Katalog Jarosław Janyk, 2012-11-08 Kędzierzyn- Koźle Edukacja czytelnicza, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza kontraktowego. Jarosław Janyk- Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kędzierzynie- KoźluPlan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Jarosław Janyk- nauczyciel kontraktowy Nauczyciel bibliotekarz w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Opolu, filia w Kędzierzynie-Koźlu. Kwalifikacje zawodowe: - wyższe studia magisterskie na kierunku historia na Uniwersytecie Opolskim -studia Podyplomowe na kierunku Wiedza o Społeczeństwie na Uniwersytecie Opolskim w Opolu - studia Podyplomowe na kierunku Bibliotekoznawstwo i Informacja Naukowa na Uniwersytecie Opolskim w Opolu Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2012. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2015. Cel podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, analiza i dokumentowanie własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego - nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, - udział w regularnych konsultacjach związanych z realizacją poszczególnych elementów planu rozwoju, - przygotowanie i przedłożenie planu rozwoju zawodowego nauczyciela. Termin realizacji: - IX 2012 Sposób dokumentacji: - harmonogram spotkań - opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentacja realizowania planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentów i zaświadczeń potwierdzających realizowanie określonych zadań - przygotowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Termin realizacji: - cały okres stażu - IX 2012 Sposób dokumentacji: - zaświadczenia, plany, konspekty, scenariusze, zdjęcia i inne dokumenty 3.Prowadzenie szkoleń wewnętrznych Szkolenie z zakresu opracowania zbiorów zwartych dla pracowników Filii w Kędzierzynie- Koźlu Termin realizacji: Do ustalenia Sposób dokumentacji: - wypracowane materiały szkoleniowe - podsumowanie podjętych działań 4. Doskonalenie metod pracy i poszerzanie wiedzy na temat gromadzenia zbiorów bibliotecznych - przeprowadzenie badań diagnostycznych dotyczących potrzeb czytelniczych użytkowników biblioteki - pobieranie dezyderatów zapotrzebowań czytelników na określone publikacje Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - formularze ankiet - zestawienia dezyderatów 5. Rozwijanie umiejętności i kompetencji zawodowych, związanych z budową bazy elektronicznej w systemie ALEPH Szkolenie w Bibliotece Pedagogicznej w Opolu, z zakresu opracowania (w systemie ALEPH) wydawnictw zwartych w postaci klocków introligatorskich Termin realizacji: Do ustalenia Sposób dokumentacji: - zaświadczenie o odbytym szkoleniu - materiały szkoleniowe 6.Udział w szkoleniach wewnętrznych Uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym opracowania oprawnych roczników czasopism w systemie ALEPH Termin realizacji: Do ustalenia Sposób dokumentacji: - opracowane materiały własne § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Podjęcie działań mających na celu promocję placówki w środowisku lokalnym - organizacja i popularyzacja idei „bookcrossingu”, mającej na celu propagowanie idei „uwalniania książek” w lokalnym środowisku czytelniczym - podjęcie działań informacyjnych w ramach akcji - gromadzenie „uwalnianego” księgozbioru i jego monitorowanie Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - podsumowanie akcji - spostrzeżenia własne 2.Współpraca z wybranymi instytucjami oświatowo- wychowawczym, działającymi na terenie miasta - organizacja wystawy i kiermaszu prac plastycznych, podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kędzierzynie- Koźlu - współpraca ze Szkołą Policealną Dla Młodzieży w Kędzierzynie- Koźlu - pomoc w organizacji zajęć dla uczestników Uniwersytetu III Wieku - współpraca z Kędzierzyńsko- Kozielskim Towarzystwem Historycznym Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - scenariusz wystawy - dokumentacja fotograficzna - podsumowanie podjętych działań 3. Udzielanie pomocy nauczycielom miejscowych placówek oświatowych - współorganizowanie konferencji metodycznych dla nauczycieli powiatu kędzierzyńsko- kozielskiego, - tworzenie wystaw tematycznych oraz zestawień bibliograficznych z zakresu pedagogiki i zagadnień metodycznych Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - zestawienia bibliograficzne - scenariusze wystaw 4. Uczestnictwo w realizacji zadań edukacyjnych poszczególnych szkół na terenie miasta - prowadzenie lekcji bibliotecznych dla uczniów I Liceum Ogólnokształcącego i Gimnazjum nr 1 w K- Koźlu - udzielanie uczniom klas maturalnych pomocy bibliograficznej i informacyjnej w tworzeniu prezentacji maturalnych z języka polskiego Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - konspekty przeprowadzonych zajęć - spostrzeżenia własne § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Uczestnictwo w pracach związanych z wdrażaniem systemu bibliotecznego ALEPH - poszerzanie zasobów elektronicznej bazy książek, poprzez sukcesywne opracowywanie zbiorów - Obsługa czytelników w systemie ALEPH: udzielanie pomocy oraz indywidualnych instruktaży Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - podsumowanie działań - spostrzeżenia własne 2. Zastosowanie znajomości technologii komputerowej w pracach na rzecz biblioteki - moderacja strony internetowej Filii Biblioteki Pedagogicznej w Kędzierzynie- Koźlu - udostępnianie drogą internetową tworzonych zestawień bibliograficznych, - zamieszczanie na witrynie internetowej biblioteki zdjęć z wystaw, konferencji, lekcji bibliotecznych i ważniejszych wydarzeń z życia placówki - wykorzystanie zasobów internetowych w tworzeniu wystaw tematycznych Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - kopie opracowań własnych - wypracowane materiały 3. Promocja działań edukacyjnych biblioteki na stronach www - publikacja scenariuszy lekcji bibliotecznych na internetowych portalach edukacyjnych - opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - kopie sporządzonych opracowań wraz z linkami witryn internetowych 4. Zastosowanie prezentacji multimedialnej w podjętych działaniach na rzecz lokalnych instytucji oświatowych - wyszukiwanie i przygotowywanie prezentacji multimedialnych na potrzeby lekcji bibliotecznych dla maturzystów oraz zajęć dla słuchaczy Uniwersytetu III Wieku - pomoc w organizacji konferencji metodycznych dla nauczycieli miejscowych szkół, w oparciu o technologię komputerową Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - materiały i dokumenty zgromadzone na nośnikach elektronicznych § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty 1.Uczestnictwo w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego - udział w szkoleniach, kursach i zajęciach warsztatowych mających na celu stale poszerzanie wiedzy i kompetencji zawodowych Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - zaświadczenia i potwierdzenia z odbytych szkoleń - materiały szkoleniowe 2. Sukcesywne poszerzanie i rozwijanie wiedzy z zakresu psychologii, bibliotekoznawstwa, pedagogiki - bieżące studiowanie literatury fachowej - uczestnictwo w szkoleniach metodycznych obejmujących wymienione dziedziny wiedzy Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - zestawienia i wykazy lektur - potwierdzenie uczestnictwa w doskonaleniu zawodowym 3. Wykorzystanie nabytych umiejętności pedagogicznych i dydaktycznych -prowadzenie zajęć o tematyce historycznej dla klasy gimnazjalnej z wykorzystaniem posiadanych przez bibliotekę materiałów bibliotecznych oraz technologii multimedialnej Termin realizacji: Do ustalenia Sposób dokumentacji: - scenariusz zajęć - dokumentacja na nośnikach elektronicznych § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż 1. Bieżące studiowanie przepisów prawa oświatowego, analiza aktów prawnych związanych z procedurami awansu zawodowego nauczyciela - Karta Nauczyciela - Rozporządzenie MEN w. s. awansu zawodowego - Ustawa o bibliotekach Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - wykaz analizowanych przepisów i aktów prawnych 2. Wykorzystanie i zastosowanie poszczególnych przepisów prawa oświatowego w procesie awansu zawodowego - sporządzenie planu rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji Termin realizacji: - IX 2012 - VI 2015 Sposób dokumentacji: - opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego - sprawozdanie z odbytego stażu na stopień nauczyciela mianowanego 3. Poszerzanie wiedzy na temat prawa wewnątrzbibliotecznego i udział w jego kreowaniu - analiza regulaminów wewnętrznych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej i statutu placówki - uczestnictwo w radach szkoleniowych i pedagogicznych Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentacji: - wykaz regulaminów wewnętrznych Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu. Opracował: Jarosław Janyk Wyświetleń: 2423
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |