Katalog

Iwona Zielonka-Adamczyk, 2012-05-31
Rabka-Zdrój

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:

Nazwa i adres szkoły:

Opiekun stażu:

Terminarz:
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2009 r.
Planowany termin zakończenia stażu: 31. 05. 2012 r.

Cel główny:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego










Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r.

§ 7 ust.1 pkt.1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły
i środowiska lokalnego.

1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca
z gronem pedagogicznym
2. Udział w pracach komisji ds. analizy matur
3. Organizacja imprez szkolnych np. Dzień Szkoły bez Przemocy, Dzień Patrona Szkoły itp.
4. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych.
5. Organizowanie udziału uczniów w akcjach profilaktycznych (Szkoła Bez Przemocy, Drugie Życie, Wybierz Życie –Pierwszy Krok itp.)
6. Przygotowanie materiałów i prezentacji multimedialnych dla wychowawców z zakresu profilaktyki
7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju, gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, wniosków


§ 7 ust.1 pkt.2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.


1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.
2. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego-radach szkoleniowych
3. Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności (konferencje szkoleniowe, warsztaty metodyczne)
4. Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresy dydaktyki i metodyki
5. Tworzenie własnego warsztatu pracy: budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism, prezentacji multimedialnych itp.


§ 7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

1. Analiza dokumentacji:
• Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Karta Nauczyciela.
• Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów
w szkołach publicznych.
• Ustawa o systemie oświaty.
• Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, publikacje
w prasie oświatowej, Internet).
2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.


§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.


1. Poznanie procedury awansu zawodowego

2. Współpraca z opiekunem stażu:
• Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
• Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
• Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, analiza.
• Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej, profilaktycznej i dydaktycznej pedagoga szkolnego

3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
• Stosowanie aktywnych metod nauczania.
• Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy
i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły,
• Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej
• Wymiana doświadczeń z opiekunem stażu i nauczycielami.
• Opracowanie pomocy dydaktycznych – ankiety, testy, gazetki
• Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
4. Publikowanie własnych prac.
• Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www.
• Publikacja wybranych scenariuszy lekcji.
5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne.
6. Sporządzenie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

§ 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
1. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków (ankiety, rozmowy indywidualne, rozmowy z wychowawcami oraz rodzicami uczniów)
2. Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem
3. Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych wśród dzieci i młodzieży, niwelowanie zachowań agresywnych
4. Pomoc uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji rodzinnej, otoczenie opieką uczniów potrzebujących pomocy
5. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce w kontaktach z rówieśnikami i środowiskiem.
6. Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu problemów związanych z nauką i zachowaniem ich dzieci
7. Rozmowy z uczniami o ich oczekiwaniach wobec szkoły, nauczycieli, formach pomocy
w nauce, rozwijaniu swoich zainteresowań, problemach
8. Współpraca z wychowawcami klas w celu niwelowania negatywnych i patologicznych zachowań uczniów
9. Wdrażanie zadań Programu Profilaktyki
10. Współpraca z Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
11. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących.
12. Pomoc uczniom w uzyskiwaniu stypendiów

§ 7 ust.2 pkt.3 umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.


1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami.
2. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji
3. Przygotowanie scenariuszy lekcji, przy użyciu komputera i Internetu.
4. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, projekcji multimedialnych
5. Przygotowanie lekcji w postaci prezentacji multimedialnych programu Power Point
6. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych
7. Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego oraz wybranych scenariuszy zajęć.


§ 7 ust.2 pkt.4
umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.

1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
2. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma).
3. Aktywna praca nad samokształcenie
4. Współpraca z dyrekcją szkoły, gronem pedagogicznym, zespołem wychowawczym w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno – wychowawczych m.
5. Pedagogizacja rodziców – dostarczanie rodzicom wiadomości o celach, zadaniach, środkach procesu wychowania zachodzącego w rodzinie, szkole, ze szczególnym położeniem nacisku na uzupełnienie ich wiedzy o wychowaniu ich dzieci w rodzinie.

§ 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
1. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
2. Analiza przepisów prawa oświatowego.
3. Współorganizowanie wycieczek klasowych.
4. Udział w pracach komisji ds. analizy matur


mgr Iwona Zielonka-Adamczyk
………………………………………... ………………………………………
podpis nauczyciela stażysty podpis opiekuna stażu









Zatwierdzam do realizacji:



…………………………………………………..……………..
data i podpis Dyrektora

Wyświetleń: 726


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.