Katalog

Katarzyna Babirecka, 2012-05-23
Malbork

Wychowanie do życia w rodzinie, Scenariusze

Miłość niejedno ma imię. Scenariusz zajęć z wychowania do życia w rodzinie w II klasie gimnazjum

- n +

Katarzyna Babirecka


Miłość i etapy jej rozwoju.

scenariusz zajęć wychowania do życia w rodzinie dla II klasy gimnazjum
jest to propozycja zajęć, rozpisanych tak, aby można było je przeprowadzić również w formie prezentacji

Cele:
Uczeń poznaje:
Definicje miłości
Zachowania budujące miłość i ją niszczące
Znaczenie miłości w życiu człowieka
Etapy rozwoju miłości

Uczeń potrafi:
Dostrzec znaczenie miłości dla rozwoju osobowego człowieka.
Dostrzec wartość czystości i wierności w sprawach miłości

1 slajd
Aby się rozwijać i stać się w pełni osobą, potrzebujemy:
Bezpieczeństwa
Uznania
Samodzielności
Aktywności
Miłości
2slajd
Potrzeba miłości i sposób jej przeżywania rozwija się wraz z nami.


Czy wiesz, że:
 Jest prawdopodobne, że zakochasz się około pięciu razy w okresie między III kl. gimnazjum a II rokiem studiów.
 Statystyka przeczy temu, że poślubisz swą ukochaną ze szkoły i będziesz żył długo i szczęśliwie.
3 slajd
CZYM JEST MIŁOŚĆ?
 Miłość to pragnienie szczęścia i dobra dla tego, kogo kochamy.
 Miłość to bezinteresowne dawanie wszystkiego, co możemy drugiej osobie zaofiarować- swój czas, swój obecność, pomoc, a nawet służbę.
4 slajd
ETAPY MIŁOŚCI
Człowiek rozwija się nie tylko w młodości, ale przez całe życie, tak też dzieje się z miłością.
 Miłość rozwija się etapami, wzajemnie się nakładającymi i przeplatającymi.
 Jeden rodzaj miłości wyrasta z drugiego, a każdy jest tak samo ważny.

5 slajd
MIŁOŚĆ UPODOBANIA
 Jesteś zafascynowany urodą, jakąś cechą charakteru, sposobem bycia tej jedynej osoby.
 Chcesz ciągle ją widzieć, przebywać w jej towarzystwie.
 Jednocześnie peszy cię obecność ukochanego.
 Zakładasz różowe okulary, widzisz to, co chcesz zobaczyć, a nie to, co jest naprawdę.

 Gdy fascynacja nie przejdzie w następny etap, minie, ale jest szansa, że zostawi ci miłe wspomnienia…




6 slajd
MIŁOŚĆ POŻĄDANIA (eros)
 Pojawia się naturalne pragnienie bliskości fizycznej.
 Tworzy się sfera pragnień i znaków charakterystycznych dla miłości młodzieńczej.
 Do głosu dochodzi popęd seksualny.

7 slajd
PAMIĘTAJ!
 Popęd seksualny nie jest podstawową potrzebą człowieka, a jednocześnie ma naturę progresywną – żąda coraz więcej.
 Pożądanie częściowo zaspokojone nie wygasa, lecz się wzmaga.
 Pożądanie fizyczne to jak rozpędzony samochód-im szybciej jedzie, tym trudniej nad nim zapanować.

8 slajd
UWIERZ!
 NAJWAŻNIEJSZYM ORGANEM SEKSUALNYM CZŁOWIEKA JEST MÓZG!

9 slajd
MIŁOŚC PRZYJAŹNI (philia)
• Ukochany to także przyjaciel.
• Dzielisz z nim myśli plany, marzenia.
• Łączą was nawet wspólne tajemnice.
• W ten sposób oboje się rozwijacie – wzrasta umiejętność empatii.




10 slajd
MIŁOŚC ŻYCZLIWOŚCI (agape)
• Najpełniej rozwija osobowość.
• Jest bezinteresowna.
• Zwraca wolę i uczucia w kierunku kochanej osoby.
• Cechuje ją postawa życzliwości wobec drugiego.

11 slajd
MIŁOŚC ŻYCZLIWOŚCI (agape)
Znasz to?
„ Ślubuję ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską oraz to, że cię nie opuszczę aż do śmierci.”
12 slajd
MIŁOŚĆ TO:
• Postawa wobec drugiego człowieka, zawierająca w sobie różne rodzaje więzi.
• Gdy te rodzaje (eros, philia, agape) współgrają ze sobą mamy szansę nie tylko wypełnić przysięgę małżeńską, ale przede wszystkim doświadczyć dojrzałej, prawdziwej miłości.

13 slajd
ODWAGI!
• NIE DENERWUJ SIĘ I NIE ROZMIENIAJ NA DROBNE.
• MIŁOŚĆ PRZYJDZIE I JEŚLI BĘDZIESZ DO NIEJ GOTOWY, CZEKA CIĘ WSPANIAŁA PRZYGODA.

Bibliografia
1.E.Fromm, O sztuce miłości, Warszawa 1991
2.J.Powell, Miłość bez warunków, Wrocław 1993
3.K. Wojtyła, Miłość i odpowiedzialność, Lublin 1986

Wyświetleń: 10846


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.