Katalog

Lidia Kowalska, 2013-02-06
Bełchatów

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego - nauczyciel mianowany

- n +

PROJEKT PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Imię i nazwisko:mgr Lidia Kowalska



Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA

1.Poznanie procedur awansu zawodowego.
-Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, między innymi: Karty Nauczyciela oraz Rozporządzenia
o awansie zawodowym nauczyciela.

IX.2012
Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego.

2.Podjęcie współpracy z opiekunem stażu.
-Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu;
-Zawarcie Kontraktu z opiekunem stażu poprzez ustalenie zakresu obowiązków;
-Przygotowanie Projektu planu rozwoju zawodowego;

-Ustalenie z opiekunem stażu terminów spotkań;
-Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (wnioski z obserwacji);

-Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (konsultacja, opracowanie konspektów zajęć i ich analiza);
-Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora (konsultacja, opracowanie konspektów zajęć i ich analiza);
-Określenie słabych i mocnych stron własnej działalności;
-Bieżące gromadzenie materiałów z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju;
-Opracowanie sprawozdania (półrocznego, rocznego) z realizacji planu rozwoju zawodowego.
- -Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego

IX.2012
IX.2012

IX.2012

IX.2012
2 x w roku
szkolnym
2 x w roku szkolnym
Według harmonogramu
Na bieżąco
Na bieżąco

VI.2015

VI.2015
Wniosek
Kontrakt.

Projekt planu rozwoju zawodowego.
Harmonogram spotkań.
Arkusz hospitacji, wnioski.

Scenariusze zajęć, wnioski.

Scenariusze zajęć, wnioski.
Arkusz hospitacji
Notatki.
Scenariusze, zaświadczenia, pomoce, notatki.
Sprawozdanie.

Wniosek.

3.Pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrz – i zewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym oraz samokształcenie

-Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego mających na celu
poszerzenie zdobytych umiejętności, wzbogacenie form i metod pracy, a także poprawę jakości pracy:

- Uczestniczenie w kursach, warsztatach, spotkaniach,
konferencjach metodycznych;

- Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku:
Logopedia

- Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu nauczycieli:

- Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego- radach szkoleniowych

-Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych,
-Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.




Okres stażu


Okres stażu


Okres stażu


Okres stażu


Okres stażu
Okres stażu




Notatki, zaświadczenia.


Dyplom ukończenia studiów podyplomowych

Potwierdzenie obecności, notatki, referaty

Materiały, pomoce, zdjęcia.


Scenariusze zajęć.
Scenariusze zajęć

4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogiczne
-Realizowanie elementów następujących programów:
* program „Razem w przedszkolu” Jolanta Andrzejewska, Jolanta Wierucka;
* program „Dziecięca matematyka” prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej;
* pedagogiki zabawy Klanza;
* Metod gimnastyki twórczej Labana, Kniessów, Orffa, Sherborne;
* Metody „Pedagogiki zabawy”

Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu

Scenariusze zajęć.
Scenariusze zajęć.
Scenariusze zajęć.
Przykładowe materiały.
Przykładowe materiały.

5.Wykorzystywanie nowatorskich form pracy.
-Realizowanie kolejnych Edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej dla Przedszkolaków „Akademia Aquafresh”;

- Prowadzenie zabaw logopedycznych „Gimnastyka buzi i języka” w wyznaczonej przez dyrektora grupie wiekowej:


*opracowanie miesięcznych planów pracy kółka logopedycznego „Gimnastyka buzi i języka”

*przygotowanie scenariuszy na poszczególne zajęcia z kółka logopedycznego


* opracowanie Autorskiego Programu Logopedycznego po zakończeniu studiów podyplomowych na kierunku logopedia

- Prowadzenie kółka tanecznego „Raz, dwa, trzy zatańcz ze mną ty” w wyznaczonej przez dyrektora grupie wiekowej:



* opracowanie miesięcznych planów pracy kółka tanecznego „Raz, dwa, trzy zatańcz ze mną ty”

*przygotowanie scenariuszy na poszczególne zajęcia z kółka tanecznego


- Przygotowanie i prowadzenie XI Turnieju Wiedzy Ekologicznej dla dzieci 5-6letnich:
* przygotowanie zagadek słownych na temat lasu,
* opracowanie kart pracy do turnieju

Okres stażu


Zgodnie z planem pracy kółka na rok szkolny 2012/2013
Pon. i wt. – rok szkolny 2012/2013
Pon. i wt. - szkolny 2012/2013
Rok szkolny 2014/2015
Zgodnie z planem pracy kółka na rok szkolny 2012/2013
Śr. i czw. – rok szkolny 2012/2013
Śr. i czw. – rok szkolny 2012/2013
22 IV 2013r.
Sprawozdanie końcowe z
przeprowadzonych działań,

Sprawozdanie półroczne oraz końcowe.


Miesięczne plany pracy kółka logopedycznego.

Scenariusze zajęć.


Autorski program z zakresu logopedii.

Sprawozdanie półroczne oraz końcowe.



Miesięczne plany pracy kółka.

Scenariusze zajęć.


Scenariusz turnieju.

Zagadki
Karty pracy

6.Dzielenie się swoją wiedzą,
doświadczeniem, ich promocja oraz publikacja.
-Przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców 2x w roku;
-Opracowanie pomocy dydaktycznych;
-Organizowanie różnego rodzaju imprez okolicznościowych w przedszkolu;
-Udział w konkursach plastycznych, recytatorskich, piosenki i innych;
-Organizowanie konkursów plastycznych w przedszkolu.
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Scenariusze zajęć.
Materiały, pomoce, notatki.
Scenariusze, zdjęcia.
Zaświadczenia.
Zaświadczenie, zdjęcia.


7.Prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji przed-szkolnej.
-Dokonywanie wpisów do dziennika zajęć;
-Założenie i prowadzenie teczek współpracy z rodzicami;
-Założenie i prowadzenie teczek obserwacji dziecka;
-Pisanie planów miesięcznych pracy dydaktyczno- opiekuńczo- wychowawczej;
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu

Dziennik zajęć.
Teczka współpracy.
Teczka obserwacji dzieci.
Plany pracy.


8.Dbałość o estetykę i wystrój przedszkola
-Wykonywanie dekoracji do sali
-Włączanie dzieci do czynnego udziału w dekorowaniu sal
-Uczestniczenie i organizowanie konkursów przedszkolnych
-Wykonywanie dekoracji w kąciku patrona w holu przedszkola
- Prowadzenie gazetki ekologicznej w holu przedszkola

Cały okres stażu
Fotografie.
Fotografie.
Potwierdzenia.
Zaświadczenia, dyplomy.
Fotografie.















§ 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA

1.Współpraca z rodzicami.
-Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami;
-Konsultacje indywidualne z rodzicami;

-Zajęcia otwarte dla rodziców;
-Informacje dla rodziców o zamierzeniach dydaktyczno- wychowawczych na tablicy ogłoszeń:
* zorganizowanie kącika dla rodziców na tablicy w holu przedszkola

-Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych;
-Pedagogizacja rodziców;

Okres stażu
Okres stażu

Okres stażu
Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

Notatki, lista obecności.
Ewidencja spotkań z rodzicami
Scenariusze, lista obecności.
Notatki.

Notatki, ogłoszenia, piosenki, wiersze
Scenariusze, zdjęcia.

Notatki.


2.Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci.
-Obserwacja dzieci na tle grupy;
-Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami;
-Organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy.
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Teczka obserwacji, notatki.
Notatki.
Scenariusze zajęć.

3.Praca z dziećmi z trudnościami.
-Prowadzenie zajęć dydaktyczno- wyrównawczych.

- Prowadzenie zajęć z dziećmi w zakresie wad wymowy
Okres stażu

Po zakończeniu studiów dyplomowych na kierunku logopedia
Scenariusze, wpisy do dziennika.
Harmonogram spotkań, notatki, scenariusze.

4.Opieka nad dziećmi zdolnymi.
-Prowadzenie zajęć dla dzieci zdolnych.
Okres stażu

Scenariusze, wpisy do dziennika.
5.Integracja przedszkola ze środowiskiem rodzinnym oraz lokalnym -Organizowanie i prowadzenie uroczystości zgodnie z ustalonym kalendarzem.
-Zapraszanie do przedszkola przedstawicieli różnych służb
i instytucji, władz lokalnych.
-Odwiedzanie lokalnych instytucji i służb publicznych.
-Włączanie rodziców do opieki i pomocy podczas organizacji uroczystości, wycieczek.
-Współpraca z Radą Rodziców.
-Organizowanie przedstawień teatralnych, oglądanie wystaw, koncertów filmów.
-Koordynowanie akcji charytatywnych, społecznych, środowiskowych w placówce. Okres stażu
Okres stażu

Okres stażu.


Okres stażu

Okres stażu.
Okres stażu

Wykaz uroczystości.
Scenariusze uroczystości.
Zapisy w kronice, fotografie na stronie internetowej przedszkola oraz w holu
Potwierdzenia.
Zapisy w dzienniku.
Karty wycieczek.
Zapisy w kronice, fotografie na stronie internetowej przedszkola oraz w holu
Dyplomy, podziękowania.

6.Wspólpraca z innymi nauczycielami.

-Nawiązanie współpracy z nauczycielami z innych placówek;
-Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami

Okres stażu
Okres stażu
Notatki, wpisy do dziennika, Podziękowania.

7.Uwzględnianie w pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych -Udział w różnych formach doskonalenia poświęconych problematyce współczesnych problemów
-Uwzględnianie w pracy aktualnych wydarzeń, problemów.
-Propagowanie zachowań prozdrowotnych, proekologicznych.
-Kształtowanie postaw sprzyjających bezpieczeństwu.
-Edukacja regionalna.
-Edukacja europejska.


Okres stażu Zaświadczenia.
Sprawozdania.
Zapisy w dzienniku.
Plany pracy.
Scenariusze zajęć.
Gazetki tematyczne.















§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA

1.Usprawnianie i podnoszenie jakości pracy poprzez wykorzystywanie w praktyce umiejętności posługiwania się komputerem i korzystania z Internetu
-Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera;
-Opracowanie dokumentów, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera;
-Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu;
-Wykorzystywanie w pracy encyklopedii multimedialnych i Internetu;
-Wykorzystywanie podczas zajęć różnych środków audiowizualnych (odtwarzacz CD, DVD, laptop)
-Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż;
-Korzystanie z dotyczących awansu rad ekspertów odpowiadających online na pytania użytkowników portali;
-Konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi awans poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych.
- Nagrywanie płyt CD ze zdjęciami zgodnie z kalendarzem uroczystości imprez przedszkolnych i zewnątrzprzedszkolnych
- Założenie teczki pomocy dydaktycznych :
* gromadzenie gotowych pomocy dydaktycznych (Internet, czasopisma)
* samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych
* gromadzenie scenariuszy zajęć, propozycji zabaw, gier

- Przygotowanie prezentacji multimedialnej na zebranie z rodzicami (pedagogizacja rodziców)
- Przygotowanie prezentacji multimedialnej w programie POWER POINT – „Spacer po przedszkolu” i umieszczenie jej na stronie internetowej przedszkola www.przedszkole4zelow.republika.pl
Okres stażu
Na bieżąco

Na bieżąco
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu


Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu

Rok szkolny 2012/2013
Październik 2012
Zdjęcia, pomoce.
Dokumentacja.

Dokumentacja.
Notatki.
Scenariusze zajęć.
Notatki.
Notatki.

Notatki, potwierdzenia.


Ogłoszenia, notatki, płyty CD

Scenariusze zajęć.
Scenariusze zajęć.
Scenariusze zajęć.

Prezentacja multimedialna, dokumentacja.
Fotografie, opisy,

2.Promowanie swojej wiedzy
i doświadczenia, efektów pracy poprzez zamieszczanie publikacji w Internecie
-Opublikowanie własnego PRZ na stronie www.nauczycieleprzedszkola.pl
www.profesor.pl
-Publikacja scenariuszy zajęć, uroczystości na ogólnopolskich portalach edukacyjnych
-Współtworzenie strony internetowej przedszkola www.przedszkole4zelow.republika.pl
Rok szkolny 2012/13
Okres stażu

Okres stażu
Potwierdzenia portali internetowych.


Potwierdzenie dyrektora.

3.Wykonywanie kącika dla rodziców.
-Przygotowanie informacji dla rodziców gdzie znajdować się będą:
*działania dydaktyczne i wychowawcze w danej grupie na cały miesiąc
*ciekawe propozycje rozwiązań dotyczących ubioru dzieci,
*wystawy prac dzieci.
* wiersze i piosenki.


Okres stażu


Ogłoszenia.
Notatki.
Opisy zabaw i ćwiczeń.
Teksty piosenek i wierszy








§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA

1.Rozwijanie swoich kompetencji pedagogicznych poprzez uczestnictwo
w zorganizowanych formach doskonalenia.
-Udział różnych formach doskonalenia zawodowego mających na celu poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki.

Okres stażu


Zaświadczenia.
Sprawozdania z uczestnictwa.

2.Wykorzystanie wiedzy i umiejętności podczas pracy z dzieckiem o różnych potrzebach





-Obserwacja oraz analiza możliwości dziecka w oparciu o przygotowane narzędzia.
Opracowywanie planu pracy z dzieckiem wykazującym trudności z zakresu logopedii.
-Prowadzenie pracy indywidualnej z dziećmi.
-Prowadzenie pracy indywidualnej z dziećmi.
-Opracowywanie planu pracy z dzieckiem zdolnym.
-Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach, przeglądach.



Okres stażu
Arkusze obserwacji.

Plany pracy.
Dzienniki zajęć.
Plany pracy.
Dzienniki zajęć.
Potwierdzenia, Dyplomy, podziękowania

3.Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
-Opracowanie ankiety oraz zbieranie informacji na temat wychowanków.
-Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami.
Na bieżąco
Okres stażu
Ankiety, notatki.
Kwestionariusz wywiadu

4.Pedagogizacja rodziców
-Zamieszczanie artykułów, porad, wskazówek na gazetce dla rodziców.
-Przygotowanie referatów na spotkania z rodzicami.
-Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców.
-Kontaktowanie się z rodzicami w czasie spotkań grupowych oraz konsultacji indywidualnych.
-Pomoc w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo – wychowawczych.
- Przygotowanie prezentacji multimedialnej na spotkanie z rodzicami z zakresu bezpieczeństwa

Okres stażu




Rok szkolny 2012/2013
Artykuły, informacje.
Referaty.
Potwierdzenia dyrektora.
Scenariusze zajęć.
Listy obecności.
Listy obecności.
Ewidencja spotkań z rodzicami

5.Ewaluacja własnych działań
-Przeprowadzenie ankiety dotyczącej oceny podejmowanych działań opiekuńczo – wychowawczych.
-Wdrażanie wniosków do dalszej pracy.
Zakończenie każdego roku szkolnego
Kwestionariusz ankiety.
Opracowanie ankiet i wnioski









§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA

1.Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
-Analiza dokumentacji:
* Ustawa o systemie oświaty;
* Karta Nauczyciela;
* Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
* Rozporządzenie MENiS dotyczące podstawy programowej;
* Rozporządzenie MENiS dotyczące programów nauczania;
*Konwencja o Prawach Dziecka;
-Zapoznanie z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (prasa oświatowa, internet);
-Udział w konferencjach o systemie oświaty;
-Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych podejmujących w/w temat;
-Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego;
-Analiza i gromadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem placówki (statut przedszkola, plan rozwoju przedszkola, regulaminy wewnątrz-przedszkolne)

Okres stażu







Okres stażu

Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu

Akty prawne, notatki.







Notatki.

Notatki, potwierdzenia.
Notatki, potwierdzenia.
Notatki.
Dokumentacja.



2.Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowa-wczych i opiekuńczych.
-Udział w pracach Rady Pedagogicznej przedszkola;
- Udział w zespole opracowującym Roczny Plan Pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej;
-Współpraca z gronem pedagogicznym.
Według harmonogramu

Na bieżąco
Notatki.


Notatki.




Zatwierdzam do realizacji:


Zelów, dn. …………………..… ……………………………..
Podpis i pieczęć dyrektora




Wyświetleń: 1036


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.