Katalog Dorota Kremer, 2012-05-31 Świętochłowice Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO IMIĘ I NAZWISKO: Dorota Kremer NAUCZANY PRZEDMIOT: biologia SZKOŁA: Zespół Szkół Ogónokształcących Nr 2 w Świętochłowicach DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2011 r. DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2012 r. OPIEKUN STAŻU: mgr Wojciech Adamus POSIADANE KWALIFIAKCJE: studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, kierunek – biologia, specjalność – biologia ogólna i eksperymentalna; przygotowanie pedagogiczne. Plan rozwoju zawodowego opracowałam na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2004 Nr 260, poz. 2593). Zawarte treści konsultowałam z opiekunem stażu. Wszystkie zadania dostosowałam do swoich możliwości, a także do rodzaju i specyfiki szkoły, w której jestem zatrudniona. Celem głównym mojego rozwoju zawodowego w okresie stażu jest uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Natomiast cele szczegółowe to: 1) Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym: a) przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, b) sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole, c) przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy. 2) Uczestnictwo jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omówienie z prowadzącym obserwowanych zajęć 3) Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omówienie ich z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone 4) Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz samokształcenie Poniżej w formie tabeli przedstawiam zaplanowane działania. I. §6 ust. 2 pkt. 1 „Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły”. Lp. ZADANIE FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Zapoznam się z aktami prawnymi dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli: rozdział 3a Karty Nauczyciela oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. wrzesień 2011 Własne notatki 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Nawiążę dobrą i systematyczną pracę z opiekunem. wrzesień 2011 Własne notatki Będę uczestniczyła w spotkaniach informacyjnych, organizacyjnych, instruktażowych organizowanych przez opiekuna stażu. okres stażu Własne notatki Przedstawię opiekunowi do uzgodnienia wszelkie dokumenty związane z odbywaniem stażu. okres stażu Plan Rozwoju Zawodowego 3. Zapoznanie się z przepisami BHP. Ukończę szkolenie z zakresu BHP, zapoznam się z ryzykiem zawodowym związanym z pracą na stanowisku nauczyciela biologii. wrzesień 2011 Zaświadczenie ukończenia szkolenia, informacja o ryzyku zawodowym Przeanalizuję przepisy dotyczące BHP w szkole. wrzesień - październik 2011 Własne notatki Zadbam o bezpieczeństwo uczniów podczas zajęć dydaktyczno-wychowawczych, dyżurów, zajęć pozalekcyjnych. okres stażu Regulamin pracowni biologicznej 4. Dokumentacja szkolna. Zapoznam się z dokumentacją szkolną: - statutem szkoły, - wewnątrzszkolnym systemem oceniania, - programem wychowawczym, - planem pracy szkoły - kryteriami oceniania z biologii oraz innymi wewnętrznymi dokumentami szkoły. okres stażu Własne notatki Nauczę się prowadzić dokumentację nauczyciela: - dziennik lekcyjny, - arkusze ocen , - dziennik zajęć pozalekcyjnych - dokumentacja klasyfikacyjna uczniów, - świadectwa szkolne. okres stażu Poprawne wpisy w dziennikach, arkuszach ocen, własne notatki 5. Poznanie zasad organizacji szkoły. Będę uczestniczyła w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. okres stażu Listy obecności na konferencjach Rady Pedagogicznej Będę uczestniczyła w spotkaniach dla rodziców prowadzonych przez opiekuna. okres stażu Własne notatki z zebrań 6. Zapoznanie z obiektem szkolnym. Zapoznam się z wszystkimi pomieszczeniami w szkole. okres stażu Własne notatki Będę sprawowała opiekę nad salą biologiczną dla gimnazjum i zadbam o jej wizerunek. okres stażu Wizerunek sali biologicznej 7. Nawiązanie współpracy z pracownikami szkoły. Zapoznam się z wszystkimi pracownikami. okres stażu Własne notatki Nawiążę systematyczną współpracę z nauczycielami w celu rozwiązywania problemów edukacyjno-wychowawczych. okres stażu Własne notatki 8. Zespół przedmiotowy. Będę aktywnie uczestniczyła w spotkaniach zespołu przedmiotowego. okres stażu Listy obecności spotkań zespołu Podzielę się swoją wiedzą z członkami zespołu przedmiotowego. okres stażu Własne notatki 9. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Zgromadzę dokumentację, zaświadczenia z odbywanych szkoleń, scenariusze lekcji itp. okres stażu Zebrana dokumentacja 10. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opiszę realizację planu rozwoju zawodowego. maj 2012 Sprawozdanie II. §6 ust. 2 pkt. 2 „Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły”. Lp. ZADANIE FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Warsztat pracy. Przeanalizuję podstawę programową, program nauczania, rozkład materiału oraz podręczniki. wrzesień 2011 Program nauczania, rozkład materiału, plan wynikowy 2. Wypracowane dokumenty. Opracuję cykl konspektów naucznia biologii w kl. I i II gimnazjum. okres stażu Konspekty z lekcji Przygotuję różnego rodzaju środki dydaktyczne potrzebne na lekcji np. karty pracy, ćwiczenia, foliogramy, plansze. okres stażu Kopie gotowych materiałów 3. Wykorzystanie różnych metod naucznia podczas lekcji. Zapoznam się z literaturą metodyczną na ten temat. okres stażu Własne notatki Wykorzystam poznane metody podczas prowadzenia lekcji. okres stażu Własne notatki 4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Będę uczestniczyła w kursach doszkalających, konferencjach metodycznych, szkoleniach i warsztatach. okres stażu Zaświadczeniai świadectwa ze szkoleń itp. Zapoznam się z literaturą o tematyce pedagogiczno-psychologicznej. okres stażu Własne notatki 5. Doskonalenie technik multimedialnych. Wykorzystam komputer do przygotowywania zajęć lekcyjnych. okres stażu Zapis w formie elektronicznej Przygotuję dokumentację stażu w formie elektronicznej. okres stażu Zapis w formie elektronicznej Opublikuję w internecie Plan Rozwoju Zawodowego. okres stażu Adres strony internetowej III. §6 ust. 2 pkt. 3 „Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętności współpracy ze środowiskiem uczniów.”. Lp. ZADANIE FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Zapoznanie się ze środowiskiem uczniów. Przeanalizuję program wychowawczy szkoły. wrzesień 2011 Własne notatki Porozmawiam z pedagogiem szkolnym, wychowawcami klas. okres stażu Własne notatki Zapoznam się z problemami dydaktycznymi w klasach, w których uczę poprzez rozmowy indywidualne z uczniami, rozmowy z wychowawcami oraz pedagogiem szkolnym. okres stażu Własne notatki 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. Przeprowadzę rozmowy z uczniami, indywidualne konsultacje. okres stażu Własne notatki Zapoznam się z literaturą o tematyce psychologiczno-pedagogicznej. okres stażu Własne notatki 3. Praca z uczniami zdolnymi oraz uczniami z trudnościami edukacyjnymi. Będę prowadziła Kółko Biologiczne, na którym uczniowie będą poszerzali swoją wiedzę z zakresu biologii. okres stażu Dziennik zajęć poza-lekcyjnych Będę prowadziła zajęcia wyrównawcze dla uczniów mających zaległości lub problemy w nauce. okres stażu Dziennik zajęć poza- lekcyjnych IV. §6 ust. 2 pkt. 4 „Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć”. Lp. ZADANIE FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZCJI 1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela. Ustalę z opiekunem stażu terimny zajęć obserwowanych. wrzesień 2011 Harmonogram zajęć Co najmniej raz w miesiącu będę obserwować lekcje przeprowadzane przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela według zaplanowanego harmonogramu. okres stażu Karty hospitacji zajęć, wnioski z obserwacji 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora. Co najmniej raz w miesiącu przeprowadzę lekcję w obecności opiekuna stażu lub dyrektora. okres stażu Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizcji Przygotuję konspekt do hospitowanych zajęć. okres stażu Konspekt z zajęć 3. Analiza prowadzonych i obserwowanych zajęć z opiekunem stażu. Omówię hospitowaną lekcję z opiekunem stażu, wysłucham uwag, wymienię poglądy i spostrzeżenia. okres stażu Własne notatki zawierające wnioski, uwagi, spostrzeżenia Przeanalizuje lekcje obserwowane pod kątem zastosowanych metod nauczania, toku lekcji i odniosę swoje obserwacje do własnej pracy. okres stażu Własne notatki 4. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. Zastanowię się nad sposobem prowadzenia własnych lekcji, ich mocnymi i słabymi stronami. okres stażu Analiza swoich mocnych i słabych stron Uwzględnię opinię opiekuna na temat sposobu prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniami. okres stażu Własne notatki Przepisy prawne: 1. Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.). 2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2004 Nr 260, poz. 2593). 3. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2007 Nr 214, poz. 1580). Wyświetleń: 968
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |