Katalog Anna Skop, 2013-01-07 Woźniki Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegajacego sie o stopień awansu na nauczyciela mianowanegoPodstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami ( z dnia 15 lipca 2004) Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239) Plan rozwoju zawodowego mgr Anny Skop nauczyciela kontraktowego w Szkole Podstawowej w Ligocie Woźnickiej ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Czas odbywania stażu: 01.09.2009r. - 31.05.2012r. Opiekun stażu: § 7ust.1 pkt.1 uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Zadania- przewidywane efekty Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym Wdrażanie zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Potwierdzenie obecności na Radach § 7 ust. 1 pkt.2 pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych Udział w pracach zespołu kształcenia wczesnoszkolnego Uczestniczenie w radach szkoleniowych, w radach NWD Udział w różnych zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu logopedii (logopeda oświatowy) Poszerzenie warsztatu pracy z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania - budowanie własnej bazy materiałów dydaktycznych W okresie stażu 2012 r. Harmonogram prac zespołu zaświadczenia z ukończonych szkoleń zaświadczenia dyplom ukończenia studiów biblioteczka spis zebranych pozycji § 7 ust.1 pkt. 3 poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż 1.Poznanie przepisów dotyczących szkoły w której odbywa się staż Aktualizacja wiedzy z dokumentacji obowiązującej w szkole Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego W okresie trwania stażu Potwierdzenia, notatki § 7 ust. 2,pkt 1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; Zadania- przewidywane efekty Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: - Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu - Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu - Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i prezentacji dorobku. Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji. Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe). początek stażu cały staż Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Okres stażu zbiór dokumentacji (biblioteczka) Wniosek, plan rozwoju, sprawozdania Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady, zaświadczenia biblioteczka 2. Współpraca z opiekunem stażu Ustalenie zasad współpracy. Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju Opracowanie projektu sprawozdania. Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna. Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna Omówienie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji. IX 2009r koniec stażu W ciągu całego roku szkolnego/ w okresie stażu / harmonogram spotkań Kontrakt Harmonogram współpracy Przejrzyste zasady współpracy Scenariusze, konspekty 3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela Autorefleksja, samoocena. IX 2009 Plan rozwoju zawodowego 4. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań. Opracowywanie, realizacja, monitoring i ewaluacja rozkładów materiału do edukacji wczesnoszkolnej Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć. Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i ocena dokonań. Udział w lekcjach otwartych. Prowadzenie lekcji otwartych Okres stażu zgodnie z harmonogramem scenariusze, omówienia, arkusz obserwacyjny, wnioski 5. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Praca w zespołach nauczycielskich Udział w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: - Studia podyplomowe z zakresu logopedii (logopeda oświatowy) - Udział w różnego rodzaju ; - kursach, - seminariach, - szkoleniach, - konferencjach metodycznych, - warsztatach. Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady cały staż cały staż 2009.-2012r Okres stażu Okres staż Zapis w protokole Dyplomy, zaświadczenia biblioteczka 6. Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych indywidualnego ucznia Opracowanie: 1.Planu pracy z dzieckiem mającym trudności w nauce. 2.Planu pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym. 3.Planu pracy wychowawczej dla klas I - III Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia Prowadzenie kółka dla uczniów zdolnych. Prowadzenie konsultacji dla uczniów słabych. 2009/2012 2009/2012 2009/2012 na bieżąco cały staż Programy, plany Program pracy kółka, sprawozdania 7. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami Organizowanie konkursów, projektów, akademii. Opieka nad salą lekcyjną. Opiekun SKO Okres stażu Scenariusze, protokoły 8. Opracowanie kryterium oceniania dla klas I -III Konsultacje z nauczycielami, dyrektorem Zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania. IX. 2009 r. Regulamin oceniania. Zintegrowane testy i opracowania badające osiągnięcia uczniów 9. Publikacja prac własnych Opublikowanie własnego dorobku pracy zawodowej na stronach www koniec stażu Strony www §7, ust.2,pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; 1. Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno- cywilizacyjnych. Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: - opinie i orzeczenia poradni pedagogiczno -psychologicznej - zapisy w protokołach Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej. Bieżące kontakty z rodzicami uczniów: - rozmowy indywidualne - klasowe narady rodziców, - współpraca z tzw. trójką klasową, Pedagogizacja rodziców; Obserwowanie uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych (wycieczki, spacery) Indywidualne kontakty z dzieckiem Według harmonogramu. Dokumenty udostępnione przez Dyrektora, potwierdzenia Wnioski z opinii przeprowadzonych przez, PPP Rozmowy z rodzicami, . 2. Doskonalenie umiejętności uwzględniania w pracy problemów środowiska Aktywna współpraca z rodzicami. Dostosowanie metod i form pracy do zaistniałych problemów. W ciągu stażu Pomoc rodziców w organizowaniu wycieczek oraz szkolnych i klasowych imprez. 3. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego. Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych. Współudział w realizacji projektów tematycznych. Wycieczki do miejsc historii, muzeum, kina itp. Na bieżąco Scenariusze, dokumentacje wycieczek § 7, ust.2,pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem w pracy nauczyciela Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera, tworzenie stron internetowych Cały okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia 2. Wykorzystanie komputera w pracy. Tworzenie prostych programów komputerowych na potrzeby lekcji. Tworzenie prezentacji multimedialnych. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego, testów,sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów cały staż Programy, prezentacje multimedialne wybrane pozycje konspekty 3. Wykorzystanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). Przygotowanie dokumentacji awansu zawodowego cały staż początek stażu okres stażu Spis portali, teksty plan rozwoju zawodowego, sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, załączniki 4. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych. Założenie własnej strony www - publikacje Cały okres staż Strony www § 7, ust.2,pkt 4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Udział w kursach i warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, metodyki pracy. cały staż Potwierdzenia udziału 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej współpraca z rodzicami, pedagogizacja rodziców. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych lub dydaktycznych. Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia Prowadzenie badań ankietowych służących ocenie jakości i efektywności własnych oddziaływań wychowawczych. Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, znajomości prawa oświatowego do diagnozowania konieczności kierowania uczniów z trudnościami w nauce i o obniżonym poziomie intelektualnym do PPP oraz tworzenie programów pracy z tymi uczniami. Praca w Zespołach Wychowawczych cały staż cały staż Według potrzeb Według potrzeb cały staż cały staż Potwierdzenia, dokumentacja podjętych działań Rozpoznanie problemu edukacyjnego Ankiety Dokumentacja do PPP, programy pracy z uczniem mającym trudności w nauce protokoły §7, ust.2,pkt 5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Przeanalizowanie aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli. Udział w warsztatach, szkoleniach, śledzenie dokumentów, Opracowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia stażu. Według harmonogramu. Zaświadczenia, sprawozdania 2. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS, Gromadzenie własnych zasobów tekstów w/w aktów w formie pisemnej i elektronicznej cały staż Wypisy z obowiązujących aktów prawnych , biblioteczka 3. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. Udział w Radach Pedagogicznych i Zespołach Przedmiotowych opracowujących i modyfikujących różne dokumenty wewnątrzszkolne. Dostosowanie systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. Udział w pracach różnorodnych komisji: sprawdzianów po klasie VI, konkursach Prawidłowa organizacja wycieczek szkolnych, klasowych. cały staż Zapisy w protokołach System oceniania Dokumentacja z przebiegu prac komisji, karty wycieczek Zatwierdzam do realizacji: …………………………………… ………………………………… data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 674
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |