Katalog

Barbara Świerczek, 2012-05-29
Trzebinia

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Na Wawelu.

- n +

Temat lekcji: Na Wawelu



Zadania:
-słuchanie informacji o drugiej stolicy Polski
-słuchanie informacji o Wawelu
-oglądanie prezentacji multimedialnej
-czytanie opisu herbu Krakowa
-układanie pytań do podanych zdań


Metody:
Metody aktywizujące: „kłębek”, „ burza mózgów”, pokaz, pogadanka

Formy:
Praca zbiorowa, indywidualna, jednolita i zróżnicowana

Środki dydaktyczne:
Prezentacja multimedialna, płyta CD z melodiami krakowskimi, kłębek wełny, tablice demonstracyjne, podręcznik, puzzle- herb Krakowa, fotografie, widokówki, albumy o Krakowie.


Plan:

1. Zaproszenie uczniów na dywan.
Opowiadanie przez kolejne dzieci legendy „Jak powstał Kraków”- poznanej na poprzednich zajęciach- -przekazywanie kłębka wełny kolejnym opowiadającym /metoda aktywizacyjna „kłębek”/.
2. Rozmowa z dziećmi „ Z czym kojarzy Ci się Wawel? – swobodne wypowiedzi.
/metoda aktywizująca „burza mózgów”.
3. Zapisanie na tablicy tematu lekcji.
4. Wirtualne zwiedzanie Wawelu, Krakowa- pokaz multimedialny PP, tablice demonstracyjne, zdjęcia , albumy.
5. Zabawa ruchowa przy muzyce ”Mariackie hejnały” – „ Bal na Wawelu”.
6.Układanie pytań na podstawie zdań /podręcznik s.31 „Odkrywamy siebie”/.
7.Rozdanie uczniom kopert z puzzlami herbu Krakowa.
Układanie, przyklejanie i kolorowanie herbu wg podanego wzoru.
Wyświetleń: 984


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.