Katalog

Iwona Kubiak, 2012-05-24
jedlec

Różne, Program nauczania

Program działań SKO, plan pracy

- n +

PLAN PRACY SKO
NA ROK SZKOLNY 2010/11 ROK


MIESIĄC
TEMAT

FORMA RELAIZACJI
UWAGI

IX
1. Opracowanie planu pracy SKO.
2. Ogłoszenie konkursu "Mistrz oszczędzania".
3. Ogłoszenie konkursu międzyklasowego "Najlepsza klasa w oszczędzaniu".
- plan pracy.

- roczny konkurs systematycznie oszczędzających.
Opiekun SKO


kl. I-VI


X
1. Przyjęcie uczniów klasy I do grona członków SKO.
2. Zgłoszenie do konkursu " Dziś oszczędzam w SKO, jutro w BS"


- podczas „Pasowania na ucznia”.
- przygotowanie zgłoszenia
-przedstawienie planu pracy SKO
kl. I


przedstawienie planu pracy na Radzie Pedagogicznej


XI
1. Pogadanki na temat „Historii pieniądza i walut świata”

2. Udział w akcji „Góra Grosza”

3.Wypracowanie na temat „Na co wydam pieniądze wygrane na loterii”
- lekcje wychowawcze


- zbiórka pieniędzy

-wypracowanie
Wychowawcy klas IV - VI

Opiekun świetlicy
Nauczyciel języka polskiego

XII
1. Konkurs plastyczny zachęcający do oszczędzania
„Na co wydam pieniądze zaoszczędzone w SKO”
„Jak będą wyglądały pieniądze w dalekiej przyszłości”
2. Przygotowanie gazetki SKO

- konkurs plastyczny
Wystawa prac na gazetce SKO


kl. I- III

kl. IV-VI

I
1. Rymowanki i wierszyki o oszczędzaniu konkurs polonistyczny




2.Udział w WOŚP
- konkurs
- prezentacja najciekawszych wierszy na gazetce SKO



- zbiórka pieniędzy, rozliczenie, udział w pracach sztabu WOŚP w Gołuchowie

kl. IV-VI
nauczyciel języka polskiego

Ż. Gomułka
I. Kubiak

II

1. Przygotowanie przestawienia na temat oszczędzania
2. „Od skarbonki do konta w banku”
Konkurs na oryginalną skarbonkę



- przedstawienie

-konkurs techniczno - plastyczny

Samorząd szkolny

kl. I-VI

III

1.Konkurs matematyczny „Uczę się matematyki, ponieważ w przyszłości będę bankowcem”
2. Waluty świata – prezentacje multimedialne

- konkurs matematyczny


- przygotowanie prezentacji

Nauczyciel matematyki

Nauczyciel informatyki


IV

1. Będę „oszczędny”!!! krzyżówki
2. Historia Banku Spółdzielczego w Gołuchowie

- przygotowanie krzyżówek dotyczących oszczędzania i banku spółdzielczego
- konkurs wiedzy na temat banku.


kl. I-VI


kl. IV-VI


V

1.Podsumowanie wszystkich konkursów
i pracy SKO w roku szkolnym 2010/2011.
2. Przygotowanie kroniki SKO
3. Przygotowanie sprawozdania z udziału w konkursie " Dziś oszczędzam w SKO, jutro w BS"

- wręczenie nagród członkom SKO


- kronika
- sprawozdanie

systematycznie oszczędzający uczniowie
i klasy

opiekun SKO



































Program działań SKO
w Szkole Podstawowej w Jedlcu

Program będzie realizowany w Szkole Podstawowej w Jedlcu. SKO prowadzone jest przez opiekuna zatrudnionego w danej szkole. W Szkolnej Kasie Oszczędności mogą oszczędzać wszyscy jej członkowie, a są nimi wszyscy uczniowie szkoły od klasy I do VI. Głównym zadaniem SKO jest rozbudzenie wśród uczniów potrzeby oszczędzania i właściwego gospodarowania posiadanymi funduszami własnymi.

1.Cele kształcenia i wychowania
a. kształtowanie wśród uczniów nawyku systematycznego oszczędzania, racjonalnego gospodarowania posiadanymi środkami finansowymi,
b. wyrabianie nawyku systematyczności i wytrwałości w gromadzeniu wkładów,
c. kształtowanie nawyku celowego wydatkowania zaoszczędzonych pieniędzy,
d. popularyzacja wiedzy o działalności banków ,
e. przyzwyczajanie do korzystania z usług bankowych,
f. pozyskiwanie uczniów jako potencjalnych klientów,
g. rozwijanie poczucia przynależności do grupy i odpowiedzialności za podejmowane wspólne działania.
2. Procedury osiągania celów
a. Przygotowanie planu pracy SKO na rok szkolny 2010/2011
b. Zgłoszenie szkoły do konkursu "Dziś oszczędzam w SKO- jutro w BS”
c. Prowadzenie kroniki SKO
d. Zorganizowanie współzawodnictwa klasowego
e. Zorganizowanie konkursów – wg planu
f. Przygotowanie przedstawienia na temat oszczędzania
g. Udział w akcjach charytatywnych
h. Przeprowadzenie lekcji na temat oszczędzania, walut świata, historii pieniądza
i. Sprawozdanie z udziału w konkursie "Dziś oszczędzam w SKO- jutro w BS”



3.Formy pracy:
a. Wydawanie książeczek SKO i prowadzenie ewidencji.
b. Dokonywanie wpłat i wypłat na książeczki SKO.
c. Komponowanie szaty graficznej kroniki SKO.
d. Redagowanie tekstów własnych.
e. Przygotowanie przedstawienia na temat oszczędzania
f. Wyszukiwanie informacji w Internecie i innych źródłach.
g. Udział w akcjach charytatywnych
h. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów, quizów i turniejów.

4.Osiągnięcia uczniów
Uczeń:
a. uczy się przedsiębiorczości,
b. zdobywa wiedzę o bankowości,
c. bierze udział w konkursach, quizach, turniejach, akcjach charytatywnych
d. dokonuje selekcji zgromadzonych materiałów,
e. znajduje w Internecie innych źródłach informacje na temat bankowości, historii pieniądza i inne,
f. zdobywa umiejętności redakcyjne
g. wykazuje się zdolnościami plastycznymi i technicznymi



Wyświetleń: 1676


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.