Katalog Aneta Krytkowska, 2012-06-20 Kutno Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Nazwisko i imię stażysty: Krytkowska Aneta Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2008 Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2011 Opiekun stażu: mgr Halina Szaumkessel Szkoła: Zespół Szkół – Gimnazjum w Dąbrowicach Dyrektor : mgr Ewa Górska – Jedlińska Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r. Formy realizacji Termin Dowody realizacji § 7 ust.1 pkt.1 uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Współpraca z Rada Rodziców. 3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim: Współorganizacja zabaw (dyskotek) dla dzieci. Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez. Współorganizacja Międzygminnego Konkursu Recytatorskiego. 4. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. 5. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. 6. Wnioskowanie o pomoc w doposażeniu biblioteki w pomoce multimedialne. § 7 ust.1 pkt.2 pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. 2. Opracowanie i wygłoszenie referatu. 3. Prowadzenie lub uczestnictwo w warsztatach kształceniowych. 4. Udział w pracach zespołu humanistycznego i statutowego. 5. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje szkoleniowe warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka polskiego szkolenia. 6. Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresy dydaktyki i metodyki, biblioteczka metodyczno – przedmiotowa 7. Tworzenie własnego warsztatu pracy Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp. § 7 ust.1 pkt.3 poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1. Analiza dokumentacji. Ustawa o systemie oświaty. Karta Nauczyciela. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r.z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2007 r. z późniejszymi zmianami w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Wdrożenie procedury awansu. ● Współpraca z opiekunem stażu. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu – wnioski z obserwacji. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 1. Udział w zebraniach zespołu problemowo – zadaniowego. 2. Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznym. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Stosowanie aktywnych metod nauczania. Opracowanie pomocy dydaktycznych . Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 4. Publikowanie własnych prac. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW szkoły. 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne. § 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Przygotowanie uroczystości szkolnych. 2. Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce. 3. Współorganizowanie i udział w realizacji projektów edukacyjnych . 4. Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. 5. Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów. 6. Udział w akcji WOŚP. 7. Organizacja akcji społecznych. 8. Prowadzenie dodatkowych zajęć z języka polskiego – praca z uczniem zdolnym. 9. Kontakty z Pedagogiem Szkolnym. 10. Rozmowy z rodzicami – w ramach „pierwszej środy miesiąca”. 11. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących. 12. Praca z uczniami mającymi specyficzne potrzeby edukacyjne zgodnie z zaleceniami PPP. § 7 ust.2 pkt.3 umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera. 2. Wykorzystanie technologii informacyjnej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych. 3. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów. 4. Wykorzystanie programów multimedialnych i przygotowywanie własnych prezentacji. 5. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. 6. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku. § 7 ust.2 pkt.4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. 2. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). 3. Aktywna praca nad samokształceniem. 4. Pedagogizacja rodziców (podczas wywiadówek) – współpraca z rodzicami. 5. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły. § 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do PPP. 2. Analiza przepisów prawa oświatowego. 3. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych. 4. Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów oceniania i innych dokumentów nauczania. 5. Udział w pracach komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, zespołów nauczycielskich itp. Opracowała: Aneta Krytkowska Wyświetleń: 837
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |