Katalog Magdalena Mieszkowska, 2013-02-11 Ostrołęka Chemia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoMagdalena Eliza Mieszkowska, nauczyciel mianowany Gimnazjum im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Rzekuniu PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr inż. Magdalena Eliza Mieszkowska nauczyciel chemii i zajęć technicznych. Gimnazjum im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Rzekuniu ul. Szkolna 1 07-411 Rzekuń Terminarz: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2015r. Posiadane Zasoby: ……………….….…….WYKSZTAŁCENIE I KWALIFIKACJE……….…………….…. 1. Dyplom ukończenia studiów wyższych inżynierskich na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii Politechniki Warszawskiej (2005r.) 2. Świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla czynnych zawodowo nauczycieli w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Ostrołęce (2005r.) 3. Dyplom ukończenia studiów wyższych magisterskich na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii Politechniki Warszawskiej (2008r.) 4. Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego (2011 r.) 5. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Technika. Zajęcia techniczne w Wyższej Szkole im. Pawła Włodkowica w Płocku (2012r.) ..............OSIĄGNIĘCIA DYDAKTYCZNE I WYCHOWAWCZE W OKRESIE.............. ..............DOTYCHCZASOWEJ PRACY.............. - Ukończenie szkolenia z zakresu BHP i Ochrony PPoż (2007) - Udział w szkoleniu „Praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami” (2008) - Ukończenie kursu nadającego kwalifikacje dla kierownika wycieczek szkolnych (2008 r.) - Udział w szkoleniu „Praca metodą projektu edukacyjnego w szkole”(2009) - Szkolenie z nowej podstawy programowej (2009) - Udział w szkoleniu „Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze” (2009) - Udział w szkoleniu „Praca z uczniem nadpobudliwym psychoruchowo” (2009) - Nagroda Dyrektora Szkoły (2009) - Udział w szkoleniu „ Radzenie sobie z agresją w szkole” (2009) - Udział w konferencji „Kształcenie uczniowski umiejętności na lekcjach chemii zgodnie z wymaganiami nowej podstawy programowej” (2009) - Udział w szkoleniu „Ewaluacja wewnętrzna w szkole – projekty, harmonogramy i narzędzia” (2010) - Udział w konferencji „ Indywidualizacja nauczania na tle nowych wymagań nadzoru pedagogicznego” (2011) - Ukończenie szkolenia z zakresu BHP i Ochrony PPoż (2011) - Udział w kursie internetowym Akademia uczniowska „Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie” (2011) - Udział w szkoleniu „Nowe zadania dyrektora placówki oświatowej – organizacja pracy kierowniczej” (2011) - Udział w kursie internetowym „Ocenianie kształtujące” (2012) - Ukończenie kursu „Wychowanie komunikacyjne” (2012) Przedstawiony w załączeniu plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację mojej wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy młodzieży. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie mojej dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. zadania forma realizacji dowody realizacji termin 1.Poznawanie procedury awansu zawodowego a. zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego (ustawa, rozporządzenie), b. analiza dokumentów szkoły. poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęciu stażu. plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacja szkoły. IX 2012 2.Dokumentowanie realizacji planu i przygotowanie sprawozdania z realizacji planu a. wykonywanie zadań zawartych w planie pracy i tych, które niesie bieżące życie szkoły. b. opracowanie sprawozdania z realizacji planu szkoły gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, sprawozdań, konspektów sprawozdanie okres stażu 3.Uczestniczenie w pracach związanych z podniesieniem jakości pracy szkoły a. analiza dokumentów: Statut Szkoły, WZO, Program Profilaktyki Szkoły, Programu Wychowawczego znajomość dokumentacji wykorzystywanie jej do zadań planu rozwoju zawodowego i w codziennych zajęciach okres stażu 4.Pogłębianie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wnętrzoszkolnym i zewnętrzoszkolnym doskonaleniu a. udział w różnych formach doskonalenia się zawodowego(kursach, szkoleniach, warsztatach). zaświadczenie okres stażu 5.Opracowanie i analiza wyników sprawdzianu po szóstej klasie i świadectw ukończenia szkoły podstawowej w celu zaplanowania przyszłych działań edukacyjnych. a. analiza wyników b. wyciąganie wniosków do dalszej pracy. potwierdzenie dyrektora IX 2012 6.Uwzględnianie w pracy dydaktycznej potrzeb rozwojowych ucznia. a. przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych, gminnych i międzyszkolnych b. estetyka gazetek okolicznościowych przygotowanych przez uczniów. dokumentacja własna okres stażu 7.Przygotowanie uczniów i przeprowadzenie wewnętrzoszkolnych konkursów dla klas trzecich z chemii. a. przygotowanie i przeprowadzenie konkursów b. wyciąganie wniosków do współzawodnictwa klasowego. dokumentacja własna okres stażu 8.Preprowadzanie badań edukacyjnych z chemii wśród uczniów klas trzecich. a. opracowanie wniosków i zaleceń do pracy z kolejnymi rocznikami. wyniki badań 2013, 2014 9.Włączanie rodziców w życie szkoły. a. udział rodziców w zebraniach b. pomoc ze strony rodziców w organizowaniu imprez klasowych i uroczystości szkolnych. notatki w dzienniku lekcyjnym. okres stażu 10.Doskonalenie miejsca pracy. a. przygotowywanie pomocy dydaktycznych b. doskonalenie warsztatu pracy c. dbałość o stronę wizualna klasopracowni. zgromadzone pomoce naukowe zaświadczenie dyrektora na bieżąco 11.Przygotowywanie i przeprowadzanie uroczystości, konkursów, wycieczek szkolnych. a. Dzień Edukacji Narodowej. Ślubowanie uczniów klas I na gimnazjalistę b. Rocznica Odzyskania Niepodległości. Dzień Patrona szkoły c. wycieczka jednodniowa do Warszawy i Olsztyna. scenariusze uroczystości karty wycieczki potwierdzenia dyplomy okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1.Opracowanie i publikacja mojego Planu Rozwoju Zawodowego. a. publikacja w Internecie zaświadczenie IX 2012 2.Uczestniczenie w szkoleniach i warsztatach z zakresu wykorzystywania techniki informacyjnej w pracy zawodowej nauczyciela. a. udział w różnych dostępnych formach doskonalenia. zaświadczenia, potwierdzające ukończenie szkolenia lub warsztatu okres stażu 3.Zastosowanie multimediów w nauczanych przedmiotach. a. korzystanie z filmów i encyklopedii multimedialnej na zdjęciach potwierdzenie dyrektora materiały utworzone przy użyciu technologii informatycznej okres stażu 4.Wykorzystywanie Internetu jako źródła informacji. a. wyszukiwanie stron internetowych bogatych w informacje chemiczne, które można wykorzystać na zajęciach edukacyjnych adresy stron www scenariusze zajęć okres stażu 5.Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji koleżeńskiej z chemii z wykorzystaniem techniki informatycznej. a. scenariusz lekcji potwierdzenie dyrektora I półrocze 2013 6.Posługiwanie się technologią komputerową i informacyjną w pracy pedagogicznej. a. przygotowanie rozkładów materiału, sprawdzianów, testów itp. techniką komputerową materiały, kopie testów okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1.Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu klasowego. a. opracowanie planu pracy zespołu klasowego b. aktywne uczestniczenie w pracach zespołu klasowego c. sprawozdanie z realizacji planu pracy plan pracy zespołu sprawozdanie z realizacji planu 2012-2013 2.Wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji opiekuna stażu. a. informacje w zakresie spraw organizacyjnych( wpisy w dzienniku, arkusze ocen itp.) b. lekcje otwarte dla stażysty c. analiza przebiegu lekcji stażysty - pomoc w realizacji planu rozwojowo zawodowego wpisy do dziennikach, konspekt, notatki ze spotkań sprawozdanie z realizacji planu stażysty 01.IX.2012 - 31.V.2015 VI 2013 3.Organizowanie i prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. a. organizowanie lekcji otwartych i zaproszenie zainteresowanych nauczycieli scenariusz zajęć potwierdzenie dyrektora okres stażu 4.Poszerzenie współpracy z nauczycielami uczącymi przedmiotów przyrodniczych a. współtworzenie testów kompetencji według harmonogramu b. aktywne uczestnictwo w analizach testów c. metody aktywizujące na lekcjach przedmiotów przyrodniczych(referat) sprawozdanie z realizacji poświadczenie dyrektora okres stażu 5.Opracowanie i publikacja referatu. a. opracowanie referatu dla nauczycieli zespołu przyrodniczego b. publikacje referatów na stronach internetowych poświadczenie dyrektora okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1.Udział w opracowaniu Programu Wychowawczego Szkoły i planie działań wychowawczych a. przewodniczenie komisji ds. Programu Wychowawczego Szkoły b. opracowanie harmonogramu uroczystości szkolnych c. opracowanie planu działań wychowawczych w ramach Programu Wychowawczego Szkoły program zatwierdzony przez dyrektora i Radą Pedagogiczną okres stażu 2.Opracowanie i wdrożenie programu kółka chemicznego o tematyce ochrony środowiska naturalnego a. ustalenie celu działania b. przygotowanie tematyki i zajęć pozalekcyjnych c. realizacja zadań program zatwierdzony przez dyrektora okres stażu 3.Udział w pracach zespołu ds. udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom a. ustalenie zakresu pomocy b. opracowanie Karty Indywidualnych Potrzeb (KIPU) lub Indywidualnego Programu edukacyjno – Terapeutycznego (IPET) c. obserwacja uczniów d. realizacja zadań zatwierdzone przez dyrektora i Radę Pedagogiczną § 8 ust. 2 pkt 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1.Udział w kursie na egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. a. udział w kursie zaświadczenie o ukończeniu kursu rok szkolny 2012/2013 lub 2013/2014 2.Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. a. sprawdzanie testów z chemii zaświadczenie potwierdzające prace w OKE V 2013 lub V 2014 § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1.Włączanie się do pracy w zespoły opracowujące i modyfikujące dokumenty szkoły. a. modyfikowanie dokumentów szkoły b. współ opracowywanie planu pracy szkoły na rok szkolny 2012/2013 potwierdzenie dyrektora okres stażu 2.Promowanie szkoły a. udział w spotkaniach uczniów klas VI celem promowania szkoły potwierdzenie dyrektora okres stażu 3.Poszeżanie wiadomości i umiejętności z zakresu dydaktyki, pedagogiki i psychologii. a. zapoznanie z literaturą(lektura, czasopism i książek) b. wdrażanie nowości w nauczanych przedmiotach notatki własne okres stażu 4.Uczestniczenie w realizacji zadań edukacyjnych lub wychowawczych, które niesie bieżące życie szkoły. a. udział w zadaniach bieżących zalecanych przez dyrektora szkoły potwierdzenie dyrektora okres stażu wychowawczych lub opiekuńczych. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1.Współpraca z instytucjami samorządowymi, biblioteką gminną, lokalnymi służbami (policja). a. współudział w organizowaniu spotkań i uroczystości z przedstawicielami władz b. propagowanie wśród młodzieży korzystania z różnych form upowszechniania kultury zaświadczenie potwierdzenie dyrektora okres stażu 2.Nawiązanie współ pracy z Oczyszczalnią Ścieków i Stacją Uzdatniania Wody celem zapoznawania uczniów z wykorzystaniem chemii do celów analitycznych. a. zorganizowanie wyjazdów b. zapoznanie uczniów z procesem oczyszczania ścieków i uzdatniania wody pitnej karta wycieczki potwierdzenie współpracy okres stażu 3.Kontynuowanie współpracy z pielęgniarką środowiskową w zakresie profilaktyki zdrowotnej,, higieny osobistej oraz zwolnienia uczniów zajęć szkolnych a. zaproszenie pielęgniarki na godzinę do dyspozycji wychowawcy b. konsultacje potwierdzenie współpracy okres stażu 4.Uczestniczenie w akcjach ogólnospołecznych. a. Sprzątanie świata b. Góra grosza potwierdzenie dyrektora okres stażu 5.Kontynuowanie pracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rzekuniu. a. konsultacje z pedagogiem i poradnią potwierdzenia okres stażu 6.Nawiązywanie współpracy ze środowiskiem lokalnym. a. pomoc w przeprowadzaniu uroczystości środowiskowych b. propagowanie wśród uczniów udziału w organizacjach pozaszkolnych (sportowych, religijnych) potwierdzenie udziału okres stażu 7.Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. a. współpraca z samorządem uczniowskim, Caritasem potwierdzenie udziału okres stażu 8.Zorganizowanie zajęć dla klas pierwszych z pomocy przedmedycznej i transplantologii dla klas trzecich. a. zaproszenie gości, którzy przeprowadzą lekcje potwierdzenie okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1.Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków a. analiza dokumentów wychowanków b. przeprowadzenie ankiety c. indywidualne rozmowy z rodzicami i uczniem kopie ankiet, wpisy w dzienniku okres stażu wrzesień 2012 2.Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z uczniem trudnym. a. wywiad środowiskowy b. skierowanie do poradni Psychologicznej c. rozmowy z uczniami i rodzicami kopia wywiadu wpisy w dzienniku zaświadczenie z poradni okres stażu wrzesień 2012 3.rozpoznawanie i rozwiązywanie problemu edukacyjnego i wychowawczego. a. studium przypadku opis i analiza postępowania z uczniem trudnym i uczniem edukacyjnie słabym okres stażu Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. ……………………………………. ……………………………… data i podpis dyrektora szkoły podpis nauczyciela Wyświetleń: 1713
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |