AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewelina Bujnowska, 2012-06-25
Ełk

Język angielski, Konspekty

Wady i zalety uprawiania sportów ekstremalnych.

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego
Poziom: Intermediate (uczniowie pracujący z podręcznikiem Upstream Intermediate)
Ilość jednostek lekcyjnych: 1 lub 2 (w zależnośći od tempa pracy grupy)

Temat: Zalety i wady uprawiania sportów ekstremalnych

Cele:

Uczeń potrafi:
nazwać w języku angielskim różne sporty ekstremalne,
wymienić wady i zalety sportów ekstremalnych,
wyrazić opinię i uzasadnić swoje zdanie.

Metody:
1.Zajęcia praktyczne.
2.Impresyjno-eksponująca.

Pomoce:
1.Projektor.
2.Zdjęcia sportów ekstremalnych.
3.Materiał filmowy: parkour; bodyboarding;wingsuit flying (źródło: youtube).
4.paski papieru z nazwami sportów ekstremalnych (tyle nazw ilu jest uczniów w grupie) oraz karty z nazwami kategorii WATER,EARTH,AIR.
5.Paski papieru z cytatami (jeden na grupę).
6.Książka ucznia Upstream Intermediate (ćwiczenie 2 str.134).

Przebieg lekcji:

1.Sprawdzenie obecności.

2.Rozwijanie bazy słownej z zakresu sporty ekstremalne:

Podział uczniów na grupy: ustawienie ławek sugeruje podział na 3 grupy. Na stoliku każdej grupy stoi nazwa kategorii (1-y stolik: WATER; na drugim: EARTH,; ostatnia grupa: AIR). Uczniowie wchodząc do klasy losują karteczkę z nazwą sportu w jęz. ang. Muszą dopasować nazwę wylosowanego sportu do właściwej kategorii i usiąść przy odpowiednim stoliku.

WATER: free diving, whitewater rafting; kite surfing; bodyboardnig
EARTH: zorbing; street luge; parkour; scaling
AIR: base jumping; skysurfing; wingsuit flying; bungee jumping

Sprawdzenie poprawności wykonania zadania: n-el wyświetla zdjęcia danych sportów, uczniowie odgadują ich nazwy; następuje ewentualne przeszeregowanie osób w grupie.


3.Uczniowie oglądają 3 krótkie materiały filmowe dotyczące następujących sportów: parkour; bodyboarding; wingsuit flying (źródło: youtube). Następnie każda grupa biorąc pod uwagę tylko ten filmik, który dotyczy danej kategorii (np. grupa EARTH zajmuje się sportem parkour; grupa WATER- bodyboarding; grupa AIR- wingsuitflying) ma przygotować się do odpowiedzi na następujące pytania:

What do you need to do this sport?

Is there any professional equipmnet needed?

What features of character should you posess to practise such a sport?

Sprawdzenie pomysłów na forum klasy


4. Uczniowie odpowiadają na pytanie n-la:

If you had a chance, which of the sports would you try and why?

5. Przygotowanie do dyskusji:

Każda z grup opracowuje argumenty na następujący temat:

GRUPA EARTH: zalety sportów ekstremalnych
GRUPA WATER : wady sportów ekstremalnych
GRUPA AIR : wspólne cechy tradycyjnych sportów i sportów ekstremalnych

Prezentacja argumentów na forum klasy

6.Interpretacja cytatów: każda grupa otrzymuje inny cytat do analizy, następnie prezentuje swoje pomysły na forum klasy


GRUPA A: ‘To win without risk is to triumph without glory’- Pierre Corneille
GRUPA B: ‘They can because they think thay can’- Virgil
GRUPA C: ‘If you cant’t accept losing, you can’t win’- Vince Lombardi


7. Ocena pracy uczniów.
Praca domowa: przygotować wypowiedź na temat

Zalety i wady uprawiania sportów ekstremalnych.

Opracowała: Ewelina Bujnowska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3962


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.