Katalog

Karolina Chmielińska, 2013-04-15
Serock

Język francuski, Konspekty

Konspekt lekcji z języka francuskiego na podstawie metody Et toi 1, gimnazjum

- n +


Konspekt lekcji języka francuskiego
w klasie IIb w Gimnazjum Nr 2 w Serocku
w roku szkolnym 2010/2011



Temat : „On blogue”. Tworzymy projekt własnego bloga.
Klasa IIb GIM – poziom początkujący

CELE:

Uczeń:
• doskonali rozumienie tekstu ze słuchu
• analizuje i wykorzystuje informacje zawarte w tekście
• redaguje pisemnie krótkie informacje na własny temat
• poznaje nowe słownictwo poprzez analizę tekstu oraz pracę ze słownikiem
• utrwala umiejętność stosowania zaimka osobowego „on” w zastępstwie „nous”

METODY:

• metoda komunikatywna,
• odsłuch;
o praca indywidualna
• metoda projektu;
o praca w grupach

POMOCE DYDAKTYCZNE:

• podręcznik Et Toi 1?
• płyta audio Et Toi 1? (ścieżka nr 64)
• zeszyt ćwiczeń Et Toi 1? 1
• słowniki francusko-polskie
• tablica
• materiały z gazet, zdjęcia, brystol

CZAS TRWANIA : 45 min
















PRZEBIEG LEKCJI :


I ORGANIZACJA LEKCJI 1 min

1. Sprawdzenie obecności.
2. Nauczyciel informuje klasę jaki jest cel i temat lekcji.


II WPROWADZENIE 3 min
Praca wspólna.

Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć oraz informuje, jakie kroki po kolei będą podejmować uczniowie na tej lekcji. Uczniowie przypominają treść lekcji poprzedniej, dotyczącej bloga bohaterów podręcznika i treści w nim zawartych. Przypominają zasadę użycia zaimka „on”.


III ĆWICZENIA PRAKTYCZNE 12 min
Praca indywidualna, wspólne omówienie

1. Nauczyciel odtwarza uczniom z płyty audio krótkie teksty z podręcznika, dotyczące przedstawiania przykładowych postaci bloga (ćw 4 str. 57, część b)
Po 1. odsłuchu, nauczyciel sprawdza, ile udało się zrozumieć uczniom. Kolejne słuchanie odbywa się przy otwartch podręcznikach, uczniowie słuchając, czytają tekst.
Wspólna analiza treści, w razie wątpliwości leksykalnych, uczniowie mogą posłużyć się słownikami.

2. Następnym krokiem jest pisemne zredagowanie informacji na swój temat, na podstawie przykładów z podręcznika, tzw. „On se présente”.
Nauczyciel koryguje indywidualnie teksty przygotowywane przez uczniów. Możliwość korzystania ze słowników.


IV UTRWALENIE UMIEJĘTNOŚCI : 28 min
Praca w grupach

Nauczyciel dzieli klasę na grupy, w zależności od ilości słowników (4-5).
W grupach, uczniowie z posiadanych informacji i za pomocą przyniesionych przez siebie materiałów, tworzą projekt graficzny bloga grupy przyjaciół z klasy. Blog musi zawierać następujące punkty :

• „On se présente” (przygotowane wcześniej informacje na swój temat)
• „Le collège” (opis klasy, szkoły, życia szkolnego)
• „On aime” (upodobania, rozrywki, sport)
• „La musique” (ulubiona muzyka)

W trakcie pracy nauczyciel pomaga i doradza grupom. Po skończonych przygotowaniach, grupy prezentują swoje projekty, nauczyciel ocenia prace pod względem treści, poprawaności językowej oraz wykonania.

V ZADANIE DOMOWE : 1 min

Ćwiczenie pisemne – Zeszyt ćwiczeń Et toi 1, ćw.9 str 58.
Nauczyciel omawia ćwiczenie polegające na zastąpieniu zaimka „on” zaimkiem „nous”.
Wyświetleń: 1298


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.