Katalog Anna Gudel, 2013-04-18 Dolistowo Język angielski, Konspekty Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy III szkoły podstawowejTemat: Moje ulubione produkty żywnościowe – wyrażanie upodobań. Cele językowe: wyrażanie upodobań związanych z jedzeniem, poszerzenie znajomości słownictwa dotyczącego jedzenia. Cele operacyjne: Uczeń potrafi: 1. Mówić o swoich upodobaniach kulinarnych. 2. Nazywać najważniejsze produkty żywnościowe 3. Współpracować w grupie 4. Zaśpiewać piosenkę 5. Powiedzieć krótki wierszyk Cel wychowawczy: Uczeń: 1. Potrafi zachować higienę podczas posiłków. 2. Wybiera zdrowe produkty żywnościowe. Formy pracy: indywidualna, zbiorowa Pomoce dydaktyczne: • karty obrazkowe • podpisy do ilustracji • nagranie z płyty • tekst piosenki • tekst wierszyka Przebieg zajęć: 1. Rozgrzewka językowa- zabawa w kolory. Uczniowie wraz z nauczycielem tworzą na środku klasy krąg. Nauczyciel zabiera ze sobą piłkę. Nauczyciel rzuca piłkę do każdego ucznia (kolory wypowiada w języku polskim, zaś uczeń do którego jest rzucana piłka musi powiedzieć nazwę koloru w języku angielskim, pamiętając o zasadzie nie łapania koloru czarnego). Jeśli uczeń złapie piłkę słysząc kolor czarny, lub jeżeli źle poda nazwę koloru odpada z gry. 2. Podanie tematu zajęć . Nauczyciel zapisuje temat zajęć na tablicy, zapoznaje uczniów z tematem oraz celami zajęć. 3. Wprowadzenie nowych pojęć. Nauczyciel umieszcza na tablicy karty obrazkowe z nowym słownictwem (załącznik nr.1). Obok kart obrazkowych umieszcza napisy, na których umieszczone są nazwy produktów żywnościowych (załącznik nr. 2). Następnie omawia każdą z kart obrazkowych, podaje nowe słownictwo i umieszcza prawidłowy napis pod każdym z obrazków. Uczniowie starają się zapamiętać jak najwięcej nazw gdyż nauczyciel po chwili zabiera napisy, miesza je. Każdy uczeń podchodzi do tablicy i umieszcza napisy pod obrazkami, nauczyciel obserwuje i notuje liczbę popełnionych przez każdego ucznia błędów, bądź ich brak. Kiedy ostatni uczeń wykona zadanie, nauczyciel omawia jakie błędy każdy z uczniów popełnił, wskazuje osoby które popełniły ich najmniej bądź też wykonały zadanie bezbłędnie. ( Podczas takiego zadania uczniowie mają możliwość ćwiczenia swojej pamięci, rozwija się sprawność zapamiętywania). 4. Rozmowa na temat ulubionych produktów żywnościowych. Nauczyciel wprowadza i zapisuje na tablicy dwa zwroty, którymi dzieci będą umiały się posługiwać po zakończeniu zajęć. Zapisuje je na tablicy: • I like …… • I don’t like… Nauczyciel wyjaśnia co oznaczają powyższe zwroty. Następnie prosi uczniów o powtórzenie nowo poznanych zwrotów. Kolejnym zadaniem uczniów jest ułożenie zdań z produktami które lubią i których nie lubią. Nauczyciel pyta każdego ucznia z osobna. 5. Nauka wierszyka, zabawa ruchowa. I like chocolate, I like chips I like apple I like eating all the time, I like food, do you? ( każdy uczeń może zmienić nazwy produktów według uznania). 6. Zabawa w łańcuszek słów. ( Bardzo popularna zabawa która zmusza uczniów do skupienia się, pomaga również w zapamiętywaniu słownictwa). I like salad and you? Następna osoba powtarza I like salad and cheese and you? - itd. 7.Piosenka Victorii Justice “Favorite food” (załącznik numer 3) Nauczyciel wręcza uczniom tekst piosenki, lecz w tekścię są luki z brakującym słownictwem. Uczniowie słuchają piosenki dwukrotnie. Ich zadaniem jest wstawienie w miejsce luk prawidłowych słów. Uczniowie pracują w parach. 8. Zadanie pracy domowej. 9. Nagrodzenie najbardziej aktywnych uczniów plusami lub ocenami. Wyświetleń: 4046
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |