Katalog

Aneta Krytkowska, 2012-06-20
Kutno

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



Nazwisko i imię stażysty: Krytkowska Aneta
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2008
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2011
Opiekun stażu: mgr Halina Szaumkessel
Szkoła: Zespół Szkół – Gimnazjum w Dąbrowicach
Dyrektor : mgr Ewa Górska – Jedlińska



Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r. Formy realizacji Termin Dowody realizacji

§ 7 ust.1 pkt.1 uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.
2. Współpraca z Rada Rodziców.
3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim:
 Współorganizacja zabaw (dyskotek) dla dzieci.
 Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez.
 Współorganizacja Międzygminnego Konkursu Recytatorskiego.
4. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych.
5. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
6. Wnioskowanie o pomoc w doposażeniu biblioteki w pomoce multimedialne.



§ 7 ust.1 pkt.2 pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli.
2. Opracowanie i wygłoszenie referatu.
3. Prowadzenie lub uczestnictwo w warsztatach kształceniowych.
4. Udział w pracach zespołu humanistycznego i statutowego.
5. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
 konferencje szkoleniowe
 warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka polskiego
 szkolenia.
6. Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresy dydaktyki i metodyki, biblioteczka metodyczno – przedmiotowa
7. Tworzenie własnego warsztatu pracy
 Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.


§ 7 ust.1 pkt.3 poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

1. Analiza dokumentacji.
 Ustawa o systemie oświaty.
 Karta Nauczyciela.
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r.z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
 Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2007 r. z późniejszymi zmianami w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
 Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet).
2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.


§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Wdrożenie procedury awansu.
● Współpraca z opiekunem stażu.
 Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
 Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
 Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu – wnioski z obserwacji.
 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.
 Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
1. Udział w zebraniach zespołu problemowo – zadaniowego.
2. Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznym.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
 Stosowanie aktywnych metod nauczania.
 Opracowanie pomocy dydaktycznych .
 Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
4. Publikowanie własnych prac.
 Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW szkoły.
5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne.



§ 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1. Przygotowanie uroczystości szkolnych.
2. Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce.
3. Współorganizowanie i udział w realizacji projektów edukacyjnych .
4. Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem.
5. Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów.
6. Udział w akcji WOŚP.
7. Organizacja akcji społecznych.
8. Prowadzenie dodatkowych zajęć z języka polskiego – praca z uczniem zdolnym.
9. Kontakty z Pedagogiem Szkolnym.
10. Rozmowy z rodzicami – w ramach „pierwszej środy miesiąca”.
11. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących.
12. Praca z uczniami mającymi specyficzne potrzeby edukacyjne zgodnie z zaleceniami PPP.


§ 7 ust.2 pkt.3 umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera.
2. Wykorzystanie technologii informacyjnej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych.
3. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów.
4. Wykorzystanie programów multimedialnych i przygotowywanie własnych prezentacji.
5. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu.
6. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku.




§ 7 ust.2 pkt.4
umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.

1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
2. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma).
3. Aktywna praca nad samokształceniem.
4. Pedagogizacja rodziców (podczas wywiadówek) – współpraca z rodzicami.
5. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły.


§ 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
1. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do PPP.
2. Analiza przepisów prawa oświatowego.
3. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych.
4. Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów oceniania i innych dokumentów nauczania.
5. Udział w pracach komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, zespołów nauczycielskich itp.


Opracowała:
Aneta Krytkowska

Wyświetleń: 837


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.