AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Gąsior, 2013-01-14
Chorzów

Zajęcia artystyczne, Scenariusze

Styropianowe kule - scenariusz zajęć świetlicowych

- n +


Temat: Styropianowe kule
Osoba prowadząca: Anna Gąsior
Czas trwania: 1,5 h

Cele ogólny:
uczeń rozwija małą motorykę, cierpliwość i systematyczność

Cele szczegółowe:
uczeń zna historię powstania bombek;
uczeń potrafi zaprojektować motyw przewodni występujący na bombce;
uczeń wykonuje samodzielnie bombkę;
uczeń potrafi w kilku zdaniach opisać swoją bombkę w grupie rówieśniczej;

Metody: praca z tekstem, rozmowa, pokaz, metoda praktyczna
Środki dydaktyczne: tekst „Historia powstania bombek”, styropianowe kule, materiał, nożyczki, wykałaczki, ołówki

Wprowadzenie do zajęć:

Chciałabym, abyście przeczytali historię powstania pewnego przedmiotu, który każdy z Was widział w życiu wiele razy. Zwłaszcza w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Może sami wieszaliście go na choince, jak myślicie, co to jest?

Dzieci udzielają odpowiedzi: łańcuch, gwiazda, bombki.

Nauczyciel wyznacza osobę, która przeczyta tekst o powstaniu bombki. Może to być kilka osób.

Bombka w niektórych regionach Polski jest nazywana bańką. Jest to ozdoba choinkowa wykonana zazwyczaj z cienkiego szkła. Bombki często są ręcznie malowane i posrebrzane od wewnątrz. Początki ich produkcji to rok 1847. Pierwsze bombki zostały wykonane w Lauscha w Niemczech przez Hansa Greinera. Według legendy rozpoczął on tworzenie szklanych wydmuszek do udekorowania choinki, gdyż nie stać go było na typowe wówczas dekoracje czyli orzechy, jabłka czy cukierki.
Pierwsze choinkowe bombki pojawiły się w Polsce w XIX w. Były wykonywane ze szkła dmuchanego i początkowo imitowały owoce i orzechy, ale z czasem wzornictwo wzbogacało się o bombki w kształcie przedmiotów codziennego użytku, np. bucików, parasolek, instrumentów muzycznych czy też postaci zwierzątek i pajaców. Zabawki choinkowe pierwotnie sprowadzano z zagranicy, a ich prawdziwym zagłębiem była Norymberga.
Polska to potentat w produkcji ręcznie robionych bombek. Niemal cała produkcja trafia na eksport, głównie do USA, ale także do Japonii, Kanady, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Australii, Nowej Zelandii i RPA./za pl.wikipedia.org/wiki/Bombka /

Krótka rozmowa o tym, czego się dowiedzieli.

Część właściwa zajęć:

Nauczyciel pokazuje dzieciom gotową bombkę. Następnie pokazuje, jak wykonać bombkę.
1. Projekt bombki
2. Cięcie materiału
3. Pokrycie bombki materiałem za pomocą wykałaczek /wpychanie kawałków materiału w styropianową strukturę bombki.

Zakończenie zajęć:

Dzieci dzielą się historią zamieszczoną na ich własnej bombce. Motywują wybór wzoru i barw.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1705


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.