Katalog Alicja Marcinkowska, 2012-05-31 Rydzyna Zawodowe, Ciekawostki Procedura sprzątania pokoi hotelowychPROCEDURA SPRZĄTANIA 1) Przed sprzątaniem codziennym (bieżącym): rano każdego dnia Kierownik Służby Pięter odbiera raport o statusie pokoi od recepcjonisty, Kierownik Służby Pięter przydziela pokoje, pokojowa zapoznaje się z grafikiem pokoi do posprzątania i kładzie grafik na wózku serwisowym w niewidocznym dla gości miejscu, 2) W pierwszej kolejności sprzątamy pokoje na czysto, 3) Następnie pokoje z wywieszkami z prośbą o posprzątanie, 4) Na końcu sprzątamy pokoje wynajmowane przez gości, 5) Nie należy wchodzić do pokoju z wywieszką „NIE PRZESZKADZAĆ”, taki pokój należy odnotować w wykazie pokoi do sprzątania i po pewnym czasie ponownie sprawdzić czy pokój można posprzątać. Jeżeli gość nie zdejmie wywieszki przed zakończeniem dyżuru pokojowej należy o tym powiadomić Kierownictwo Służby Pięter, 6) O rzeczach zapomnianych lub znalezionych powiadamiamy Kierownika Służby Pięter lub recepcję, 7) Zdarzenia typu: kradzież, choroba czy śmierć gościa pokojowa zgłasza natychmiast recepcji, Procedura sprzątania pokoju opuszczonego przez gości: 1) Przed wejściem do pokoju należy: przestrzegać zasady trzykrotnego pukania, ustawić wózek w pobliżu pokoju, umieścić na klamce wywieszkę/piktogram o treści „Pokój w trakcie sprzątania” („Maid in room”), drzwi pozostawić otwarte przez cały czas sprzątania, włączyć światło, 2) Po wejściu do pokoju odsłaniamy rolety/żaluzje/firany/zasłony; otwieramy okno, 3) Sprawdzamy pokój, czy nie ma w nim pozostawionych przez gości rzeczy (jeżeli są, powiadamiamy Kierownika Służby Pięter lub recepcję), 4) Sprawdzamy stan techniczny i funkcjonalne wyposażenie, ustalamy ewentualne uszkodzenia, które zgłaszamy Kierownikowi Służby Pięter; dokonujemy wpisu w „księdze usterek” i powiadamiamy Kierownika Działu Technicznego, 5) Opróżniamy popielniczki i kosze na śmieci, zbieramy brudną zastawę stołową, 6) Przygotowujemy łóżko: zdejmujemy brudną pościel i wkładamy do worka zawieszonego na wózku (nigdy nie kładziemy jej na podłodze), sprawdzamy czystość materaca i moltonu – wymieniamy go lub poprawiamy, zakładamy czystą pościel, łóżko przykrywamy narzutą i wygładzamy, 7) Myjemy ramy okien i szyby, płynem czyścimy szyby, wycieramy parapety, 8) Wycieramy biurko na mokro i sucho, 9) Wycieramy lekko wilgotną szmatką kurz z kinkietów, lamp, TV, szafki pod TV, telefonu, szuflad, półek, mebli, drzwi, gniazdek elektrycznych, listew podłogowych, 10) Przechodzimy do łazienki; należy w odpowiedniej kolejności: Pozbierać brudne ręczniki i włożyć je do worka, Usunąć resztki kosmetyków, Opróżnić kosz, sprawdzając czy nie ma w nim rzeczy stanowiących własność gościa, przetrzeć go i założyć nowy worek foliowy, Spłukać muszlę klozetową, Wypompować wodę z muszli szczotką, Wymyć glazurę od góry do dołu, Wymyć, wypolerować szklanki lub kubeczki na szczoteczki do mycia zębów, Wymyć umywalkę, wannę/prysznic, bidet, mydelniczki, popielniczki, armaturę, Wymyć lustro, Wymienić ręczniki, Uzupełnić: mydło, papier, kosmetyki, torby higieniczne, Zmyć podłogę, 11) Jeżeli jest w pokoju balkon wówczas należy: oberwać zeschnięte liście, kwiaty roślin balkonowych i je podlać, wytrzeć meble balkonowe, balustradę, sprawdzić popielniczki na balkonie, przygotować leżaki i parasol przeciwsłoneczny, zamieść i zmyć na mokro podłogę, zamknąć drzwi i wrócić do pokoju, 12) Odkurzamy dywan (zaczynając od wejścia i kończąc na wejściu), myjemy podłogi, 13) Odnosimy środki czyszczące i pielęgnacyjne do wózka serwisowego, 14) Uzupełniamy mini-barek, 15) Uzupełniamy materiały reklamowe, 16) Zamykamy okno, 17) Układamy rolety/żaluzje/firany/zasłony, 18) Sprawdzamy czy wszystko zostało należycie posprzątane, zgodnie z kartą kontrolną, 19) Gasimy światło, 20) Dokładnie zamykamy drzwi, sprawdzamy zamknięcie, 21) Informujemy recepcję o przygotowaniu pokoju, 22) Po zakończeniu sprzątania należy: opróżnić i oczyścić odkurzacz oraz sprzęty, oddać ścierki do prania, wyrzucić posegregowane śmieci, uzupełnić wózek i przygotować do następnej zmiany, oddać klucz generalny Kierownikowi Działu, Procedura sprzątania pokoju zajętego przez gości: 1)Przed wejściem do pokoju należy: przestrzegać zasady trzykrotnego pukania, ustawić wózek w pobliżu pokoju, umieścić na klamce wywieszkę/piktogram o treści „Pokój w trakcie sprzątania” („Maid in room”), drzwi pozostawić otwarte przez cały czas sprzątania, włączyć światło, pokój zajęty przez gościa należy posprzątać najszybciej jak to możliwe, 2) Po wejściu do pokoju odsłaniamy rolety/żaluzje/firany/zasłony; otwieramy okno, 3) Sprawdzamy stan techniczny i funkcjonalne wyposażenie, ustalamy ewentualne uszkodzenia, które zgłaszamy Kierownikowi Służby Pięter; dokonujemy wpisu w „księdze usterek” i powiadamiamy Kierownika Działu Technicznego, 4) Opróżniamy popielniczki i kosze na śmieci, zbieramy brudną zastawę stołową, 5) Przygotowujemy łóżko: zdejmujemy brudną pościel i wkładamy do worka zawieszonego na wózku (nigdy nie kładziemy jej na podłodze), sprawdzamy czystość materaca i moltonu – wymieniamy go lub poprawiamy, zakładamy czystą pościel, łóżko przykrywamy narzutą i wygładzamy. 6) Składamy piżamę gościa i wkładamy ją pod poduszkę, 7) Zebrać, poukładać lub powiesić rozrzucone części ubrania, 8) Wycieramy lekko wilgotną szmatką parapet, kurz z kinkietów, lamp, TV, szafki pod TV, telefonu, szuflad, półek, mebli, biurka, 9) Wszystkie rzeczy i przedmioty prywatne odłożyć na tym samym miejscu, 10) Przechodzimy do łazienki; należy w odpowiedniej kolejności: Pozbierać brudne ręczniki i włożyć je do worka, Usunąć resztki kosmetyków, Opróżnić kosz, sprawdzając czy nie ma w nim rzeczy stanowiących własność gościa, przetrzeć go i założyć nowy worek foliowy, Spłukać muszlę klozetową, Wypompować wodę z muszli szczotką, Wymyć glazurę od góry do dołu, Wymyć, wypolerować szklanki lub kubeczki na szczoteczki do mycia zębów, Wymyć umywalkę, wannę/prysznic, bidet, mydelniczki, popielniczki, armaturę, Wymyć lustro, Wymienić ręczniki, Przedmioty gościa ustawić na poprzednim miejscu, Uzupełnić: mydło, papier, kosmetyki, torby higieniczne, Zmyć podłogę, 11) Jeżeli jest w pokoju balkon wówczas należy: oberwać zeschnięte liście, kwiaty roślin balkonowych i je podlać, wytrzeć meble balkonowe, balustradę, sprawdzić popielniczki na balkonie, przygotować leżaki i parasol przeciwsłoneczny, zamieść i zmyć na mokro podłogę, zamknąć drzwi i wrócić do pokoju, 12) Odkurzamy dywan (zaczynając od wejścia i kończąc na wejściu), myjemy podłogi, 13) Odnosimy środki czyszczące i pielęgnacyjne do wózka serwisowego, 14) Uzupełniamy mini-barek, 15) Uzupełniamy materiały reklamowe, 16) Zamykamy okno, 17) Układamy rolety/żaluzje/firany/zasłony, 18) Sprawdzamy czy wszystko zostało należycie posprzątane, zgodnie z kartą kontrolną, 19) Gasimy światło, 20) Dokładnie zamykamy drzwi, sprawdzamy zamknięcie, 21) Informujemy recepcję o przygotowaniu pokoju, 22) Po zakończeniu sprzątania należy: opróżnić i oczyścić odkurzacz oraz sprzęty, oddać ścierki do prania, wyrzucić posegregowane śmieci, uzupełnić wózek i przygotować do następnej zmiany, oddać klucz generalny Kierownikowi działu. Wyświetleń: 24376
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |