AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Szafran, 2013-01-10
Warszawa

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

„W spiżarni u wiewiórek”.

- n +

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców
przeprowadzonego w grupie dzieci 4-letnich

1. Grupa:4-latki
2. Temat:„W spiżarni u wiewiórek”.
3. Temat kompleksowy: Zwierzęta szykują się do zimy.
4. Obszar edukacyjny: Poznawanie i rozumienie siebie i świata.

Cele ogólne:
poznanie wybranego zwierzątka żyjącego w naturalnym środowisku: wiewiórka.
doskonalenie umiejętności dziecięcego liczenia w zakresie indywidualnych możliwości dzieci.
Cele operacyjne
dziecko posługuje się w czasie zabaw liczebnikami głównymi w zakresie od 1 do 6,
dziecko potrafi przeliczać dodawać i odejmować materiał przyrodniczy (kasztany,orzechy) podczas zabawy matematycznej,
potrafi dłużej skupić swoją uwagę
dziecko śpiewa i bawi się przy piosence „Wiewióreczko mała ”,
dziecko integruje się z innymi dziećmi w czasie zabawy w kole,
potrafi poruszać się rytmicznie;
Metody
metoda słowna: żywego słowa, rozmowa, objaśnienia, piosenka,
metoda percepcyjna: pokaz, obserwacja, ilustracje, sylwety,
metoda czynna: zadań stawianych do wykonania.

Forma organizacyjna:
praca z całą grupą,
praca indywidualna

Formy aktywności:
muzyczna
ruchowa,
słowna,
plastyczna.


Pomoce: dekoracja na głównej tablicy las, sylwety zwierząt leśnych( wiewiórka, lis, jeż, sowa itd.) koszyk z orzechami, obręcz (dziupla wiewiórki), opaski na głowę wiewiórek, płyta CD z muzyką , szablony wiewiórek, klej, krepina pomarańczowa,nożyczki, kredki.

Przebieg:
1.Powitanie wg Klanzy „Wieje wiatr”.
Wieje, wieje, wieje wiatr;
(machamy rękami nad głową)
I spadają liście z drzew.
(poruszamy dłońmi z góry na dół)

Wieje, wieje, wieje wiatr;
(machamy rękami nad głową)
I spadają liście z drzew. BIS
(poruszamy dłońmi z góry na dół)

Kasztan tu, kasztan tam,
(zaciskamy dłonie przed sobą)
Raz, dwa, trzy, cztery!
(klaszczemy)

Kasztan tu, kasztan tam,
(zaciskamy dłonie przed sobą)
Raz, dwa, trzy!
(klaszczemy)

2.Wprowadzenie do tematu zajęć”Pomagamy mamie wiewiórce zrobić zapasy na zimę- zabawa matematyczna.
Jest jesień, leśne zwierzęta szykują się do zimy, robiąc zapasy.
My dzisiaj pomożemy zrobić takie zapasy mamie wiewiórce aby jej dzieci nie były głodne.
Każdego z was zamienimy w dzieci wiewiórki dostaniecie od nas opaski na głowę oraz obręcze( które będą waszą dziuplą -spiżarnią)do której będziecie zbierać orzechy. Dostaniecie od mamy wiewiórki czyli nas P. Ani i P. Marylki orzechy garść waszym zadaniem trzeba będzie przeliczyć je aby każdy miał tyle samo 6 a resztę odkładamy do koszyka. Mama wiewiórka będzie mówiła wam ile orzechów ma zostać:
1+2=3
3+3=6
4+2=6
3+2=5

Po zakończeniu przeliczania oddajemy orzechy do koszyka.

3.„Wiewiórki w dziuplach” – zabawa ruchowa. Na zapowiedź „wiewiórki
na spacer” dzieci biegają po sali. Na hasło „do domu” – wiewiórki wracają do dziupli. Zmiana 4x. Zebranie obręczy.

4.Zabawa w kole ze śpiewem piosenki"Tańcząca wiewiórka".

Ref.:
Wiewióreczka mała,
po lesie biegała,
hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała. (bis)


1.Spotkała jeżyka,
tańczyli walczyka,
tańczyli walczyka, raz, dwa, trzy, raz. (bis)

Ref. Wiewióreczka mała....

2.Spotkała szaraka,
tańczą kujawiaka,
dookoła polany, tańczą kujawiaka. (bis)

Ref. Wiewióreczka mała....

5. Praca plastyczna „Wiewiórka”-kolorowanie sylwetki wiewiórki kredkami oraz wyklejanie kity wiewiórki pociętą krepiną .
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3541


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.