Katalog

Ewelina Bujnowska, 2012-06-25
Ełk

Język angielski, Konspekty

Eating disorders- konspekt zajęć na poziomie intermediate

- n +


Temat: Eating disorders- przyczyny zaburzeń odżywiania oraz sposoby radzenia sobie z nim.

Poziom: intermediate
2 jednostki lekcyjne
Cele:

Uczeń potrafi
1. Nazwać i zdefiniować problemy związane z zaburzeniami w odżywianiu.
2.Opisać przyczyny i symptomy towarzyszące chorobom z zaburzeniami w odżywianiu.
3.Podać rozwiązania tych problemów.
4.Zrozumieć szczegółowo tekst słuchany

Metody:
1.Impresyjno-eksponująca

Pomoce:
1.Projektor
2.Filmy o anoreksji
3.Karty pracy

Przebieg lekcji:
1.Uczeń podaje nazwy trzech głównych chorób związanych z zaburzeniami w jedzeniu krótko je definiując.

2.Dyskusja na temat czynników powodujących anoreksję ; określenie symptomów anoreksji oraz grup społecznych szczególnie narażonych na tę chorobę:

a)Na podstawie informacji przygotowanych w domu uczniowie podają czynniki przyczyniające się do zaburzeń w jedzeniu
(What are the reasons why people develop eating disorders?) Powstaje wykres na tablicy. Jedna kategoria wykresu pozostaje pusta. Nauczyciel informuje, iż uczniowie powinni znaleźć brakującą informację w materiale filmowym (social factors).

Factors that cause eating disorders:
Interpersonal
psychological
biological
………………………………….

b)Uczniowie oglądają videoclip prezentujący probelm anoreksji (źródło: youtube), na podstawie którego muszą przygotować się do dyskusji pracując w 3 grupach.Każda grupa otrzymuje po 2-3 pytania, na które ma znaleźć odpowiedź oglądając film oraz odwołując się do informacji jakie przygotowali w domu

Grupa A
1.In what way does the media and fashion industry contribute to the problem of anorexia?
2.What do you think the role of parents is as far as the problem of anorexia is concerned(think about the positive and negative one)

Grupa B
1.When does the problem begin?
2.Which group of people is prone to anorexia and why?
3.What is the percentage of male anorexics?


Grupa C
1.Why do you think we hear less about male anorexics?Is it only because less men suffer from it?
2.Would you call anorexia a slow killer Why yes/not?

3.Dyskusja na forum klasy:
How can you recognize that somebody is developing anorexia? What might be the symptoms ?

4.Skutki zdrowotne anoreksji: videoclip o kobiecie, która wzięła udział w kampanii przeciw anoreksji (źródło: youtube):
a)Uczniowie oglądają film dwa razy aby odnaleźć odpowiedzi na pytania na karcie ćwiczeń

Video Clip
1.What was the purpose of displaying the poster to the public?
2.How long has Isabel been dieting?
3.How does she perceive herself while looking at the poster? What does she feel?
4.How old is she now?
5. When did she realize that she is suffering from a serious illness?
6. What does she do to overcome anorexia?
a)……………………………
b)……………………………
c)…………………………
d)…………………………………
7. How much does she weigh now?
8. Has this poster campaign played any role in Isabel’s life?

b)Pytania do dyskusji (n-el przydziela konkretne pytania poszczególnym grupom np. Grupa A: pyt.1 i 2; grupa B: pyt.3 i 4; grupa C: pyt.5 )

1.Do you think that the poster campaign is a good way of fighting with anorexia? Why yes/why not?
2.The Italians tried to tackle the problem by organizing a poster campaign. Think of any other possible ways of fighting with anorexia?
3. In the material you heard about some of the health problems the model struggled with. What other problems can anorexia do to the body?
4.What would you do if you suspected that a friend of yours is suffering from an eating disorder?
5.Anorexia has been widely discussed nowadays. Why do you think the problem is still on the increase?

Zakończenie:
1.Ocena pracy uczniów na lekcji
2. Praca domowa: czytanie ze zrozumieniem:
Ćw. 11 str 49 (ćwiczenia Upstream intermediate
Wyświetleń: 1483


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.