Katalog

Katarzyna Kamyk, 2012-08-27
Wrzosowa

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO KATARZYNY KULAWIK


UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO





Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2010
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2013
Opiekun stażu:
Szkoła:
Dyrektor Szkoły:



Lp. Zadania Formy realizacji Spodziewane efekty Dowody realizacji Termin realizacji
I
Wymagania kwalifikacyjne- § 7 ust. 2. pkt. 1.
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. -rozmowa, sporządzenie kontraktu,
- pomoc przy opracowaniu planu rozwoju zawodowego,
-ustalenie terminów spotkań z opiekunem
-obserwacja zajęć prowadzona przez opiekuna stażu lub/i innych nauczycieli- wnioski,
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja,
-opracowanie konspektów zajęć, analiza. -dobra współpraca z opiekunem stażu -pisemne potwierdzenie o przyznaniu opieki nad stażem pracy pani Bożeny Żurawskiej
-podpisanie kontraktu między stażystką a opiekunem stażu
-opracowanie planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2010
2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. -uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach i kursach zewnętrznych oraz WDN,
- prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki, biblioteczka metodyczno – przedmiotowa
- tworzenie własnego warsztatu pracy
- budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.
- tworzenie bazy łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi,
- praca nad formami i sposobami oceniania uczniów
-podniesienie poziomu kształcenia,
-umiejętność organizowania i doskonalenia swojej pracy-
Umiejętność dostrzegania problemów ucznia i efektywna ich eliminacja -zaświadczenia o odbytych kursach i szkoleniach,
-analiza efektów nauczania, Cały okres stażu
3. Analiza skuteczności własnych działań. -uzyskiwania informacji zwrotnych od uczniów na temat prowadzonych zajęć,
-wyciąganie wniosków z uzyskanych informacji,
-przygotowywanie uczniów do konkursów, -umiejętność doskonalenia swojej pracy -ankiety skierowane do uczniów, wywiady
-zaświadczenia Cały okres stażu
4. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. -udział w pracach i wymiana doświadczeń w ramach zespołu przedmiotowego, komisji szkolnych (np.: egzaminacyjnej),
-opracowanie PSO,
-pełnienie funkcji wychowawcy i udział w pracach zespołu,
-pełnienie funkcji pedagoga szkolnego, doradcy zawodowego, koordynatora ds. bezpieczeństwa -podniesienie poziomu kształcenia - PSO z przedmiotu WOS, KOSS,
-plany pracy: pedagoga szkolnego, koordynatora ds. bezpieczeństwa,
- Szkolny System Doradztwa Zawodowego,
-sprawozdania z prowadzonych działań na terenie szkoły,
-prowadzona dokumentacja wychowawcy klasy, dzienniki Cały okres stażu
5. Przygotowanie przedstawień i uroczystości, akademii szkolnych. -przygotowanie uroczystości i akademii wg. Planu Uroczystości np.: „Święto Niepodległości”, i innych -kultura słuchaczy podczas uroczystości,
-uwrażliwienie dzieci na powagę wydarzeń historycznych,
-rozbudzenie uczuć patriotycznych, potrzeby kultywowania tradycji i obyczajów polskich,
-nauka szlachetnej rywalizacji, więzi i dyscypliny w pracy zespołowej
- nabycie przez uczniów umiejętności prezentowania siebie na scenie - zaświadczenia o uczestnictwie i współpracy podczas organizowania imprez i uroczystości szkolnych,
-zdjęcia, dyplomy Cały okres stażu, wg. Harmonogramu i Planu Uroczystości.
II Wymagania kwalifikacyjne-§ 7 ust. 2. pkt. 2.
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
1. Diagnoza potrzeb rozwojowych uczniów, współpraca w tym zakresie z wychowawcami klas, PPPP, rodzicami i Dyrektorem Szkoły.
Praca z uczniem zdolnym.
Analiza problemów środowiska lokalnego. -czuwanie nad respektowaniem zaleceń Poradni przez nauczycieli,
-analiza Opinii i Orzeczeń PPPP w Częstochowie,
-spotkania z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem, kłopoty ze zdrowiem.
- podejmowanie działań naprawczych i korygujących,
- prowadzenie zajęć z zakresu opieki psychologiczno- pedagogicznej, poradnictwa zawodowego,
- prowadzenie dodatkowych zajęć zWOS –u – praca z uczniem zdolnym (przygotowanie do konkursu przedmiotowego).
- kontakty z Dyrektorem Szkoły, wychowawcami klas, nauczycielami
- rozmowy z rodzicami – w ramach „dni otwartych szkoły”, podczas zebrań,
- udział w imprezach na rzecz środowiska lokalnego,
- przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce, tablic informacyjnych
- podniesienie poziomu nauczania,
- zindywidualizowane podejście do ucznia,
-objęcie pomocą i opieką ucznia ze specyficznymi trudnościami w nauce, zachowaniu i funkcjonowaniu w środowisku szkolnym,
- nawiązanie efektywnej współpracy z rodzicami,
-pozytywna współpraca z Dyrektorem Szkoły, wychowawcami, nauczycielami -prowadzona dokumentacja: dzienniki, protokoły spotkań z rodzicami,
-zaświadczenia, dyplomy Cały okres stażu,

Harmonogram zebrań i „dni otwartej szkoły”,

Wg. potrzeb
2. Współpraca z instytucjami wspierającymi działalność szkoły, pracującymi na rzecz środowiska lokalnego. - kontynuowanie współpracy z PPPP w Częstochowie, Sądem Rodzinnym i Nieletnich, kuratorami sądowymi, Policją, Centrum Informacji Zawodowej w Częstochowie, Mobilnym Centrum Informacji Zawodowej, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej - specjalistyczna
diagnoza w indywidualnych
przypadkach,
-pomoc pedagogiczno-psychologiczna uczniom i ich rodzinom w trudnych sytuacjach życiowych,
- interwencje doraźne, spotkania młodzieży z policjantem,
- pomoc materialna dla uczniów
wychowujących się w rodzinach o trudnej sytuacji materialnej,
-dokonanie właściwego wyboru szkoły ponadgimnazjalnej przez uczniów gimnazjum - zaświadczenia, podziękowania Cały okres stażu, wg. potrzeb
3. Propagowanie wśród uczniów wiedzy na temat własnej wsi, miasta, regionu. -poszerzanie wiedzy na temat naszego regionu w ramach nauczania przedmiotu WOS,
- zorganizowanie dla uczniów wycieczek klasowych i szkolnych -wzbudzenie zainteresowania pięknem naszej ojczyzny, regionu, -poszerzenie wiedzy na temat działalności samorządu gminnego, organizacji działających w regionie - dzienniki lekcyjne,
-zaświadczenie o organizowaniu wycieczek Cały okres stażu
III Wymagania kwalifikacyjne-§ 7 ust. 2. pkt. 3.
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Opracowanie na komputerze materiałów niezbędnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej. - opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów,
-przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu,
-przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku,
- udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera, tworzenia stron internetowych,
- wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych,
- wprowadzenie do szkoły i promowanie platform edukacyjnych (np.: w ramach programu „Przyjazne Gimnazjum”)
- wykorzystanie zasobów sali komputerowej do prowadzenia zajęć z przedmiotu WOS, KOSS, zajęć prowadzonych przez pedagoga szkolnego
- umiejętność prowadzenia dokumentacji własnego dorobku,
-sprawne poruszanie się i korzystanie z zasobów Internetu,
- pomoc uczniom w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej,
- uatrakcyjnienie przebiegu zajęć - przykładowe testy i materiały,
- dokumentacja korzystania z sali komputerowej Cały okres stażu
2. Korzystanie z technologii komunikacyjnej w kontaktach z uczniami, rodzicami, współpracownikami, przedstawicielami środowiska lokalnego. - przesyłanie ważnych informacji,
- sprawdzanie dodatkowych prac z przedmiotu WOS, KOSS - usprawnienie współpracy,
- umiejętność skutecznego wykorzystania w kontaktach interpersonalnych technologii komunikacyjnej - zaświadczenia Cały okres stażu,
Wg. potrzeb
IV Wymagania kwalifikacyjne-§ 7 ust. 2. pkt. 4.
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
1. Aktywna praca nad samokształceniem. - zapoznanie się z propozycjami wydawniczymi z dziedzin psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu, aktualizowanie wiedzy z tego zakresu,
- korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej,
- obserwacja zajęć opiekuna stażu i innych nauczycieli - umiejętność dostrzegania problemów ucznia i efektywna ich eliminacja,
- umiejętność prowadzenia zajęć zgodnie z zasadami dydaktyki przedmiotu,
- umiejętność pracy w klasie, współpracy z uczniami oraz zachowaniem dyscypliny - czasopisma, literatura fachowa,
-arkusze obserwacji zajęć dydaktycznych Cały okres stażu
2. Wykorzystanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki w opracowaniu referatów, przygotowaniu zajęć pedagogicznych dla uczniów - opracowanie własnych scenariuszy zajęć z zakresu opieki psychologiczno- pedagogicznej i doradztwa zawodowego
- przeprowadzenie zajęć pedagogicznych w klasach,
- poradnictwo indywidualne uczniów,
- wymiana doświadczeń z nauczycielami - umiejętność radzenia sobie z zachowaniami trudnymi u uczniów,
- umiejętne udzielanie pomocy i wsparcia - scenariusze, referaty,
- zapisy w dziennikach lekcyjnych i dzienniku pedagoga Cały okres stażu,
Wg. potrzeb
3. Aktywna realizacja zadań opiekuńczo- wychowawczych nauczyciela- wychowawcy. - opracowanie Planu Wychowawczego dla klasy,
- organizacja imprez i wycieczek klasowych,
- rozwiązywanie problemów wychowawczych,
- współpraca i pedagogizacja rodziców - dobry kontakt z uczniami,
- umiejętność dostrzegania problemów ucznia i efektywna ich eliminacja,
- pozytywna współpraca z rodzicami,
- poszerzenie wiedzy rodziców - Plan Wychowawczy klasy,
- dziennik lekcyjny klasy,
- Protokoły z zebrań z rodzicami,
- referaty, notatki własne Cały okres stażu,

Wg. potrzeb


V Wymagania kwalifikacyjne-§ 7 ust. 2. pkt. 5.
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż
1. Analiza prawa oświatowego oraz przepisów wewnątrzszkolnych i treści programów obowiązujących w szkole. -poznanie ogólnych rozwiązań prawnych dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej w funkcjonowaniu szkoły
- pogłębianie i aktualizowanie wiedzy w zakresie przepisów dotyczących postępowania w sprawach nieletnich - znajomość prawa oświatowego i umiejętność jego zastosowania - potwierdzenie przez opiekuna stażu Cały okres stażu,
Na bieżąco
2. Analiza Karty Nauczyciela oraz ustaw i rozporządzeń dotyczących procedury awansu zawodowego. - poznanie wymogów kwalifikacyjnych oraz zadań, dotyczących awansu -znajomość przepisów i posługiwanie się niemi w praktyce,
- prowadzenie dokumentacji zgodnie z przepisami - wniosek o rozpoczęcie stażu,
-plan rozwoju zawodowego,
- wniosek o rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego,
- dokumentacja na stopień nauczyciela mianowanego Wrzesień 2010








Na bieżąco

Wyświetleń: 948


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.