AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aneta Nosal, 2013-02-12
Dębica

Zajęcia artystyczne, Konspekty

Konspekt zajęć koła plastycznego

- n +


Temat: Jeż- lepienie z masy solnej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
Uczestnicy: uczniowie klas I-III uczęszczający do świetlicy szkolnej
Cel główny:
• zapoznanie z możliwością łączenia masy solnej z materiałem przyrodniczym
Cele szczegółowe:
• poszerzenie doświadczeń plastyczno- konstrukcyjnych
• rozwijanie wrażliwości estetycznej
• rozwijanie sprawności manualnej
• utrwalenie receptury masy solnej i przepisu związanego z jej otrzymywaniem
• rozwijanie umiejętności posługiwania się techniką lepienia z masy solnej
• poznanie wskazówek dotyczących obróbki masy solnej
• wykorzystanie materiału przyrodniczego

Metody:
• czynna-ćwiczenia praktyczne
• oglądowa- pokaz, obserwacja
• słowna-opis, instrukcja
Formy:
• indywidualna jednolita

Środki dydaktyczne:
• surowce do wytworzenia masy solnej-mąka, sól, woda
• miska
• stare gazety
• przykładowy jeż wykonany z masy solnej

Przebieg zajęć:
1.Czynności organizacyjno-porządkowe.
Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność. Przedstawia i objaśnia temat oraz cel zajęć na przykładzie przyniesionym na zajęcia; przypomina przepisy bezpiecznej i higienicznej pracy. Razem z dziećmi przygotowuje miejsca pracy poprzez zabezpieczenie starymi gazetami stolików, przy których będą pracować uczniowie.
2.Zapoznanie z przepisem na wykonanie masy solnej.
Nauczyciel podaje dzieciom podstawowy przepis na masę solną ( szklanka mąki, szklanka soli, pół szklanki wody) oraz wyjaśnia, iż proporcje składników mogą być różne, w zależności od tego jakiej wielkości dekoracje miałyby być wyrabiane. Mąkę należy wymieszać w plastikowej misce z solą i wodą oraz zagniatać tyle, aby masa była plastyczna, ale niezbyt rzadka.
3. Wyrabianie masy solnej.
Nauczyciel demonstruje w jaki sposób należy wyrobić masę, następnie uczniowie próbują wykonać ją samodzielnie. W miarę możliwości prowadzący pomaga wyrabiać dzieciom masę solną tak, aby miała prawidłową konsystencję, a także podaje wskazówki dotyczące przygotowania , modelowania i suszenia masy solnej.
4.Modelowanie ,,jeża”.
Z przygotowanej masy solnej uczniowie formują jeża- utoczoną kulkę płaszczą palcami, tak by przypominała kształt jeża. Kolejno, przygotowują kolce z cienkich gałązek lub innego materiału przyrodniczego-odpowiednio przycinają patyczki i wbijają je w grzbiet jeża. W przypadku braku gałązek mogą wykorzystać np. wykałaczki. Z ziela angielskiego lub pieprzu ziarnistego przymocowują oczy i nosek.
W trakcie pracy nauczyciel wyjaśnia w jaki sposób można łączyć z masa solna inne materiały przyrodnicze -np. suszki, liście, kamienie , pieprz itp.
5.Sprzątanie stanowisk pracy.
6. Zorganizowanie wystawki prac.
7. Podsumowanie zajęć.
Nauczyciel omawia przebieg zajęć z uwzględnieniem pracy poszczególnych uczniów, ich zaangażowania i efektu końcowego .







Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5158


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.