AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Filipiak, 2012-06-20
Łódź

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Ruch rozwijający W.Sherbone- zajęcia

- n +

Zajęcia w-fu prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne w dniu 15 października 2012roku.
Klasa: II
Miejsce ćw: mała sala
Temat : Zabawy ruchowe
Zadania lekcji:
a) główne: poznanie świadomości schematu własnego ciała i przestrzeni

Kształtowanie:
a) umiejętności: współdziałanie w małej grupie,
b) motoryczności: kształtowanie zwinności, delikatności
c) wiadomości: nazywanie i wskazywanie określonych części ciała
d) akcenty wychowawcze: zasady zdrowej rywalizacji, wspólne zabawy jako element integracji grupy
Zadania lekcji:
b) główne: poznanie zabaw z wykorzystaniem chusty animacyjnej

Przebieg zajęć
1. Powitanie grupy:
-Uczniowie siedzą w kole , na sygnał nauczyciela witają się palcami stóp.

2. Ćwiczenia świadomości osoby, schematu ciała i otaczającej przestrzeni
-Dzieci dobierają się parami , siadają w pozycji „fotelik” i kołyszą się na boki
- Wszyscy znajdują się w pozycji siedzącej
Nazywanie przez dzieci różnych części ciała i jednoczesne wykonywanie konkretnych ruchów np.
• uderzamy stopami o podłogę
• Stukanie kolanami o siebie
• Stukanie łokciami o podłogę, o kolana
• Posuwanie stopami po podłodze
• Masowanie ud, łydek, stopy, podeszwy, pięty,
• Przeliczanie palców
• Uderzanie piętami o podłogę
• Dotykanie stopami kostki u nogi
• Głaskanie bioder
• Poklepywanie brzucha
3. Relacje „Z”
- masażyki – pisarczyki
Dzieci w parach, jedno dziecko jeży na brzuchu drugie je opukuje po plecach, recytując wierszyki, pisze na plecach, a dziecko próbuje odgadnąć, co kreśli jego partner
- dzieci leżą na brzuchu obok siebie jedno dziecko kładzie się na dzieciach w poprzek i turla się po dzieciach, każde dziecko po kolei się turla po dzieciach.
4. Relacje „Przeciwko”
- para uczniów siedzi plecami do siebie dotykając się, dzieci przepychają się plecami próbując zmienić miejsce
- dzieci siedzą w kręgu ciasno, trzymając się za ręce. Wybrani uczniowie próbują „rozpakować” paczkę tzn. rozerwać krąg.
5. Relacje „Razem”
- wszyscy leż w kole, głowami skierowani do środka trzymają się za ręce. Na sygnał wszyscy poruszają się w jednym wyznaczonym kierunku
- wszyscy siedzą z nogami schowanymi pod chustą animacyjną, zgadujemy czyja stopa pojawiła się w środku otworu, uczniowie podają nazwę rzeczy jakiego ma kolor chusta
6. Pożegnanie grupy
- Iskierka: dzieci leżą w kręgu , nauczyciel przekazuje iskierkę dłonią, i dzieci stoją w kręgu.


Opracowała i przeprowadziła: Katarzyna Filipiak
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 826


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.