Katalog Lidia Gawlikowska, 2013-02-05 Konopki Edukacja dla bezpieczeństwa, Wymagania KRYTERIA OCENIANIA UCZNIÓW W NAUCZANIU EDUKACJI PROZDROWOTNEJ W KL. IV, VKRYTERIA OCENIANIA UCZNIÓW W NAUCZANIU EDUKACJI PROZDROWOTNEJ W KL. IV, V Przy ustalaniu oceny z zakresu edukacji prozdrowotnej należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki przedmiotu. Ocena celująca: Uczeń posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia. Korzysta z różnych źródeł wiedzy i informacji (Internet, encyklopedie, i inne). Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych. Potrafi samodzielnie wnioskować, uogólniać i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe. Bierze udział w konkursach, apelach związanych z tematyką zdrowotną i zawodach sportowych. Ocena bardzo dobra: Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem w danej klasie. Sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów. Ocena dobra: Uczeń opanował wiadomości określone programem w danej klasie. Poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje(wykonuje) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne. Ocena dostateczna: Uczeń opanował większość wiadomości i umiejętności określonych programem. Może mieć braki, które nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w ciągu dalszej nauki. Rozwiązuje (wykonuje) zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności. Przy pomocy nauczyciela wykonuje niektóre zadania, Ocena dopuszczająca Uczeń słabo opanował wiadomości i umiejętności określone programem. Większość zadań wykonuje pod kierunkiem nauczyciela, wymaga dodatkowego wyjaśnienia sposobu wykonania pracy, nie przestrzega limitów czasowych, często nie kończy rozpoczętych działań. Ocena niedostateczna: Uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności określonych przez program, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy. Uczeń nie jest w stanie rozwiązać(wykonać) zadania nawet o niewiełkim elementarnym stopniu trudności. Odmawia wykonania zadania, nie próbuje, nie stara się, niszczy prace. opracowała : mgr Lidia Gawlikowska nauczyciel ZPO nr1 w Mławie Wyświetleń: 690
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |