Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Agnieszka Kogut, 2013-01-14
Stalowa Wola

Różne, Konspekty

Konspekt zajęć rewalidacji indywidualnej

- n +

Konspekt zajęć rewalidacji indywidualnej

Temat: Usprawnianie koordynacji ruchowo –słuchowo -wzrokowej oraz doskonalenie umiejętności zapamiętywania.
Prowadząca: Agnieszka Kogut
Liczba uczniów: 2
Czas realizacji: 45 min
Metody i techniki: motoryczno-kinestetyczna, muzykoterapia, wzrokowo- słuchowa, metoda malowania dziesięcioma palcami
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: farby, papier, mazaki, koperta z nazwami zwierząt, płyta z muzyką relaksacyjną i odgłosami zwierząt, ilustracje zwierząt
Cele ogólne:
- utrwalenie potrzebnego rytmu i płynności dla dobrej kondycji ręka – oko
- rozwijanie sprawności słuchowej i identyfikacji dźwięków
- poznanie różnych sposobów zapamiętywania sprzyjających rozwojowi form świadomego i celowego uczenia się
- wdrażanie do pokonywania stawianych trudności
- rozwijanie wyobraźni plastycznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- wyrabianie właściwej postawy podczas zajęć
Cele operacyjne:
- uczeń potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem
- uczeń utrwali zasób doświadczeń akustycznych i słownictwa
- uczeń doskonali spostrzegawczość i koncentrację
- uczeń potrafi samodzielnie i prawidłowo dobrać nazwy zwierząt
- uczeń potrafi zapamiętać i powtórzyć prawidłowo tekst wiersza



Przebieg zajęć

1. Powitanie.
2. Zaproszenie dziecka do wspólnej zabawy, objaśnienie celu zajęć.
3. Gimnastyka mózgu „Leniwe ósemki”- kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (kciukiem najpierw jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na szarym papierze – mazakiem).
4. Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach – uczniowie zapoznają się
z treścią obrazków, samodzielnie nazywają zwierzęta, określają ich cechy i czynności, jakie wykonują.
5. Różnicowanie odgłosów zwierząt - uczniowie wysłuchują nagrania z płyty i znajdują odpowiednią ilustrację związaną z danym odgłosem.
6. Zabawa pamięciowa „Zgadnij, jakiego zwierzęcia brakuje”- nauczyciel chowa jeden obrazek ze zwierzęciem, a zadaniem ucznia jest odgadywanie, którego brakuje.
7. Dobieranie podpisów do obrazków- uczniowie samodzielnie odczytują pojedyncze wyrazy z karteczek i właściwe dopasowują do ilustracji.
8. Nauka wiersza pt. ”Kotek” na pamięć z jednoczesnym rysowaniem sylwetki kota- uczniowie wysłuchują tekstu wiersza, obserwują wykonanie rysunku, następnie powtarzają po nauczycielu. Próbują samodzielnie odtwarzać treść wiersza z wykorzystaniem rysunku.
„Małe kółko,
Duże kółko,
Jedno ucho,
Drugie ucho,
Trzy wąsiki z prawej strony,
Trzy wąsiki z lewej strony,
Ogonek zakręcony,
I jest kotek tyłem odwrócony”

9. Malowanie dłonią lub palcami ilustracji kotka – podczas pracy dzieciom towarzyszy muzyka relaksacyjna.
10. Podsumowanie zajęć: pochwała ustna, nagrodzenie uczniów, pożegnanie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6528
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014