Katalog Bożena Juroszek, 2012-06-01 Rydułtowy Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko stażysty: Bożena Juroszek Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 Czas trwania stażu: do 31.05.2012, 9 miesięcy Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel stażysta Nazwa i adres szkoły:Zespół Szkół Ekonomicznych Ul. Gimnazjalna 3 47- 400 Racibórz woj. śląskie Opiekun stażu: mgr ..... TERMINARZ: Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2011r. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: ................ Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: ................ Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: ................ Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej: ................ Termin nadania stopnia nauczyciela kontraktowego: ................ Data zakończenia stażu: 31.05.2012 r. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w tym: a) poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposoby jej prowadzenia; b) poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. 2. Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych: a) uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, b) prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. 3. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć. 4. Poznanie środowiska uczniów i współpraca z nimi I. SFERA ORGANIZACYJNA Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły *(§6 ust.2 pkt 1). ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie. wrzesień 2011 Napisanie niniejszego planu rozwoju, rozpoczęcie stażu z początkiem pracy w szkole. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowy, hospitacje. Wrzesień 2011 orazna bieżąco Współpraca z opiekunem stażu Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: Statut Szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania. Wrzesień 2011październik Notatki. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny. Wrzesień 2011 i na bieżąco Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, współpraca z innymi nauczycielami, praca w Komisji Przedmiotów Zawodowych. Na bieżąco Obecność na zebraniach i radach pedagogicznych i zebraniach Komisji Przedmiotów Zawodowych. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych. Na bieżąco. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia BHP. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie i opis dokumentów, działań, programów, wydarzeń, itp. Na bieżąco Wspomniane dokumenty. Przygotowanie projektu sprawozdania. Opis realizacji niniejszego planu rozwoju. Maj 2012 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Maj 2012 Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu. II. SFERA DYDAKTYCZNA Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły *(§6 ust.2 pkt 2). ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Tworzenie własnego warsztatu pracy dobierając podręczniki, zeszyty ćwiczeń, czasopisma, testy. Przegląd oferty wydawniczej w katalogach lub Internecie, analiza wybranych podręczników. Wrzesień 2011 Zestawy testów, wybrane podręczniki, zeszyty ćwiczeń, a z nich konkretne ćwiczenia. Poznawanie metod aktywizacji nauczania oraz ich wykorzystanie na lekcjach. -Studiowanie literatury metodycznej -hospitacje. Na bieżąco Konspekty, arkusze obserwacji lekcji. Obserwacja zajęć u opiekuna stażu i innych nauczycieli. Obecność na lekcjach innych nauczycieli, omówienie zajęć. Na bieżąco Arkusze obserwacji lekcji. Hospitacje na własnych lekcjach. Prowadzenie zajęć w obecności dyrekcji szkoły lub opiekuna stażu i późniejsze ich omówienie. Na bieżąco Arkusze obserwacji lekcji, własne wnioski i refleksje, opinia osoby hospitującej na temat pracy dydaktycznej. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym i samokształceniu. Udział w pracach Komisji Przedmiotów Zawodowych. Lektura o tematyce pedagogiczno –psychologicznej. Na bieżąco Sprawozdania. Notatki własne. Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego. Kursy metodyczne, szkolenia, aktywny udział we wszelkich dostępnych formach dokształcania. Na bieżąco oraz w przeszłości. Zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy. III. SFERA OSOBISTA Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć *(§6 ust.2 pkt 4). ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Analiza i samoocena prowadzonych przez siebie lekcji, obserwacje lekcji. Hospitacje i rozmowy pohospitacyjne. Na bieżąco Dokumenty pohospitacyjne, arkusze obserwacji lekcji. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Publikacja planu w Internecie oraz udostępnianie innym nauczycielom. Na bieżąco Portale internetowe,niniejszy plan rozwoju dostępny dla innych nauczycieli w szkolnej dokumentacji. Analiza i samoocena swoich zachowań. Analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych. Na bieżąco Ocena wyników i wnioski do dalszej pracy. Wykorzystanie techniki, zwłaszcza komputera i Internetu w pracy pedagogicznej. Praca z komputerem z wykorzystaniem Internetu w pracy nad rozwojem zawodowym, w przygotowaniu lekcji. Na bieżąco Konspekty, publikacje w Internecie. IV. SFERA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZA Znajomość środowiska uczniów , ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów *(§6 ust.2 pkt 3). ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Motywacja ucznia do rozwoju i nauki w zakresie zagadnień dotyczących prawa. Rozmowy, metody pracy, wsparcie dla uczniów. Lekcje poświęcone wszelkim dostępnym źródłom,z których można czerpać informacje dotyczące zagadnień prawnych (praca na aktach normatywnych i nauka korzystania z aktów promulgacyjnych, ćwiczenia). Na bieżąco Konspekty Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów. Studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej. Na bieżąco Notatki Propagowanie zasad dobrego wychowania i kultury osobistej oraz tolerancji i odpowiedniej postawy społecznej wobec innych ludzi. Lekcje organizacyjna dotycząca nie tylko programu nauczania i zasad oceniania, ale także przypomnienie podstawowych zasad współżycia społecznego. Wrzesień 2011 i na bieżąco. Konspekty Kontrakty spisane z uczniami na pierwszych lekcjach. *Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust.10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112, z późn. zm.). KONTRAKT MIĘDZY STAŻYSTĄ A OPIEKUNEM STAŻU STRONY KONTRAKTU: OPIEKUN STAŻU: mgr Barbara Lembas STAŻYSTAŻYSTA: Bożena Juroszek CZAS TRWANIA STAŻU: 9 miesięcy CEL: uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego MIEJSCE REALIZACJI STAŻU: Zespół Szkół Ekonomicznych, ul. Gimnazjalna 3 47- 400 Racibórz, woj. śląskie ZAKRES OBOWIĄZKÓW NAUCZYCIELA STAŻYSTY: 1. przedstawienie projektu swojego Planu Rozwoju Zawodowego, 2. zapoznanie się z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania szkoły, 3. ustalenie harmonogramu lekcji otwartych u opiekuna stażu lub innych nauczycieli, 4. przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, 5. przedstawienie konspektów hospitowanych zajęć, 6. konsultuje się z opiekunem stażu (omawianie realizacjiplanu rozwoju zawodowego, przedstawieni zgromadzonej dokumentacji), 7. uczestniczenie w wybranych formach doskonalenia zawodowego, spotkaniach Komisji Przedmiotów Zawodowych 8. gromadzenie dokumentacji potwierdzającej wykonanie działań, 9. realizacja planu rozwoju, 10. opracowanie sprawozdania z przebiegu stażu. ZAKRES OBOWIĄZKÓW OPIEKUNA STAŻU: 1. pomoc w napisaniu planu rozwoju, 2. ustalenie terminów spotkań z nauczycielem stażystą, 3. pomoc w opracowywaniu konspektów, 4. pomoc w prowadzeniu dokumentacji szkolnej (instruktaż i wskazówki), 5. obserwacja i omówienie zajęć przeprowadzonych przez nauczyciela stażystę, 6. pomoc w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych, 7. pomoc w realizacji planu rozwoju, 8. pomoc w opracowaniu sprawozdania z realizacji planu rozwoju, 9. sporządzenie projektu oceny dorobku zawodowego za okres stażu, 10. uczestniczenie w pracach komisji kwalifikacyjnej. ........................................ .......................................... nauczyciel stażysta opiekun stażu Racibórz, 20.09.2011 r. 1. Przygotowuje i przedstawia opiekunowi projekt swojego Planu Rozwoju Zawodowego w wymaganym terminie. 2. Poznaje organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły (podstawowe dokumenty i akty prawne dotyczące funkcjonowania szkoły; sposób prowadzenia dokumentacji, przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy). 3. Uczestniczy jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawia je z prowadzącym. 4. Prowadzi zajęcia z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora (wicedyrektora) szkoły. 5. Przedstawia scenariusz lub konspekt hospitowanych zajęć. Zalecenia i wnioski z hospitacji uwzględnia w dalszej pracy. 6. W ustalonym terminie (np. raz w miesiącu) konsultuje się z opiekunem stażu (omawia realizację planu rozwoju zawodowego, przedstawia zgromadzone dokumenty). 7. Uczestniczy w spotkaniach z doradcą metodycznym. 8. Bierze udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli, spotkaniach zespołu przedmiotowego, wychowawczego i innych powołanych przez dyrektora. 9. Poznaje środowisko uczniów i ich problemy. 10. Nawiązuje współpracę z pedagogiem szkolnym. 11. Prowadzi dokumentację realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. I. SFERA ORGANIZACYJNA ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli , śledzenie informacji w internecie i prasie poświęconej oświacie wrzesień 2011 napisanie niniejszego planu rozwoju, rozpoczęcie stażu z początkiem pracy w szkole Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu rozmowy, hospitacje wrzesień 2011 oraz na bieżąco Współpraca z opiekunem stażu Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją Prowadzenie dzienników lekcyjnych i konspektów oraz zapoznanie się z : -statutem szkoły -programem dydaktyczno-wychowawczym -wewnątrzszkolnym systemem oceniania wrzesień 2011 oraz na bieżąco Zapisy w dziennikach, konspekty Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami moich uczniów, ich rodzicami, praca w zespołach przedmiotowych Na bieżąco Zaświadczenia, obecność na zebraniach i radach pedagogicznych Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły, współpraca w realizacji planu rozwoju szkoły, regulaminu Na bieżąco Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie i opis dokumentów , działań, programów, scenariuszy, wydarzeń, itp. Analiza własnych działań i ocena skuteczności Na bieżąco Wspomniane dokumenty Przygotowanie projektu sprawozdania Opis realizacji niniejszego planu rozwoju Maj 2012 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju II. SFERA DYDAKTYCZNA ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Tworzenie własnego warsztatu pracy dobierając podręczniki, zeszyty ćwiczeń, czasopisma, słowniki, testy diagnostyczne, plany wynikowe Przegląd oferty wydawniczej w katalogach lub internecie Wrzesień 2011 zestawy testów dostosowane do odpowiednich grup, wybrane czasopisma i słowniki, a z nich konkretne ćwiczenia; Opracowanie kryteriów ocen dla poszczególnych klas z uwzględnieniem uczniów z dysfunkcjami i trudnościami w nauce Opracowanie samodzielne i modyfikacja istniejących kryteriów ocen w programie nauczania Wrzesień 2004 Ujęcie oczekiwanych od ucznia umiejętności w planach wynikowych oraz przedstawienie opracowanych kryteriów ocen dyrekcji Współpraca z nauczycielami w celu realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych. Odpowiedni dobór i kolejność tematów, łączenie nauki języka z edukacją kulturalną, medialną, regionalną, prozdrowotną, ekologiczną, proeuropejską,itp. Na bieżąco Zapisy w dziennikach lekcyjnych Tworzenie i organizowanie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć językowych, wystrój gabinetu. Współpraca z wydawnictwami, dyrekcją szkoły i pozostałymi nauczycielami j. Angielskiego. Na bieżąco Wystrój gabinetu, stopniowo organizowana biblioteczka (słowniki i czasopisma), Poznawanie metod aktywizacji nauczania oraz ich wykorzystanie na lekcjach -Studiowanie literatury metodycznej -hospitacje Na bieżąco konspekty, arkusze obserwacji lekcji Zastosowanie metod aktywizujących (projekty) w celu przystosowania sali do nauki, stworzenia pomocy naukowych, wyeksponowania pracy uczniów i późniejszego z nich korzystania Metoda projektowa Na bieżąco Wyeksponowane prace uczniów zdobiące gabinet i służące jako pomoce naukowe Obserwacja zajęć u opiekuna stażu i innych nauczycieli Obecność na lekcjach innych nauczycieli, omówienie zajęć Na bieżąco Arkusze obserwacji lekcji Hospitacje na własnych lekcjach co najmniej raz w miesiącu Prowadzenie zajęć w obecności dyrekcji szkoły lub opiekuna stażu i późniejsze ich omówienie Na bieżąco Arkusze obserwacji lekcji, własne wnioski i refleksje, opinia osoby hospitującej na temat pracy dydaktycznej Analiza i samoocena prowadzonych przez siebie lekcji, obserwacje lekcji Hospitacje i rozmowy pohospitacyjne, przeprowadzanie ankiet wśród uczniów Na bieżąco Dokumenty pohospitacyjne, arkusze obserwacji lekcji i ankiety Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego Kursy metodyczne, szkolenia, seminaria i warsztaty, aktywny udział we wszelkich dostępnych formach dokształcania Na bieżąco oraz w przeszłości Zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, Dokumentacja własnych działań pedagogicznych Gromadzenie dokumentacji, jej analiza i korzystanie z wniosków Na bieżąco Scenariusze zajęć, programy, plany wynikowe, ankiety, testy Zadania związane z realizacją programu Socrates- Comenius Konkretne działania wspólnie z uczniami w ramach realizacji programu Na bieżąco Efekty prac wykonywanych w ramach programu Socrates III. SFERA OSOBISTA ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY Wstępna samoocena Autorefleksja, analiza własnej pracy i możliwości samorozwoju, wnioski Na bieżąco Wdrażanie wniosków do planu rozwoju Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Publikacja planu rozwoju i pozostałych dokonań pedagogicznych w internecie oraz udostępnianie innym nauczycielom Na bieżąco portale internetowe, niniejszy plan rozwoju dostępny dla innych nauczycieli w szkolnej dokumentacji Rozwijanie umiejętności interpersonalnych Współpraca z nauczycielami , dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena Na bieżąco Kontakty interpersonalne min. z uczniami i gronem pedagogicznym Analiza i samoocena swoich zachowań Analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych Na bieżąco Wyniki pedagogiczne i wnioski do dalszej pracy Wykorzystanie techniki, zwłaszcza komputera i internetu w pracy pedagogicznej Praca z komputerem z wykorzystaniem internetu w pracy nad rozwojem zawodowym, przygotowaniu lekcji oraz na lekcjach z uczniami Na bieżąco Scenariusze lekcji, publikacje w internecie IV. SFERA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZA Zapoznanie się z planem wychowawczo-dydaktycznym szkoły Analiza planu wychowawczo-dydaktycznego październik 2004 Motywacja ucznia do nauki i rozwoju, kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem Rozmowy, metody pracy, wsparcie duchowe dla uczniów, Lekcje poświęcone wszelkim dostępnym źródłom i formom samodzielnej nauki języka Na bieżąco Konspekty Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo -wychowawczych ucznia Studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej Na bieżąco Wyniki we współpracy z uczniem Propagowanie zasad dobrego wychowania i kultury osobistej oraz tolerancji i odpowiedniej postawy społecznej wobec innych ludzi, również obcokrajowców Lekcje obejmujące zagadnienia z kultury krajów anglojęzycznych, rozmowy z uczniami, dzielenie się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat różnic kulturowych Na bieżąco Konspekty ,świadomość kulturowa uczniów Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce Badanie i diagnozowanie sytuacji każdego ucznia wykazującego dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z uczniem, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz rodzicami, udzielanie pomocy i otoczenie szczególną opieką i uwagą uczniów tego wymagających Na bieżąco Wyniki w nauce uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko stażysty: Monika Szewczyk Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008 Czas trwania stażu: do 31.05.2009, 9 miesięcy Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel stażysta Plan został opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i przepisów związanych z jej funkcjonowaniem, 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku, 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy szkolnej, 5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich, 6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego : wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia, 7. Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas. § 6 ust.2, pkt.1. „Znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY WSPOMAGAJĄCE Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego Analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli tj. Karty Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.( tekst jednolity DZ.U.z 2006 r. nr. 97, poz.674), Rozporządzenie MENiS z dnia1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. IX 2007 Plan rozwoju zawodowego nauczyciela zatwierdzony przez Dyrektora szkoły Dyrektor szkoły, opiekun stażu Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa dotycząca przebiegu stażu, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu IX 2007 Ustalenie wstępnych terminów hospitacji, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu Opiekun stażu Zapoznanie się z dokumentacją obowiązującą w szkole i sposobami jej prowadzenia Analiza dokumentacji ( Statut szkoły, Regulamin świetlicy szkolnej itp.), dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników, opracowanie planu pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy szkolnej , opracowanie propozycji tygodniowych cykli tematycznych IX-X Wpisy w dziennikach, plan pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy, opiekun stażu, nauczyciele świetlicy Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole. Udział w szkoleniu , analiza aktualnych aktów prawnych , praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć, zapoznanie z planem ewakuacji uczniów i personelu w szkole na wypadek pożaru IX przez okres stażu Zaświadczenie o ukończeniu kursu, Instruktor BHP, opiekun stażu Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania i organizowania zajęć w szkole Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, poznanie zasad pracy biblioteki, zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami Okres stażu lista obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej Dyrektor szkoły, opiekun stażu, bibliotekarz Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji , zaświadczeń, scenariuszy Okres stażu Teczka stażysty Opiekun stażu Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opis realizacji planu rozwoju zawodowego, autorefleksja, autoanaliza VI 2009 Sprawozdanie z realizacji stażu Opiekun stażu § 6 ust.2 pkt 2. „Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż”. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników Dwa razy w miesiącu Wnioski z obserwacji i hospitacji Opiekun stażu, inni nauczyciele Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. Opracowanie scenariusz zajęć i ewentualnych środków dydaktycznych, konsultacja , analiza, Raz w miesiącu Konspekty zajęć Dyrektor szkoły, opiekun stażu Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( kursy, szkolenia, seminaria i warsztaty ) poszerzanie swojej wiedzy za pośrednictwem literatury pedagogicznej. Okres stażu Zaświadczenia , dyplomy, bibliografia, streszczenia i opinie na temat przeczytanej literatury. Dyrektor szkoły, opiekun stażu, instruktorzy Doskonalenie multimedialnych technik pracy Publikacja w internecie planu rozwoju zawodowego, przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera, . Okres stażu Teczka stażysty, teczka z zapisem elektronicznym Opiekun stażu §6 ust.2. Pkt. 3. „ Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów” Zapoznanie się ze środowiskiem i sytuacją rodzinną wychowanków, zapoznanie z programem wychowawczym szkoły indywidualne rozmowy z rodzicami, opiekunami, pedagogiem szkolnym, wychowawcą, współpraca z nauczycielami analizowanie programu wychowawczego szkoły Okres stażu Adnotacje w dzienniku Opiekun stażu Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowanków Udział w szkoleniu, literatura psychologiczna i pedagogiczna. Okres stażu Zaświadczenia Opiekun stażu, osoby prowadzące kursy Wyświetleń: 1466
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |