AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marlena Stęcel, 2012-09-11
Szczytno

Język niemiecki, Scenariusze

Scenariusz lekcji j. niemieckiego

- n +

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie I (02.11.2011)

Typ szkoły: szkoła podstawowa.

Klasa: Ia

Temat lekcji: Utrwalenie poznanego słownictwa za pomocą ćwiczeń oraz gier i zabaw. Przypomnienie poznanych piosenek.

Formy pracy: praca zespołowa, praca indywidualna oraz praca w parach.

Środki dydaktyczne:
- podręcznik, zeszyt ćwiczeń oraz płyta CD dla klasy I;
- pomoce dydaktyczne (zabawki, miś Theo, pacynka Hans Hase)

Założenia organizacyjne zajęć dydaktycznych:

a) cele wynikowe ogólne:
• ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia;
• ćwiczenie wymowy;
• utrwalenie poznanego słownictwa.

b) cele wynikowe szczegółowe:

Wymagania podstawowe:
• uczeń nazywa większość zabawek ze strony tytułowej;
• uczeń rozróżnia usłyszane nazwy zabawek;
• uczeń rozróżnia i pokazuje usłyszane nazwy gier i zabaw.

Wymagania ponadpodstawowe:
• uczeń zna wszystkie nazwy zabawek ze strony tytułowej;
• uczeń bierze udział w rozmowie i potrafi odpowiedzieć na pytania: Wer bist du?/ Was spielst du?/Was ist das?
• zna treść piosenek z poprzednich rozdziałów.

c) cele wychowawcze:
• ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i indywidualnej;
• rozbudzanie zainteresowań uczniów.




Przebieg lekcji:

1. Faza wstępna (ok. 3 min.)
• N-l wita się z uczniami po niemiecku zgodnie z porą dnia, sprawdza listę obecności i zapoznaje uczniów z celem lekcji;

2. Faza powtórzeniowa (ok. 4 min)
• Nl przypomina za pomocą pacynki Hans Hase pytania Wer bist du?(Jak się nazywasz) i Was spielst du? (W co grasz?)

3. Faza prezentacji (ok. 3 min)
• N-l prezentuje poznane na poprzednich lekcjach słownictwo za pomocą
zabawek i obrazków oraz ćwiczy z uczniami wymowę poprzez zabawę.

4. Faza ćwiczeń i utrwalenia (ok. 25 min.)

• Uczniowie zamykają oczy, a nl chowa jedną zabawkę. Zadaniem dzieci jest nazwanie zabawki, której brakuje;
• Nl zawiązuje oczy uczniowi, który losuje z torby zabawkę. Jego zadaniem jest rozpoznanie zabawki poprzez dotyk i nazwanie jej po niemiecku;
• Uczniowie słuchają nagrania i zaznaczają w podręczniku, o jakich zabawkach mówią dzieci;
• Uczniowie wstają i śpiewają piosenki z poprzednich rozdziałów.
• Uczniowie grają w głuchy telefon, w którym zostają użyte poznane nazwy zabawek;
• N-l wymawia pierwszą sylabę niemieckiej nazwy zabawki, a uczniowie dokańczają wyraz, a następnie pracują w parach.

5. Faza podsumowująca (ok. 10 min.)
• Uczniowie rysują w zeszycie ćwiczeń swoją ulubioną zabawkę.
• Osoby, które skończyły odpowiadają zajączkowi na pytanie: Was ist das?



Scenariusz przygotowany przez Marlenę Stęcel.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1448


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0