AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Strońska, 2012-05-23
Goleńsko

Język angielski, Konspekty

,,Jak działa język? Czyli - ,,językowe wariacje

- n +

Anna Strońska
SP Mastki


Jak działa język? Czyli- ,,językowe wariacje.'' Kreatywne ćwiczenia
z języka angielskiego dla dzieci.


,,Kropka do kropki'' (Dot-to-dot)

Poziom: Podstawowy
Wiek: 6-10
Czas trwania ćwiczenia: 10-15 min.
Cele:
utrwalanie liczb 1-30, nauka pisania po śladzie, łączenie kropek, celem stworzenia obrazka,
rozwój koordynacji: ręka-oko.
Środki dydaktyczne: papier, ołówek, czarny pisak.
Przygotowanie: Wykonaj rysunek za pomocą łączenia kropek, narysuj wyraźne linie obrazka,
by nadać rysowanemu przedmiotowi kształt. Następnie, narysuj kropki czarnym
mazakiem w określonych odstępach od siebie, tak, aby uczniowie mogli łączyć
kropki ze sobą. W dalszej kolejności, zetrzyj zarys rysunku i ponumeruj kropki.
Zrób kopie obrazka. Możesz przygotować (celem uatrakcyjnienia zajęć) różne
rysunki.

In class: Pokaż dzieciom rysunek. Upewnij się, czy wszyscy rozumieją polecenie.
Weź ołówek i policz kropki, począwszy od 1. Następnie, rysuj w powietrzu
sposób łączenia kropek.
Rozdaj dzieciom obrazki i poleć im, by również w powietrzu łączyły kropki, odkrywając
tym samym treść obrazka.
Kontroluj postępy dzieci i sprawdź, czy znają liczby (łączą odpowiednio kropki).
Gdy wychowankowie skończą pracę, nauczyciel podnosi do góry ich rysunki, prosząc,
by podali po angielsku nazwy przedmiotów, które narysowali (np. jabłko- an apple, etc.).

,,Wariacje'' językowe: Wykonaj kopie obrazków i zrób dziurki wzdłuż zarysu przedmiotów,
tak, by dzieci mogły swobodnie nadać kształt owym przedmiotom
(,,rozpoznać je''). Dzieci ,,rysują'' nicią obrazek z użyciem dużej igły,
lub poprzez owijanie kawałka taśmy klejącej wokół końca wełny
(podobnie do kształtu sznurówki).















,,Obrazkowe historyjki'' (Picture stories).

Poziom: Podstawowy
Wiek: 7-12
Czas trwania ćwiczenia: 30 min.
Cele:
Wysłuchanie historyjki i zidentyfikowanie jej kluczowych aspektów; kształcenie
umiejętności chronologicznego porządkowania zdarzeń za pomocą kart obrazkowych.

Przygotowanie: Wybierz odpowiednią dla dzieci historyjkę (zgodnie z ich zainteresowaniami
i możliwościami percepcyjno-językowymi). Podziel historyjkę na części
oraz wykonaj kilka kart obrazkowych do oznaczenia każdej z części historyjki.
Przykładem może być tu bajka Ezopa pt.:,,Lew i mysz.''

Wykonaj duże obrazki, aby ,,opowiedzieć'' nimi fabułę.

Zdecyduj, czy dzieci będą pracowały samodzielnie, w parach, czy też w małych
grupach; sporządź wystarczającą ilość kopii historyjki.


Przykład:

The Lion and the Mouse


A small mouse finds a sleeping lion.
The mouse looks at the lion's big head with his big mouth, his long teeth and his long
hair (mane).
The lion wakes up and catches the mouse.
'Please', said the mouse, 'let me go. One day I'll come back and help you.'
The lion laughs,
You help me! You are so small! I'm big and strong. You help me' The lion laughs
so much
that the mouse escapes and runs away.
The next day, two hunters come to the jungle. They use a net to catch the lion.
The lion roars and roars but he cannot get free.
The mose hears the lion and runs to help him. The mouse eats through the net
and the
lion is free.
The lion says to the mouse, 'Thank you, my friend. I am big and strong but you are
small and clever.'


In class: Opowiedz historyjkę, używając kart obrazkowych.
Kiedy przedstawisz uczniom bajkę, rozdaj im karty pracy, pokazując obrazki
scenek historyjki. Pozwól dzieciom wyciąć karty.


Jeszcze raz opowiedz wychowankom bajkę. Jednocześnie, uczniowie układają karty
w porządku chronologicznym.


Krok 1: Dzieci przyklejają obrazki na kawałku papieru w porządku chronologicznym tak, by
powstała z nich książeczka.

Krok 2: Kiedy uczniowie zrozumieją treść historyjki, wówczas mogą ją jeszcze raz opowiedzieć,
stosując obrazki jako swoistą wskazówkę.

Krok 3: Starsze dzieci mogą napisać tytuły do obrazków, aby ,,utworzyć'' historyjkę.


Comments: powyższe ćwiczenie pomaga dzieciom zrozumieć strukturę historyjki, jak również
można je wykorzystać podczas wprowadzania uczniów w trudny i mozolny świat
liter.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1159


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.