Katalog Aneta Łazuga, 2012-10-15 ŁUKÓW Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć z okazji "Dnia Pluszowego Misia"Cele ogólne: -kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek; -doskonalenie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi; -rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych. Cele operacyjne(dziecko): -uważnie słucha historii powstania pluszowego misia; -potrafi powiedzieć kilka słów o swojej ulubionej maskotce- misiu; -konstruuje budowle z klocków różnej wielkości zainspirowany treścią wiersza; -rozwiązuje zagadki; -opowiada o życiu niedźwiedzi na podstawie wysłuchanego opowiadania; -współdziała w zespole. Środki dydaktyczne: -pluszowe misie przyniesione przez dzieci, -kaseta video z filmem"Przygody Misia Uszatka" -różnego rodzaju klocki, -kartki i kredki, -encyklopedia przyrodnicza, -płyta CD z piosenkami "Jadą,jadą misie", "O kochaniu misia" -miód i ciasteczka herbatniki. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.Zabawa integracyjna "Witam was"- dzieci stoją w kole i śpiewają ilustrując ruchem tekst: "Wszyscy są, witam was zaczynamy już czas. Jestem ja,jesteś ty,raz dwa trzy." 2.Powitanie: "Dzień dobry kochane dzieci! Czy wiecie jaki jest dziś dzień? Kto ma swoje święto? Dziś obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tak, tak. 1-go czerwca wszystkie dzieci mają swój dzień-Dzień Dziecka, a dzisiaj 25-go listopada wszystkie misie mają swoje wyjątkowe .Bardzo mi miło,że mogę Was gościć w Krainie Pluszowych Misiów. Z tej właśnie okazji prosiłam,aby każdy z was przyniósł dzisiaj do przedszkola swojego ulubionego pluszowego misia. 3. Opowiadanie nauczycielki "Historia pluszowego misia": "Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku.Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł,aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak będą się sprzedawały.Owe pluszaki sprzedawały się znakomicie.Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom imienia TEDDY i tak się je nazywa do dzisiejszego dnia.O tamtej pory misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością. 4."Parada misiów"-dzieci siadają w kółeczku i po kolei każde dziecko wstaje i prezentuje swojego misia, a następnie wszystkie dzieci paradują ze swoimi pluszakami. 5. "O kochaniu misia" - wspólne śpiewanie piosenki. 6. Oglądanie filmu "Przygody Misia Uszatka"- po obejrzeniu filmu rozmowa z dziećmi na temat charakterystycznych cech Uszatka(klapnięte uszko,brązowe futerko, duże czarne oczy, łatki na łapkach). 7."Mój Miś"- rysowanie portretu misia, wystawa prac. 8."Misiowe tańce"- ilustracja ruchowa do piosenki- "Jadą, jadą misie". 9."Domek dla misia"- konstrukcje domków z różnego rodzaju klocków zainspirowane treścią wiersza: "Domek dla misia" Miś różowy z pajacykiem mają domek pod stolikiem, w domku tym już nie od dziś, mieszka Bimbambom i Miś. Domek z klocków zbudowany, ma drzwi, okna i ściany. Zbudował go mały Krzyś, aby miał mieszkanie miś. 10. "Ciekawostki ze świata niedźwiadków"- opowiadanie nauczycielki w oparciu o encyklopedię przyrodniczą. 11."Zgaduj,zgadula"- zagadki o misiach. a)Przez cała zimę słodko sobie śpi, a słodko dlatego,ze miód mu się śni. Już taki niedźwiedzi ród,że ogromnie lubi...(miód) b)Jaki napój kojarzy ci się z misiem?(sok Kubuś). c)Wymień czasopisma związane z misiami(Miś, Kubuś Puchatek). d)Wymień nazwy dobranocek,w których występowały misie (Miś Uszatek, Gumisie, Kubuś Puchatek). 12."Niedźwiedzi uścisk"-zabawa integracyjna. 13."Małe co nieco"- degustacja przyniesionych przez dzieci miodu i ciasteczek. Wyświetleń: 11006
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |