Katalog Edyta Sadowska, 2013-01-16 Radom Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO§ 7. ust. 1. pkt 1. Uczestniczenie w pracach or¬ganów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych,opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Zadania do realizacji • Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. • Współdziałanie z innymi nauczycielami przy organizowaniu i przygotowywaniu uroczystości szkolnych. • Organizowanie uroczystości klasowych wynikających z planu wychowawczego • Realizowanie funkcji opiekuna Małego Samorządu Szkolnego. § 7. ust 1. pkt 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności za¬wodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonale¬nia ustawicznego Zadania do realizacji • Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli – szkoleniowe posiedzenia Rady Pedagogicznej. • Udział w zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli – kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne organizowane przez ośrodki doskonalenia nauczycieli. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych w oparciu o samodzielne studiowanie literatury z zakresu pedagogiki i psychologii • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli § 7. ust 1. pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż Zadania do realizacji • Analiza dokumentacji: - Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Rozporządzenia MEN z 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Karta Nauczyciela - Ustawa o pomocy społecznej - Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich § 7. ust 2. pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków Zadania do realizacji • Autoanaliza – rozpoznanie własnych umiejętności i możliwości jako nauczyciela • Współpraca z opiekunem stażu - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - Przygotowanie planu rozwoju zawodowego - Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu • Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej - Aktywny udział w dostępnych formach szkolenia zawodowego - Opracowywanie i gromadzenie pomocy i materiałów dydaktycznych i opieka nad nimi • Opracowanie programu działania koła artystycznego dla uczniów klas pierwszych - realizacja programu, ewaluacja § 7. ust 2. pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadania do realizacji • Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji środowiskowej uczniów - Współpraca z rodzicami uczniów, pedagogizacja rodziców - Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych - Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz innymi instytucjami i osobami wspomagającymi pracę nauczyciela - Analiza opinii i orzeczeń z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej • Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych • Organizowanie i przeprowadzanie konkursów § 7. ust 2. pkt 3. Umiejętność wykorzysta¬nia w pracy tech¬nologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do realizacji • Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej: - Opracowywanie dokumentów, scenariuszy lekcji z użyciem komputera - Wykorzystanie programów komputerowych do wykonywania pomocy dydaktycznych, gazetek tematycznych, dekoracji, itp. - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych w prowadzeniu zajęć - Tworzenie i zastosowanie prezentacji multimedialnych podczas zajęć edukacyjnych - Umieszczanie na stronach WWW publikacji dotyczących pracy pedagogicznej (scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne, itp.) • Udział w szkoleniach dotyczących nowoczesnych środków technologii informatycznej • Konsultacja z nauczycielami informatyki § 7. ust 2. pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadania do realizacji • Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego • Samokształcenie – zapoznanie się z bieżącymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin • Wykorzystanie dotychczas zdobytej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy z dziećmi oraz w nawiązywaniu współpracy z pedagogiem szkolnym oraz instytucjami różnymi instytucjami i osobami wspierającymi pracę nauczyciela, wychowawcy (Poradnia PP, MOPS) § 7. ust 2. pkt 5. Umiejętność posługiwania się przepisami doty¬czącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funk¬cjonowania szkoły, w któ¬rej nauczyciel odbywał staż Zadania do realizacji • Pogłębianie wiedzy z zakresu prawa oświatowego – zapoznanie się z aktami oświatowymi dotyczącymi pomocy społecznej oraz postępowania w sprawach nieletnich • Udział w szkoleniach i kursach traktujących o prawie oświatowym • Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studiowanie prawa oświatowego • Współdziałanie z innymi nauczycielami w zakresie wspomagania dzieci z trudnościami w nauce czy zachowaniu *Plan rozwoju zawodowego został opracowany na podstawie Karty Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z uwzględnieniem zmian w tekście zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO* Imię i nazwisko: mgr Edyta Sylwia Sadowska Wyświetleń: 667
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |