Katalog

Katarzyna Lisecka, 2013-01-24
Jaworzno

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Konspekt zajęć w grupie dzieci 3-4 letnich : "Ciepłe kurteczki na jesienne wycieczki"

- n +

Konspekt zajęć dla 3-4-latków
Prowadząca: mgr Katarzyna Lisecka
Data:
Czas pracy: 15 min.
Temat: Ciepłe kurteczki na jesienne wycieczki.

Cele ogólne:
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat;
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną;
- wdrażanie do uczestniczenia we wspólnych zabawach i grach ruchowych
- usprawnianie koordynacji wzrokowej.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wybiera ubrania zgodne ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi,
- wyjaśnia czym charakteryzuje się ciepła odzież,
- wskazuje ubranie odpowiednie do pory roku,
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- łączy w pary czapki i szaliki z takim samym wzorem.

Metody:
-czynne: zadania stawiane dzieciom do wykonania, samodzielne doświadczenia;
-słowne: rozmowa, objaśnianie, instrukcja;
-oglądowe: obserwacja, pokaz.

Formy pracy: grupowa, indywidualna.

Pomoce dydaktyczne: odzież dziecięca, szarfy, bębenek, karta pracy z czapkami i szalikami, kredki.




Przebieg zajęć:

1. Powitanie z dziećmi zabawą-zgadywanką „Czyj to głos?”. Jedno dziecko zamyka oczy i odwraca się tyłem do środka koła. Następnie inne dziecko wskazane przez n-la mówi głośno Dzień dobry. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie imienia kolegi, który się odezwał.

2. „Garderoba przedszkolaka”-przegląd ciepłej odzieży dziecięcej, ustalenie jej przydatności w zależności od warunków pogodowych. Próby wyjaśnienia określenia ciepła odzież.
W trakcie oglądania przyniesionych przez nauczyciela ubrań-dzieci oceniają po wyglądzie, czy są one ciepłe, następnie sprawdzają swoje przypuszczenia, dotykając poszczególnych ubrań.

3. „ Śnieg, deszcz, upał”-zabawa w kole. Nauczyciel wybiera jedno dziecko, które na hasło Śnieg, deszcz, upał – przekazane tylko do jego wiadomości, wskazuje część garderoby, która jest odpowiednią do pogody. Pozostałe dzieci zgadują o jaką porę roku chodzi i czy wskazane ubranie pasuje do komunikatu.

4. „Kto pierwszy się ubierze” zabawa ruchowa. Nauczyciel gra do zabawy na bębenku, gdy przestaje grać, dzieci przechodzą przez szarfę leżącą na podłodze „ubierając się”

5. „Czapki i szaliki” - łączenie w pary czapek i szalików, które mają taki sam wzór, kolorowanie ustalonych par.

6. Zakończenie zajęć i podsumowanie pracy.
Na zakończenie zajęć dzieci ustawiają się w kole i głośno powtarzają rymowankę:
„ Najważniejsza rzecz na świecie
To jest przyjaźń!
Od dziś wszyscy o tym wiecie!”


Wyświetleń: 4675


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.