Katalog Iwona Kubiak, 2012-05-24 jedlec Różne, Program nauczania Program działań SKO, plan pracyPLAN PRACY SKO NA ROK SZKOLNY 2010/11 ROK MIESIĄC TEMAT FORMA RELAIZACJI UWAGI IX 1. Opracowanie planu pracy SKO. 2. Ogłoszenie konkursu "Mistrz oszczędzania". 3. Ogłoszenie konkursu międzyklasowego "Najlepsza klasa w oszczędzaniu". - plan pracy. - roczny konkurs systematycznie oszczędzających. Opiekun SKO kl. I-VI X 1. Przyjęcie uczniów klasy I do grona członków SKO. 2. Zgłoszenie do konkursu " Dziś oszczędzam w SKO, jutro w BS" - podczas „Pasowania na ucznia”. - przygotowanie zgłoszenia -przedstawienie planu pracy SKO kl. I przedstawienie planu pracy na Radzie Pedagogicznej XI 1. Pogadanki na temat „Historii pieniądza i walut świata” 2. Udział w akcji „Góra Grosza” 3.Wypracowanie na temat „Na co wydam pieniądze wygrane na loterii” - lekcje wychowawcze - zbiórka pieniędzy -wypracowanie Wychowawcy klas IV - VI Opiekun świetlicy Nauczyciel języka polskiego XII 1. Konkurs plastyczny zachęcający do oszczędzania „Na co wydam pieniądze zaoszczędzone w SKO” „Jak będą wyglądały pieniądze w dalekiej przyszłości” 2. Przygotowanie gazetki SKO - konkurs plastyczny Wystawa prac na gazetce SKO kl. I- III kl. IV-VI I 1. Rymowanki i wierszyki o oszczędzaniu konkurs polonistyczny 2.Udział w WOŚP - konkurs - prezentacja najciekawszych wierszy na gazetce SKO - zbiórka pieniędzy, rozliczenie, udział w pracach sztabu WOŚP w Gołuchowie kl. IV-VI nauczyciel języka polskiego Ż. Gomułka I. Kubiak II 1. Przygotowanie przestawienia na temat oszczędzania 2. „Od skarbonki do konta w banku” Konkurs na oryginalną skarbonkę - przedstawienie -konkurs techniczno - plastyczny Samorząd szkolny kl. I-VI III 1.Konkurs matematyczny „Uczę się matematyki, ponieważ w przyszłości będę bankowcem” 2. Waluty świata – prezentacje multimedialne - konkurs matematyczny - przygotowanie prezentacji Nauczyciel matematyki Nauczyciel informatyki IV 1. Będę „oszczędny”!!! krzyżówki 2. Historia Banku Spółdzielczego w Gołuchowie - przygotowanie krzyżówek dotyczących oszczędzania i banku spółdzielczego - konkurs wiedzy na temat banku. kl. I-VI kl. IV-VI V 1.Podsumowanie wszystkich konkursów i pracy SKO w roku szkolnym 2010/2011. 2. Przygotowanie kroniki SKO 3. Przygotowanie sprawozdania z udziału w konkursie " Dziś oszczędzam w SKO, jutro w BS" - wręczenie nagród członkom SKO - kronika - sprawozdanie systematycznie oszczędzający uczniowie i klasy opiekun SKO Program działań SKO w Szkole Podstawowej w Jedlcu Program będzie realizowany w Szkole Podstawowej w Jedlcu. SKO prowadzone jest przez opiekuna zatrudnionego w danej szkole. W Szkolnej Kasie Oszczędności mogą oszczędzać wszyscy jej członkowie, a są nimi wszyscy uczniowie szkoły od klasy I do VI. Głównym zadaniem SKO jest rozbudzenie wśród uczniów potrzeby oszczędzania i właściwego gospodarowania posiadanymi funduszami własnymi. 1.Cele kształcenia i wychowania a. kształtowanie wśród uczniów nawyku systematycznego oszczędzania, racjonalnego gospodarowania posiadanymi środkami finansowymi, b. wyrabianie nawyku systematyczności i wytrwałości w gromadzeniu wkładów, c. kształtowanie nawyku celowego wydatkowania zaoszczędzonych pieniędzy, d. popularyzacja wiedzy o działalności banków , e. przyzwyczajanie do korzystania z usług bankowych, f. pozyskiwanie uczniów jako potencjalnych klientów, g. rozwijanie poczucia przynależności do grupy i odpowiedzialności za podejmowane wspólne działania. 2. Procedury osiągania celów a. Przygotowanie planu pracy SKO na rok szkolny 2010/2011 b. Zgłoszenie szkoły do konkursu "Dziś oszczędzam w SKO- jutro w BS” c. Prowadzenie kroniki SKO d. Zorganizowanie współzawodnictwa klasowego e. Zorganizowanie konkursów – wg planu f. Przygotowanie przedstawienia na temat oszczędzania g. Udział w akcjach charytatywnych h. Przeprowadzenie lekcji na temat oszczędzania, walut świata, historii pieniądza i. Sprawozdanie z udziału w konkursie "Dziś oszczędzam w SKO- jutro w BS” 3.Formy pracy: a. Wydawanie książeczek SKO i prowadzenie ewidencji. b. Dokonywanie wpłat i wypłat na książeczki SKO. c. Komponowanie szaty graficznej kroniki SKO. d. Redagowanie tekstów własnych. e. Przygotowanie przedstawienia na temat oszczędzania f. Wyszukiwanie informacji w Internecie i innych źródłach. g. Udział w akcjach charytatywnych h. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów, quizów i turniejów. 4.Osiągnięcia uczniów Uczeń: a. uczy się przedsiębiorczości, b. zdobywa wiedzę o bankowości, c. bierze udział w konkursach, quizach, turniejach, akcjach charytatywnych d. dokonuje selekcji zgromadzonych materiałów, e. znajduje w Internecie innych źródłach informacje na temat bankowości, historii pieniądza i inne, f. zdobywa umiejętności redakcyjne g. wykazuje się zdolnościami plastycznymi i technicznymi Wyświetleń: 1676
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |