Katalog Jolanta Mikołajewska, 2013-04-10 Bonisław Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego na mianowanego - aneksJolanta Mikołajewska, 09.04.2013 r. Nauczyciel wczesnej edukacji Zespół Szkół w Wieczfni Kościelnej ANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Nauczyciel kontraktowy: Jolanta Mikołajewska Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2010r. Szkoła Podstawowa w Szkudaju Kontynuacja stażu: 1 wrzesień 2011 r. Zespół Szkół w Wieczfni Kościelnej Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2013 Opiekun stażu: ******* Dyrektor Szkoły: ****** Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 7 ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. - Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej 2.Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. - Uczestnictwo w Komisji do Opracowania Programu Wychowawczego Zespołu Szkół ***** - Uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego edukacji wczesnoszkolnej - Uczestnictwo w pracach zespołu zajęć korekcyjno – kompensacyjnych - Opracowanie dokumentów związanych z pełnieniem funkcji wychowawcy i nauczyciela w klasie II - Opracowanie sprawozdań z uroczystości szkolnych i środowiskowych. - Współorganizowanie i organizowanie imprez i uroczystości szkolnych. - Przygotowanie uczniów do udziału w różnych formach aktywności artystycznej (przedstawieniach), konkursach szkolnych i pozaszkolnych. -Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. - Udział w realizacji programów profilaktycznych, wychowawczych i projektów edukacyjnych. Wrzesień 2011 r. Cały okres stażu Cały okres stażu Wrzesień 2011 r. W zależności od potrzeb Zgodnie z harmonogramem W zależności od potrzeb Cały okres stażu Cały okres stażu § 7 ust.1 pkt.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Wstępna ocena własnych umiejętności. - Analiza zdobytego wykształcenia, ukończonych kursów doskonalących i szkoleń. Wrzesień 2011r. 2.Poszerzanie wiedzy i umiejętności dydaktyczno – wychowawczych. -Udział w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli. -Udział w konferencjach, warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa. -Udział w zewnętrznych formach doskonalenia nauczycieli organizowanych przez Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli. - Samodoskonalenie: studiowanie literatury pedagogicznej, metodycznej, wymiana doświadczeń. Wrzesień 2011r. Cały okres stażu § 7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1.Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. - Zapoznanie z dokumentacją szkoły, współpraca w tworzeniu dokumentacji Zespołu Szkół ***** (statut szkoły, system oceniania, szkolny program wychowawczy i profilaktyczny, podstawa programowa – edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna). - Znajomość przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Na bieżąco 2.Poznanie przepisów prawa oświatowego, w tym dotyczących procedury awansu na nauczyciela mianowanego. - Analiza dokumentacji pod kątem kontynuacji stażu z powodu zmiany miejsca zatrudnienia: Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty. - Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). - Przygotowanie dokumentacji wynikającej z realizacji stażu. - Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Wrzesień 2011 r. Cały okres stażu § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. - Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. - Przygotowanie aneksu do planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2011r 2.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. - Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Cały okres stażu zgodnie z ustaleniami 3.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. Cały okres stażu zgodnie z ustaleniami 4.Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności – samoocena. - Dokumentowanie efektów własnej pracy i monitorowanie jej. Na bieżąco 5. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu zawodowego. -Gromadzenie zaświadczeń, świadectw, scenariuszy. Cały okres stażu 6.Tworzenie własnego warsztatu pracy. -Tworzenie własnych pomocy dydaktycznych, -Gromadzenie i studiowanie czasopism, literatury fachowej, poradników metodycznych. Cały okres stażu 7.Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. - Uczestnictwo w lekcjach otwartych - Uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego. - Uczestnictwo w komisji do opracowania Programu Wychowawczego Zespołu Szkół **** Cały okres stażu Wrzesień 2011 r. 8.Prowadzenie dokumentacji szkolnej. - Prowadzenie dzienników lekcyjnych - Prowadzenie dzienników pozalekcyjnych: zajęć świetlicowych, wyrównawczych, korekcyjno – kompensacyjnych Cały okres stażu § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów (wychowanków). - Rozmowy indywidualne z rodzicami, obserwacja dzieci. Na bieżąco 2. Zaspokajanie potrzeb dzieci wykazujących trudności edukacyjne i wychowawcze . - Opracowanie planów pracy dydaktycznej dostosowanych do możliwości uczniów posiadających opinie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej; dostosowanie nauczania i wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów mających specyficzne trudności w nauce - Opracowanie planów pracy na zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych. - Wykorzystanie podczas zajęć gier, zabaw i ćwiczeń dla dzieci nieśmiałych, nadpobudliwych, agresywnych. - Praca wyrównawcza. Według potrzeb 3.Współpraca z rodzicami, warsztaty dla rodziców. - Zebrania klasowe, konsultacje indywidualne, warsztaty, pedagogizacje, zajęcia otwarte, uroczystości klasowe i szkolne Cały okres stażu 4. Organizowanie spotkań ze specjalistami. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. - Zebrania, rozmowy, konsultacje, pomoc rodzicom w złożeniu wniosków do poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Według potrzeb 5. Podejmowania działań przygotowujących uczniów do uczestnictwa w życiu społecznym. Współpraca ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym uczniów. -Organizacja wycieczek, imprez, uroczystości o charakterze środowiskowym. - Zapraszanie do szkoły gości z różnych okazji: Dzień Babci, Dziadka, Matki, Ojca. - Zapraszanie do współudziału w zajęciach osób o ciekawych zawodach, np.: strażak, policjant, bibliotekarz itp. Cały okres stażu § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Doskonalenie i podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi technologii komputerowej i informacyjnej. - Udział w szkoleniach i kursach z zakresu obsługi komputera. - Pogłębienie znajomości dotychczas stosowanych programów komputerowych. Cały okres stażu 2.Wykorzystanie technologii informatycznej. - Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych. - Opracowywanie ćwiczeń, scenariuszy lekcji, materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera (zaproszeń, dyplomów, gazetek, dekoracji klasowych itp.). - Prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera, pisanie sprawozdań, konspektów, planów, programów itp. - Prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej - Wykorzystanie w swojej pracy Internetu. Cały okres stażu 3. Publikowanie własnych prac w Internecie. - Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW. - Publikacja scenariuszy lekcji. - Publikacja w Internecie zdjęć prac plastyczno – technicznych uczniów. Cały okres stażu § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1.Obserwacja i ocena możliwości dziecka. - Gromadzenie informacji dotyczących aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. Na bieżąco 2.Zastosowanie wiedzy zdobytej podczas studiów terapii pedagogicznej. - Opracowanie ćwiczeń i zadań dla uczniów nieśmiałych, nadpobudliwych, agresywnych – wykorzystanie ich podczas zajęć - Praca z uczniami na zajęciach wyrównawczych - Wykorzystanie wiedzy podczas zajęć korekcyjno – kompensacyjnych - Rozwiązywanie problemów wychowawczych, społecznych i opiekuńczych uczniów. W zależności od potrzeb 3.Samokształcenie w zakresie psychologii pedagogiki i dydaktyki przedmiotu. - Studiowanie literatury psychologiczno – pedagogicznej, czasopism fachowych (korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej). - Aktywna praca nad samokształceniem. Cały okres stażu 4. Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej poprzez aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. - Udział w szkoleniach z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki. - Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Cały okres stażu § 7 ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1.Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. - Znajomość dokumentów szkolnych (statut szkoły, system oceniania, szkolny program wychowawczy i profilaktyczny). - Znajomość przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Cały okres stażu 2. Poznanie przepisów prawa oświatowego, w tym dotyczących awansu na nauczyciela mianowanego. - Analiza przepisów prawa oświatowego tj. Karta Nauczyciela, rozporządzenia MEN, ustawy o systemie oświaty, Karty Praw Dziecka, Karty Praw Człowieka, Konstytucji. Cały okres stażu 3. Korzystanie z przepisów prawa oświatowego. - Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej. - Konstruowanie programów wychowawczych, dokumentacji nauczania. W zależności od potrzeb Cały okres stażu Opracowała: Jolanta Mikołajewska Zatwierdzony do realizacji …………………… Wyświetleń: 3305
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |