Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Marlena Stęcel, 2012-09-11
Szczytno

Język niemiecki, Scenariusze

Scenariusz lekcji j. niemieckiego

- n +

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie I (02.11.2011)

Typ szkoły: szkoła podstawowa.

Klasa: Ia

Temat lekcji: Utrwalenie poznanego słownictwa za pomocą ćwiczeń oraz gier i zabaw. Przypomnienie poznanych piosenek.

Formy pracy: praca zespołowa, praca indywidualna oraz praca w parach.

Środki dydaktyczne:
- podręcznik, zeszyt ćwiczeń oraz płyta CD dla klasy I;
- pomoce dydaktyczne (zabawki, miś Theo, pacynka Hans Hase)

Założenia organizacyjne zajęć dydaktycznych:

a) cele wynikowe ogólne:
• ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia;
• ćwiczenie wymowy;
• utrwalenie poznanego słownictwa.

b) cele wynikowe szczegółowe:

Wymagania podstawowe:
• uczeń nazywa większość zabawek ze strony tytułowej;
• uczeń rozróżnia usłyszane nazwy zabawek;
• uczeń rozróżnia i pokazuje usłyszane nazwy gier i zabaw.

Wymagania ponadpodstawowe:
• uczeń zna wszystkie nazwy zabawek ze strony tytułowej;
• uczeń bierze udział w rozmowie i potrafi odpowiedzieć na pytania: Wer bist du?/ Was spielst du?/Was ist das?
• zna treść piosenek z poprzednich rozdziałów.

c) cele wychowawcze:
• ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i indywidualnej;
• rozbudzanie zainteresowań uczniów.




Przebieg lekcji:

1. Faza wstępna (ok. 3 min.)
• N-l wita się z uczniami po niemiecku zgodnie z porą dnia, sprawdza listę obecności i zapoznaje uczniów z celem lekcji;

2. Faza powtórzeniowa (ok. 4 min)
• Nl przypomina za pomocą pacynki Hans Hase pytania Wer bist du?(Jak się nazywasz) i Was spielst du? (W co grasz?)

3. Faza prezentacji (ok. 3 min)
• N-l prezentuje poznane na poprzednich lekcjach słownictwo za pomocą
zabawek i obrazków oraz ćwiczy z uczniami wymowę poprzez zabawę.

4. Faza ćwiczeń i utrwalenia (ok. 25 min.)

• Uczniowie zamykają oczy, a nl chowa jedną zabawkę. Zadaniem dzieci jest nazwanie zabawki, której brakuje;
• Nl zawiązuje oczy uczniowi, który losuje z torby zabawkę. Jego zadaniem jest rozpoznanie zabawki poprzez dotyk i nazwanie jej po niemiecku;
• Uczniowie słuchają nagrania i zaznaczają w podręczniku, o jakich zabawkach mówią dzieci;
• Uczniowie wstają i śpiewają piosenki z poprzednich rozdziałów.
• Uczniowie grają w głuchy telefon, w którym zostają użyte poznane nazwy zabawek;
• N-l wymawia pierwszą sylabę niemieckiej nazwy zabawki, a uczniowie dokańczają wyraz, a następnie pracują w parach.

5. Faza podsumowująca (ok. 10 min.)
• Uczniowie rysują w zeszycie ćwiczeń swoją ulubioną zabawkę.
• Osoby, które skończyły odpowiadają zajączkowi na pytanie: Was ist das?



Scenariusz przygotowany przez Marlenę Stęcel.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 952
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014