Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Ireneusz Biernacki, 2012-06-26
Miączyn

Awans zawodowy, Sprawozdania

Ocena opisowa ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym

- n +

Ocena opisowa ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
rok szk. 2011/2012 sem II

Uczeń klasy VI

Uczeń realizuje nauczanie indywidualne - 10h zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, zgodnie z Indywidualnym Programem Edukacyjno –Terapeutycznym .


Zachowanie:
..... jest osobą energiczna i wesołą. Nie przejawia zachowań agresywnych. Grzecznie odnosi się do wszystkich. Jest lubiany przez zespół klasowy i nauczycieli. Podczas zajęć edukacyjnych jest grzeczny, chętnie wykonuje polecenia nauczyciela.

Funkcjonowanie w środowisku:

 Umiejętności językowe / komunikacja
Uczeń wypowiada się głownie prostymi zdaniami. Rozpoznaje i nazwa przedmioty, sprzęty, narzędzia z najbliższego otoczenia, zwierzęta i rośliny. Potrafi wymienić członków rodziny, oraz określić ich role. Zna podstawowe zawody. Nie zna wszystkie litery i nie potrafi czytać Umie jednak się podpisać. Potrafi odwzorować przepisywany tekst. Przeczytany przez nauczyciela tekst w większej części rozumie i potrafi udzielić krótkich odpowiedzi na pytania jego dotyczące.

 Umiejętności społeczno – przyrodnicze
Z pomocą nauczyciela potrafi wymienić dni tygodnia, pory roku i nazwy miesięcy. Zna nazwę swojego kraju, stolicy. Umie z pomocą nauczyciela nazwać symbole narodowe.
..... jest samodzielny umie odnaleźć się w społeczeństwie sam wychodzi z domu np. do sklepu, i chociaż nie zna wszystkich nominałów pieniądza to potrafi zrobić zakupy. Potrafi zaobserwować zjawiska przyrodnicze. Zauważa zmiany dokonujące się
w przyrodzie i najbliższym otoczeniu. Z pomocą nauczyciela potrafi je krótko opisać i scharakteryzować.



 Umiejętności w zakresie samoobsługi
Adrian dobrze funkcjonuje pod względem samoobsługi. Posiada podstawowe nawyki higieniczne, np. mycia rąk po wyjściu z toalety. Rozumie proste i jasno sformułowane polecenia nauczyciela, chętnie się im podporządkowuje. Potrafi sam się ubrać, zawiązuje sznurówki w butach, umie posługiwać się łyżką, widelcem, umie przygotować sobie śniadanie.

 Umiejętności matematyczne
..... w stopniu zadawalającym orientuje się w stosunkach przestrzennych.
Zna schemat własnego ciała, potrafi wskazać prawą i lewą stronę. Potrafi określić położenie przedmiotów i wyróżnić kierunki w przestrzeni. Wyodrębnia i tworzy zbiory przedmiotów według wielkości, koloru i kształtu. Potrafi porównać liczebność dwóch zbiorów. Potrafi wymienić liczby porządkowe w zakresie dwudziestu. Na konkretach dobrze sobie radzi
z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 20. Z pomocą nauczyciela potrafi rozwiązać łatwe zadanie tekstowe. Myli pojęcie długości, szerokości i wysokości. Potrafi odczytać zmierzoną wielkość przy pomocy metra krawieckiego. Nie rozróżnia jednostek miar i nie potrafi się nimi posługiwać. Rozpoznaje figury geometryczne, kwadrat, prostokąt, trójkąt. Rozróżnia pory doby, dni tygodnia. Ma problemy z określaniem daty: (określenie dnia, miesiąca i rok). Z pomocą nauczyciela potrafi posługiwać się zegarem ( odczytuje pełne godziny).

Umiejętności w zakresie przedmiotów artystycznych:
 muzyka z rytmiką
Uczeń chętnie uczestniczy w zajęciach. Wykazuje twórcza postawę. Chętnie śpiewa wybrane pieśni patriotyczne oraz piosenki i przeboje polskiej muzyki rozrywkowej. Lubi grać na instrumentach (kaybord).

 plastyka
..... chętnie wykonuje prace plastyczne. Potrafi zastosować całą paletę barw, ale nie zawsze potrafi prawidłowo nazwać zastosowaną barwę. Wykorzystuje różne techniki plastyczne (malowanie, rysowanie, lepienie, wyklejanie). Prace stara się wykonywać estetycznie ale nie zawsze jemu to wychodzi. Utrzymuje ład i porządek na swoim stanowisku pracy.


 Technika
Posiada dobrą sprawność manualną: chwytanie, trzymanie, przekładnie, zamykanie. Umie modelować, lepić, wydzierać z papieru wzdłuż narysowanych linii. Bardzo dobrze wychodzi mu majsterkowanie np. budowa karmnika dla ptaków itp.



Umiejętności sportowe
Uczeń jest bardzo dobrze rozwinięty pod względem motorycznym, potrafi wykonywać większość ćwiczeń podczas zajęć w – f. Zna podstawowe zasady stosowane w grach zespołowych. Potrafi przeprowadzić rozgrzewkę poprzedzającą część główną zajęć sportowych.



Opracował:
Ireneusz Biernacki
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 16092
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014