AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Lisecka, 2013-03-15
Jaworzno

Anna Augustynek Grażyna Kurp
Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz Powitania Wiosny w przedszkolu.

- n +

Scenariusz ,, Powitania wiosny” w przedszkolu.

Cele ogólne:
- wykorzystanie nabytych wiadomości o mijającej i rozpoczynającej się porze roku,
- wykorzystanie umiejętności w trakcie działań indywidualnych i grupowych,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- identyfikowanie się z grupą.

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna pierwsze oznaki wiosny,
- potrafi współpracować w zespole,
- rozpoznaje i nazywa symbole charakterystyczne dla każdej pory roku,
- potrafi zaśpiewać piosenkę o wiośnie,
- potrafi wypowiedzieć się na określony temat,
- umie odrysować i pokolorować wzór,
- potrafi rozwiązać zagadkę,
- potrafi odtworzyć rytm kolejnych elementów.


Metoda – aktywizująca, zadaniowa

Forma – zespołowa, indywidualna

Środki dydaktyczne – karty z narysowanymi cechami zimy i wiosny, ilustracje z postaciami bajkowymi zakryte kartką z 6 okienkami, wzory sukien, szablony na suknię, farby, zagadki wiosenne, sylweta wiosny, klocki, arkusze ze sznurem korali, wycięte elementy na korale, kukła Marzanny, upominki


PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:

1.Inscenizacja wiersza ,,Przyjście wiosny” Jana Brzechwy w wykonaniu dzieci z gr. I i II.

2.Rozpoczęcie konkursu wierszem:
,, Pierwszego dnia wiosny was witamy
i do wspólnej zabawy teraz zapraszamy.
Wśród nas maluchy i starszaki tutaj mamy
i wszystkich do gier i zagadek pęknie zapraszamy”.

3.,,Suknia pani Wiosny”- ozdabianie szablonów sukien.
Do konkursu przystępują przedstawiciele grup. Na stolikach leżą wycięte z arkusza papieru wzory sukien, które należy ozdobić. Dzieci mają elementy wycięte(dla z kolorowego papieru-dla gru (kwiaty, motyle, ptaki, listki), szablony do odrysowania ołówkami na sukni (kwiaty, motyle, ptaki, listki), które należy pomalować estetycznie w czasie trwania konkursu. Ocena punktowa dla grup przydzielona zostanie przez nauczycieli prowadzących.



4. Piosenka - ,,Precz zimo zła”.
Prowadzący osłuchuje dzieci z piosenką:

KU KU , KU KU PRECZ ZIMO ZŁA
JUŻ PTASZEK LECI
CIESZA SIĘ DZIECI
WIOSNA , WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT x2

KU KU , KU KU JUŻ KWITNIE SAD
W GAŁĘZIACH DRZEWA
JUŻ PTASZEK SPIEWA
WIOSNA , WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT X2

5.,,Postacie bajkowe” – rozpoznawanie po fragmentach ilustracji co to za postać, z jakiej jest bajki.
Troje kolejnych dzieci z każdej grupy losuje zasłoniętą 6 okienkami ilustrację. Wyrzucona ilość oczek na kostce wskaże, które okienka na ilustracji otwieramy. Przedstawiciela próbują odgadnąć bajkę. Jeśli nie, rzucają kostką ponownie, aby odkryć kolejne okienko. Jeśli wypadnie nr okienka już otwarty – grupa traci kolejkę. Maksymalną ilość pkt. Otrzymuje ta grupa, która odgadła pierwsza. Kolejne grupy po 1 punkcie mniej.

6.,,Witamy – żegnamy” – segregowanie cech zimy i wiosny.
Przedstawiciele grup odkrywają kolejno karty udzielając odpowiedzi: ,,żegnamy” lub ,,witamy” nazywając przy tym to co przedstawia karta.
Za każdą dobrą odpowiedź na konto grupy zalicza się 1 pkt.

7.,,Wiosenne zagadki”- reprezentanci grup przystępują do odgadywania czytanych zagadek. Za każdą prawidłową odpowiedź grupa otrzymuje 1 pkt.


Jak się nazywa ta pora roku,
Gdy się zielenić zaczyna wokół?
Skowronek nad polem śpiewa,
Kwiaty forsycji kwitną na drzewach.
(wiosna)

Przyszła wiosna od lasku
Z kluczykami przy pasku.
A te klucze pachnące
Można znaleźć na łące.
(pierwiosnki)

Czarno-biały fraczek
Buciki czerwone
Umykają żaby
Gdy idzie w ich stronę.
(bocian)

Mówią – że w nim jak w garncu, nieustanna zmiana.
Słońce grzeje w południe, mrozek szczypie
z rana, a do tego jeszcze przelatują deszcze!
(marzec)


8.,,Dom dla pani Wiosny”- zadaniem dzieci jest ułożenie z klocków domu, w którym zamieszka pani Wiosna. Wygrywa najwyższy dom, który nie ulegnie zniszczeniu. Czas trwania odmierza muzyka.

9.,,Korale pani Wiosny”.
Ostatnia grupa przedstawicieli ma za zadanie dokończenie wzoru narysowanego sznura korali na arkuszu papieru. Dzieci układają wg wzoru wycięte elementy. Wygrywa ta grupa , która zrobi to najszybciej i prawidłowo.

10.Utrwalenie piosenki - ,,Precz zimo zła”.

11.Podsumowanie wyników i zapowiedź wyjścia na dwór.

12.,,Korowód z Marzanną”- wyjście na dwór, przekazanie marzanny Pani Zimie, powitanie wiosny gaikiem.

13. Zakończenie wspólnych zabaw rozdanie dyplomów.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7384


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.