Katalog Magdalena Łojko, 2012-06-11 Głogów Język angielski, Scenariusze Halloween - scenariusz imprezy szkolnej w gimnazjumHALLOWEEN SCENARIUSZ APELU Z OKAZJI ŚWIĘTA HALLOWEEN W GIMNAZJUM (czas trwania: ok. 45 min.) Opracowała: Magdalena Łojko, Publiczne Gimnazjum im. Bohaterów Narodowych w Jerzmanowej Scenografia: Apel odbył się na holu, który został na tę okazję specjalnie przygotowany: okna zostały zaklejone czarną folią, na ścianach znalazły się przygotowane przez uczniów ozdoby: kościotrupy, nietoperze, dynie, pająki i inne stworzenia związane z Halloween. Źródłem światła były lampiony z dyni przygotowane przez uczniów. Odpowiednio wcześniej przygotowana była gazetka ścienna, na której zamieszczone zostały informacje na temat święta Halloween, w języku polskim i angielskim. W ten sposób wszyscy uczniowie mieli dostęp do informacji, na podstawie których przygotowane zostały pytania do konkursu wiedzy. Po prawej stronie sceny stanęła tablica korkowa, do której przyczepione były dynie z numerami pytań w konkursie wiedzy o Halloween (pytania w załączeniu). Po lewej znalazł się stolik dla jury, które oceniało uczniów w konkursach. W skład jury wchodzili nauczyciele i uczniowie gimnazjum. Jury głosowało za pomocą przygotowanych przez uczniów tekturowych tabliczek z numerami, oklejonych jesiennymi liśćmi. Przygotowano również numerki dla uczestników konkursu na Miss i Mistera Halloween – uczniowie zgłaszali się do niego w dniu imprezy, uczennice prowadzące apel zapisywały ich na listę i każdemu przydzielały numerek, który przywiązywany był do nadgarstka. Ułatwiło to pracę członków jury, którzy zaopatrzeni byli w odpowiednio przygotowane karty do głosowania, na których zapisywali swoje oceny (w załączeniu). Zwycięzcy konkursu na najlepsze przebranie udekorowani zostali szarfami zrobionymi z papieru toaletowego oraz koronami z tektury, ozdobionymi jesiennymi liśćmi. Przygotowano sprzęt nagłaśniający, za pomocą którego puszczano muzykę stanowiącą tło poszczególnych konkursów. W tym dniu odbył się również kiermasz słodyczy przygotowanych przez uczennice klasy III. Upiekły one ciasteczka wg przepisów zamieszczonych na blogu Moje wypieki – autorka tego bloga zamieszcza na swojej stronie mnóstwo prostych przepisów do wykorzystania na różne okazje. Nasze uczennice przygotowały bezowe duszki i paluchy wiedźmy – wszystkie ciastka zostały wykupione! Zwycięzcy poszczególnych konkursów otrzymali w nagrodę dyplomy – przygotowuję je sama lub korzystam z gotowych, np. ze strony www.ActivityVillage.co.uk – oraz słodkie nagrody. PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: (PROWADZĄDZA 1 I PROWADZĄCA 2) P1: Witamy wszystkich na corocznych obchodach święta Halloween i zapraszamy do wspólnej zabawy. P2: W tym roku przygotowaliśmy dla was mnóstwo atrakcji! Jak już pewnie zauważyliście, od rana trwa w naszej szkole słodki kiermasz. Zapraszamy wszystkich do spróbowania pysznych ciast i ciasteczek przygotowanych przez nasze koleżanki i kolegów! P1: Na początek chcielibyśmy was zabrać w krótką podróż w czasie! Jak najstarsi uczniowie naszej szkoły wiedzą, Halloween już od wielu lat odbywa się w naszej szkole. Zobaczcie, jak bawili się uczniowie w poprzednich latach. (prezentacja multimedialna przygotowana przez ucznia klasy 3 – ok. 5 min.) P2: Przyszedł czas na rozpoczęcie pierwszej części naszej uroczystości. Zapraszamy do nas uczestników konkursu wiedzy o Halloween. (5 uczestników zasiada na przygotowanych wcześniej miejscach; pytania konkursowe przyczepione do tablicy korkowej; każdy uczestnik podchodzi do tablicy i odczepia wybrane przez siebie pytanie; jeśli nie zna odpowiedzi, pytanie przechodzi na następnego uczestnika; wygrywa uczestnik z największą liczbą punktów; konkurs prowadzą uczennice dwie klasy 3; jury zapisuje wyniki) P2: Pierwsze miejsce zajął/zajęła …. Gratulujemy zwycięstwa! ---- P1: Dziękujemy za udział w konkursie wiedzy. Teraz czas na wykazanie się sprytem! Zapraszamy trzech śmiałków do wzięcia udziału w konkursie bobbing for apples. Każdy uczestnik musi wyłowić z wody jabłko bez używania rąk. Zwycięża osoba, która dokona tego jako pierwsza! Zapraszamy! (na środku przegotowane są trzy stoliki, a na nich miski z wodą i pływającym w niej jabłkiem) P2: W tej dyscyplinie zwyciężył(a)…. Gratulujemy! ---- P1: Ostatnim punktem dzisiejszej imprezy jest oczekiwany przez wszystkich konkurs na najlepsze przebranie. Prosimy, aby ochotnicy kolejno zaprezentowali się szanownemu jury! (prowadzące wzywają kolejno uczestników, uczestnicy zajmują miejsca pod ścianą naprzeciwko jury; jury przyznaje punkty i zapisuje je na kartce; po wszystkim jury podlicza punkty i ogłasza zwycięzcę; następuje wręczenie nagród i dyplomów). ---- P2: Gratulujemy wszystkim uczestnikom dzisiejszej zabawy. Mamy nadzieję, że wszyscy uczniowie bawili się dzisiaj równie dobrze, jak my! Dziękujemy wam za uwagę i zapraszamy do zabawy w przyszłym roku! Happy Halloween! PYTANIA NA KONKURS HALLOWEEN 2011 Kiedy obchodzone jest Halloween? 1p 31 paźdz. Jak nazywał się lud, który zapoczątkował święto Halloween? 3p Celtowie Po co, wg wierzeń, duchy zmarłych wracają na ziemię? 2p Aby znaleźć sobie nowe ciało, w którym mogłyby zamieszkać. Po co Celtowie konstruowali maski i przebrania? 2p Aby wyglądać jak duchy i przez to zmylić dusze poszukujące ciał. W jakim celu stawiano w przedsionkach i izbach kuchennych jedzenie? 3p Aby przekupić duchy wracające na ziemię. W którym wieku Halloween dotarło do Ameryki? 3p XIX Skąd przywędrowało do Ameryki święto Halloween? 2p Z Irlandii. Co mówią Amerykańskie dzieci, gdy w wieczór Halloween odwiedzają okoliczne domostwa? 1p „Trick or Treat!” Co oznacza „trick-or-treat”? 1p Cukierek albo psikus. Skąd wzięła się tradycja trick-or-treat? 3p W Średniowieczu pierwszego listopada każdego roku biedota wędrowała od domu do domu, prosząc o jedzenie w zamian za modlitwy za zmarłych w Zaduszki. Jak nazywają się po angielsku lampiony robione na Halloween? 2p Jack-o-lantern Z czego robi się lampiony na Halloween? 1p Z dyni. Z czego w dawnych czasach robiono lampiony? 3p Z rzepy. Kim był legendarny Jack? 3p Oszustem, który sprzedał duszę diabłu. Kogo, wg legendy, przechytrzył Jack? 2p Diabła. Co Jack sprzedał diabłu? 2p Duszę. Wymień pięć symboli związanych z Halloween. 2p Np.: wieźmy, czarne koty, lampiony, dynie, trick-or-treat, kolor czary i pomarańczowy, duchy, wilkołaki itp. Wymień kilka zwyczajów na Halloween. 2p Trick-or-treat, lampiony, przyjęcia, przebrania, zabawy typu bobbing for apples. Kim byli druidzi? 3p Druidzi byli celtyckimi kapłanami. Jak nazywano kobiety posiadające magiczne moce? 1p Czarownica, wiedźma. Jakie zwierzę towarzyszy zazwyczaj czarownicom? 1p Czarny kot. Co oznacza określenie All Hallow’s Eve? 3p Wigilia/ Wieczór wszystkich świętych. Wymień przynajmniej jedną zabawę urządzaną na Halloween? 1p Bobbing for apples, przebieranie się, robienie lampionów. Co to jest bobbing for apples? 2p Łowienie jabłka z wody bez użycia rąk. Po co palono ogniska w noc Halloween? 2p Aby odstraszyć złe duchy. Jakie psikusy mogą spłatać dzieci, które nie dostały cukierków? 2p Np. wymazać okna mydłem, owinąć dom papierem toaletowym Co to jest wampir? 1p Stworzenie, które pije ludzką krew, dzięki której są nieśmiertelne. Co to jest wilkołak? 1p Człowiek, który zamienia się w wilka. Podaj środek transportu czarownic. 1p Miotła. Jak po angielsku nazywamy wiedźmę? 1p Witch. Opracowała: Magdalena Łojko Wyświetleń: 2208
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |