy produktów żywnościowych (załącznik nr. 2). Następnie omawia każdą z kart obrazkowych, podaje nowe słownictwo i umieszcza prawidłowy napis pod każdym z obrazków. Uczniowie starają się zapamiętać jak najwięcej nazw gdyż nauczyciel po chwili zabiera napisy, miesza je. Każdy uczeń podchodzi do tablicy i umieszcza napisy pod obrazkami, nauczyciel obserwuje i notuje liczbę popełnionych przez każdego ucznia błędów, bądź ich brak. Kiedy ostatni uczeń wykona zadanie, nauczyciel omawia jakie błędy każdy z uczniów popełnił, wskazuje osoby które popełniły ich najmniej bądź też wykonały zadanie bezbłędnie. ( Podczas takiego zadania uczniowie mają możliwość ćwiczenia swojej pamięci, rozwija się sprawność zapamiętywania).
4. Rozmowa na temat ulubionych produktów żywnościowych.
Nauczyciel wprowadza i zapisuje na tablicy dwa zwroty, którymi dzieci będą umiały się posługiwać po zakończeniu zajęć. Zapisuje je na tablicy:
• I like ……
• I don’t like…
Nauczyciel wyjaśnia co oznaczają powyższe zwroty. Następnie prosi uczniów o powtórzenie nowo poznanych zwrotów.
Kolejnym zadaniem uczniów jest ułożenie zdań z produktami które lubią i których nie lubią. Nauczyciel pyta każdego ucznia z osobna.
5. Nauka wierszyka, zabawa ruchowa.
I like chocolate, I like chips
I like apple
I like eating all the time,
I like food, do you? ( każdy uczeń może zmienić nazwy produktów według uznania).
6. Zabawa w łańcuszek słów. ( Bardzo popularna zabawa która zmusza uczniów do skupienia się, pomaga również w zapamiętywaniu słownictwa).
I like salad and you?
Następna osoba powtarza I like salad and cheese and you? - itd.

7.Piosenka Victorii Justice “Favorite food” (załącznik numer 3)
Nauczyciel wręcza uczniom tekst piosenki, lecz w tekścię są luki z brakującym słownictwem. Uczniowie słuchają piosenki dwukrotnie. Ich zadaniem jest wstawienie w miejsce luk prawidłowych słów. Uczniowie pracują w parach.
8. Zadanie pracy domowej.
9. Nagrodzenie najbardziej aktywnych uczniów plusami lub ocenami.
Wyświetleń: 4046


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.