AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Cecylia Rudnicka, 2012-06-11
Dzierżoniów

Język polski, Konspekty

Konspekt lekcji, Wieczornica

- n +

I. KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE VIB
opracowanie – mgr Cecylia Rudnicka

Temat: Niezwykła noc wigilijna w życiu Ebenezera Scrooge’a.

Cele - uczeń powinien:
znać historię Ebenezera
nazwać cechy bohatera
dokonać analizy jego zachowania i wskazać przyczyny
rozumieć zależności przyczynowo-skutkowe
wyciągać wnioski
dostrzec wartość miłości w życiu człowieka

Metody: metaplan, dyskusja, praca ze słownikiem, prezentacja multimedialna

Techniki: praca w grupach, praca indywidualna

Przebieg lekcji:

1. Omówienie sprawdzianu.
2. Zapisanie tematu lekcji.
3. Świat przedstawiony „Opowieści wigilijnej” - pytania konkursowe.
4. Dlaczego „niezwykła noc” – wypowiedzi uczniów kierowane przez nauczyciela, prowadzące do stwierdzenia, że podczas tej nocy Ebenezer zobaczył swoją rzeczywistość – przeszłość i teraźniejszość; tej nocy przejrzał się jak w lustrze, prezentacja.
5. Praca indywidualna i grupowa – metodą metaplanu uczniowie analizują historię życia bohatera.
6. Ustalają, jaki jest, jaki być powinien, jakie są przyczyny tego stanu i wyciągają wnioski – zapisują na przygotowanych arkuszach pracy indywidualnej.
7. Wspólna analiza problemu, dyskusja – uzupełnianie arkuszy.
8. Wyeksponowanie wartości miłości w życiu człowieka – wypowiedzi uczniów.
9. Przygotowanie łańcucha na choinkę. Na ogniwach uczniowie wpiszą nazwy wartości, o których nie można zapomnieć. W trakcie pracy uczniowie słuchają kolędy.
10. Praca domowa:
I. Moje spotkanie z duchem – historia zmyślona ( opowiadanie z dialogiem )
II. Jak rozumiesz słowa: Dar, który niosę drugiemu staje się również darem dla mnie.

METAPLAN

HISTORIA ŻYCIA EBENEZERA SCROOGE’A




JAKI BYŁ SCROOGE? JAKI BYĆ POWINIEN?


^....................................................... ^........................................................
^....................................................... ^........................................................
^....................................................... ^........................................................
^....................................................... ^........................................................
^....................................................... ^........................................................
^....................................................... ^........................................................
^....................................................... ^........................................................
^....................................................... ^........................................................




DLACZEGO NIE BYŁ TAKI, JAKI BYĆ POWINIEN?


^.....................................................................................................................................................^.....................................................................................................................................................
^.....................................................................................................................................................
^.....................................................................................................................................................
^.....................................................................................................................................................
^.....................................................................................................................................................
^.....................................................................................................................................................




WNIOSKI:


^............................................................................................................
^............................................................................................................
^............................................................................................................
^............................................................................................................
^............................................................................................................
^............................................................................................................
^............................................................................................................


II. PROJEKT WIECZORNICY
POŚWIĘCONEJ FRYDERYKOWI CHOPINOWI
opracowany przez Cecylię Rudnicką


1. Wieczór poezji zorganizowano dla uczczenia obchodów Roku Chopinowskiego w Szkole Podstawowej nr 9.

2. Program WIECZORNICY:
Pokaz multimedialny pt. „Rodem Warszawianin, sercem Polak, a talentem świata obywatel”
Recytacja utworów „ Wierszem o Chopinie ” przy świecach.
Oprawa muzyczna – płyta z nagraniami wybranych utworów Chopina.
Dekoracja sali – plakaty, portrety, cytaty Fryderyka Chopina, zapalone świece i kwiaty.

3. WIECZORNICA odbędzie się 17 listopada 2010r. o godzinie 16.30 w gabinecie 29.

4. Program artystyczny przygotowują uczniowie klasy VI b pod kierunkiem wychowawczymi Cecylii Rudnickiej.



Pomysłodawczyni i organizatorka: mgr Cecylia Rudnicka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 838


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.