Katalog

Bożena Lewandowska, 2012-06-14
Otomin

Różne, Scenariusze

Scenariusz zajęć w grupie 6-latków-,,W poszukiwaniu wiatru"

- n +

Krąg tematyczny: Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
Temat zajęć: W poszukiwaniu wiatru
Data: 17.XI.2011

Cele ogólne:
- zapoznanie z typowym zjawiskiem atmosferycznym, tj.wiatrem, jego odmianami
- rozwijanie zdolności obserwacyjnych, zainteresowań w zabawie badawczej
- pobudzanie dziecięcej wyobraźni i aktywności w poznawaniu środowiska
- doskonalenie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Cele operacyjne - dziecko potrafi:
- określić słownie za pomocą zdań prostych jak wygląda wiatr;
- nazwać elementy poruszane wiatrem;
- dostrzegać podobieństwa i różnice;
- współpracować z nauczycielem i rówieśnikami.
Metody:
- czynna: burza mózgów
- słowne: pogadanka, objaśnienia;
- oglądowa: obserwacji i pokazu;
- ruchowa: zabawy z elementami metody KLANZA
Środki dydaktyczne:
Płyta CD, obrazki, odkurzacz, wentylator, suszarka, słomki do napojów, farby, piłka, chusta animacyjna KLANZA

Przebieg zajęć:
1. Zabawa ruchowa przy piosence ,, Psotny wietrzyk“
Dzieci swobodnie się poruszają przy muzyce.Podczas przerwy w muzyce naśladują pozy i zabawne miny pokazywane przez nauczyciela, a podczas kolejnych pauz- gestykulację ochotników.
2. Zagadka słuchowa: „Co słyszę?” – wysłuchiwanie odtwarzanych odgłosów wiatru.
Jak wygląda wiatr ?
Po czym można poznać wiatr ?
Co możemy wykorzystać, aby zrobić wiatr ?
3. ,,Jak wywołać wiatr?“ -burza mózgów.Naucyciel zapisuje propozycje dzieci na liściach wyciętych z kolorowego papieru i przykleja je na brystolu wokół słowa WIATR. Po spisaniu wszystkich propozycji n-l wnosi kilka przedmiotów ,, wytwarzających“ wiatr ( np. suszarka, odkurzacz,wentylator itp.)i razem z dziećmi bada, jak zachowują się lekkie przedmioty ( np. bibułka, liść, piórko) podczas używania tych urządzeń.
4. Zabawy z chustą animacyjną
- tworzenie różnych rodzajów wiatru; zabawa „Sztorm” - na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki, zabawki). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty.
- „Bilard” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty.
- zabawa „Kogo brakuje?” - uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę, która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują, kto jest pod chustą.
5. ,,Wietrzyku, psotniku“ -nauka piosenki. Rozmowa nt.wysłuchanego utworu. Zwrócenie uwagi na tempo, nastrój utworu oraz na zachowanie wiatru w piosence.
6. Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem farb plakatowych i słomek do napojów: stawianie kleksów farby dużą ilością wody i rozdmuchiwanie ich przez słomkę po całej płaszczyźnie karki.
Wspólne oglądanie i omówienie wykonanych prac.
7. Ewaluacja zajęć- dzieci otrzymują od nauczyciela kartkę na której każdy ma narysować minę charakterystyczną dla dzisiejszych zajęć ( np. jeżeli dziecko było zadowolone z zajęć - uśmiechniętą minkę, niezadowol.- smutną )
8. Podsumowanie zajęć.


Wyświetleń: 1342


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.