Katalog Katarzyna Filipiak, 2012-06-20 Łódź Wychowanie fizyczne, Konspekty Ruch rozwijający W.Sherbone- zajęciaZajęcia w-fu prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne w dniu 15 października 2012roku. Klasa: II Miejsce ćw: mała sala Temat : Zabawy ruchowe Zadania lekcji: a) główne: poznanie świadomości schematu własnego ciała i przestrzeni Kształtowanie: a) umiejętności: współdziałanie w małej grupie, b) motoryczności: kształtowanie zwinności, delikatności c) wiadomości: nazywanie i wskazywanie określonych części ciała d) akcenty wychowawcze: zasady zdrowej rywalizacji, wspólne zabawy jako element integracji grupy Zadania lekcji: b) główne: poznanie zabaw z wykorzystaniem chusty animacyjnej Przebieg zajęć 1. Powitanie grupy: -Uczniowie siedzą w kole , na sygnał nauczyciela witają się palcami stóp. 2. Ćwiczenia świadomości osoby, schematu ciała i otaczającej przestrzeni -Dzieci dobierają się parami , siadają w pozycji „fotelik” i kołyszą się na boki - Wszyscy znajdują się w pozycji siedzącej Nazywanie przez dzieci różnych części ciała i jednoczesne wykonywanie konkretnych ruchów np. • uderzamy stopami o podłogę • Stukanie kolanami o siebie • Stukanie łokciami o podłogę, o kolana • Posuwanie stopami po podłodze • Masowanie ud, łydek, stopy, podeszwy, pięty, • Przeliczanie palców • Uderzanie piętami o podłogę • Dotykanie stopami kostki u nogi • Głaskanie bioder • Poklepywanie brzucha 3. Relacje „Z” - masażyki – pisarczyki Dzieci w parach, jedno dziecko jeży na brzuchu drugie je opukuje po plecach, recytując wierszyki, pisze na plecach, a dziecko próbuje odgadnąć, co kreśli jego partner - dzieci leżą na brzuchu obok siebie jedno dziecko kładzie się na dzieciach w poprzek i turla się po dzieciach, każde dziecko po kolei się turla po dzieciach. 4. Relacje „Przeciwko” - para uczniów siedzi plecami do siebie dotykając się, dzieci przepychają się plecami próbując zmienić miejsce - dzieci siedzą w kręgu ciasno, trzymając się za ręce. Wybrani uczniowie próbują „rozpakować” paczkę tzn. rozerwać krąg. 5. Relacje „Razem” - wszyscy leż w kole, głowami skierowani do środka trzymają się za ręce. Na sygnał wszyscy poruszają się w jednym wyznaczonym kierunku - wszyscy siedzą z nogami schowanymi pod chustą animacyjną, zgadujemy czyja stopa pojawiła się w środku otworu, uczniowie podają nazwę rzeczy jakiego ma kolor chusta 6. Pożegnanie grupy - Iskierka: dzieci leżą w kręgu , nauczyciel przekazuje iskierkę dłonią, i dzieci stoją w kręgu. Opracowała i przeprowadziła: Katarzyna Filipiak Wyświetleń: 826
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |