Katalog Karolina Chmielińska, 2013-04-15 Serock Język francuski, Konspekty Konspekt lekcji z języka francuskiego na podstawie metody Et toi 1, gimnazjumKonspekt lekcji języka francuskiego w klasie IIb w Gimnazjum Nr 2 w Serocku w roku szkolnym 2010/2011 Temat : „On blogue”. Tworzymy projekt własnego bloga. Klasa IIb GIM – poziom początkujący CELE: Uczeń: • doskonali rozumienie tekstu ze słuchu • analizuje i wykorzystuje informacje zawarte w tekście • redaguje pisemnie krótkie informacje na własny temat • poznaje nowe słownictwo poprzez analizę tekstu oraz pracę ze słownikiem • utrwala umiejętność stosowania zaimka osobowego „on” w zastępstwie „nous” METODY: • metoda komunikatywna, • odsłuch; o praca indywidualna • metoda projektu; o praca w grupach POMOCE DYDAKTYCZNE: • podręcznik Et Toi 1? • płyta audio Et Toi 1? (ścieżka nr 64) • zeszyt ćwiczeń Et Toi 1? 1 • słowniki francusko-polskie • tablica • materiały z gazet, zdjęcia, brystol CZAS TRWANIA : 45 min PRZEBIEG LEKCJI : I ORGANIZACJA LEKCJI 1 min 1. Sprawdzenie obecności. 2. Nauczyciel informuje klasę jaki jest cel i temat lekcji. II WPROWADZENIE 3 min Praca wspólna. Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć oraz informuje, jakie kroki po kolei będą podejmować uczniowie na tej lekcji. Uczniowie przypominają treść lekcji poprzedniej, dotyczącej bloga bohaterów podręcznika i treści w nim zawartych. Przypominają zasadę użycia zaimka „on”. III ĆWICZENIA PRAKTYCZNE 12 min Praca indywidualna, wspólne omówienie 1. Nauczyciel odtwarza uczniom z płyty audio krótkie teksty z podręcznika, dotyczące przedstawiania przykładowych postaci bloga (ćw 4 str. 57, część b) Po 1. odsłuchu, nauczyciel sprawdza, ile udało się zrozumieć uczniom. Kolejne słuchanie odbywa się przy otwartch podręcznikach, uczniowie słuchając, czytają tekst. Wspólna analiza treści, w razie wątpliwości leksykalnych, uczniowie mogą posłużyć się słownikami. 2. Następnym krokiem jest pisemne zredagowanie informacji na swój temat, na podstawie przykładów z podręcznika, tzw. „On se présente”. Nauczyciel koryguje indywidualnie teksty przygotowywane przez uczniów. Możliwość korzystania ze słowników. IV UTRWALENIE UMIEJĘTNOŚCI : 28 min Praca w grupach Nauczyciel dzieli klasę na grupy, w zależności od ilości słowników (4-5). W grupach, uczniowie z posiadanych informacji i za pomocą przyniesionych przez siebie materiałów, tworzą projekt graficzny bloga grupy przyjaciół z klasy. Blog musi zawierać następujące punkty : • „On se présente” (przygotowane wcześniej informacje na swój temat) • „Le collège” (opis klasy, szkoły, życia szkolnego) • „On aime” (upodobania, rozrywki, sport) • „La musique” (ulubiona muzyka) W trakcie pracy nauczyciel pomaga i doradza grupom. Po skończonych przygotowaniach, grupy prezentują swoje projekty, nauczyciel ocenia prace pod względem treści, poprawaności językowej oraz wykonania. V ZADANIE DOMOWE : 1 min Ćwiczenie pisemne – Zeszyt ćwiczeń Et toi 1, ćw.9 str 58. Nauczyciel omawia ćwiczenie polegające na zastąpieniu zaimka „on” zaimkiem „nous”. Wyświetleń: 1298
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |