Katalog

Michał Spieczyński, 2012-05-21
Sosnowiec

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO



















mgr Michał Spieczyński



Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
Czas trwania stażu: 01.09.2011r. – 31.05.2011r.
















Plan został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela
(Dz. U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami).
INFORMACJE O NAUCZYCIELU

• IMIĘ I NAZWISKO: Michał Spieczyński;
• MIEJSCE PRACY: Szkoła Podstawowa Nr 42 w Sosnowcu;
• STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO: nauczyciel stażysta.


KWALIFIKACJE

• Ukończenie pięcioletnich dziennych studiów magisterskich – filologia polska na Uniwersytecie Śląskim (o profilu nauczycielskim);
• Kontynuowanie nauki w zakresie studiów podyplomowych – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie wczesnoszkolne (termin ukończenia: 03.2012r.).


OPIEKUN STAŻU

• Mgr Barbara Olszewska – nauczyciel dyplomowany.


TERMINARZ

• Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
• Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: ................
• Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: ................
• Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: ................
• Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej: ................
• Termin nadania stopnia nauczyciela kontraktowego: ................
• Data zakończenia stażu: ................


CEL NADRZĘDNY

• Podniesienie poziomu jakości pracy własnej i szkoły.


CEL PODRZĘDNY

• Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.


CELE SZCZEGÓŁOWE

• Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły;
• Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole;
• Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higie-nicznych warunków nauki i wypoczynku;
• Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole podstawowej;
• Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym;
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy;
• Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.










































ZADANIA DO WYKONANIA SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKU-MENTACJA UWAGI

I. Sfera organizacyjna
1. Poznanie procedury awansu zawodowego 1. Analiza dokumentów prawnych: Rozporządzenie MEN z dn. 1.12.2004r., Karta Nauczyciela
2. Śledzenie stron internetowych MEN Wrzesień Plan rozwoju zawodowego
2. Poznanie struktury organizacyjnej, przepisów związanych
z funkcjonowaniem szkoły, przepisów dotyczących zapewnie-nia bezpiecznych
i higienicznych warunków nauki
i pracy 1. Analiza dokumentacji:
- Statutu Szkoły
- Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania
- Przedmiotowego Systemu Oceniania
- Szkolnego Programu Wychowawczego i Profi-laktyki
- Regulaminu Świetlicy
2. Udział w szkoleniu BHP
Wrzesień;
Październik









Potwierdzenie udziału
3. Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu Bezpośrednia rozmowa;
Zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem – opracowanie zasad współpracy Wrzesień Notatki ze spotkań We współpra-cy z opieku-nem stażu
4. Ustalenie z opieku-nem terminów spotkań, tematyki zajęć na okres stażu, ustalenie tematów zajęć obserwowanych i prowadzonych Opracowanie zakresu i te-matów zajęć Wrzesień Scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu We współpra-cy z opieku-nem stażu
5. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie i opis dokumentów, działań programów, scenariuszy wydarzeń itp. Na bieżąco Wspomniane dokumenty
6. Przygotowanie projektu sprawozdania Opis realizacji niniejszego planu Maj Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju We współpra-cy z opieku-nem stażu
7. Poznanie zasad funkcjonowania organi-zacji szkoły Udział w Radach Pedagogicznych Na bieżąco Lista obecności na Radach Pedagogicznych
8. Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami i zasadami współpracy dyrektora z pracownika-mi Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów przedmiotowych, spotka-niach Rady Pedagogicznej, rozmowa z innymi nauczy-cielami Wrzesień Organizacja zajęć własnych

II. Sfera dydaktyczna
1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników Raz w miesiącu
Wnioski z obserwacji i hospitacji We współpra-cy z opieku-nem stażu
2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub innego nauczyciela Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja Raz w miesiącu
Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do reali-zacji We współpra-cy z opieku-nem stażu
3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawo-dowym Udział w kursach i szkole-niach, zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, studiowanie książek o tematyce pedagogiczno-psychologicznej i poloni-stycznej Na bieżąco Zaświadczenia;
Potwierdzenia udziału przez opiekuna stażu;
Pisemna prezentacja części przeczyta-nych książek We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją, biblioteką
4. Wspomaganie aktywności twórczej dzieci Udział wychowanków w konkursach;
Współorganizacja konkursów W trakcie stażu Potwierdzenia od organizatorów;
Dyplomy;
Sprawozdania z organizacji konkursów We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją,
zespołami przedmioto-wymi
5. Rozszerzenie społecznej działalności pozaszkolnej Organizacja imprez W trakcie stażu Zaświadczenia i dyplomy We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją,
Ośrodkiem Terapii i Psychoedu-kacji Kompas
6. Pomoc w nauce i wy-równywaniu braków szkolnych dzieci Odrabianie z dziećmi zadań domowych, gry i zabawy edukacyjne W trakcie stażu Potwierdzenie opiekuna stażu We współpra-cy z opieku-nem stażu

III. Sfera opiekuńczo-wychowawcza
1. Poznanie sytuacji rodzinnej wycho-wanków Rozmowa, karty zgłoszenia dziecka do świetlicy W trakcie stażu
Charakterystyka grupy świetlico-wej We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją, pedagogiem szkolnym, rodzicami
2. Rozszerzanie wiedzy z zakresu problemów środowiska wycho-wanków w stopniu umożliwiającym współpracę z tym środowiskiem Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów;
Troska o dobry kontakt z rodzicami W trakcie stażu Notatki z prze-prowadzonych rozmów We współpra-cy z opieku-nem stażu,
pedagogiem szkolnym
3. Propagowanie zasad dobrego wychowania i kultury osobistej Rozmowy z wychowankami Na bieżąco Świadomość kulturowa uczniów
4. Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo-wycho-wawczych ucznia Studiowanie literatury psychologicznej i pedago-gicznej Na bieżąco Wyniki we współpracy
z uczniem
5. Pomoc uczniom o specjalnych potrze-bach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce Badanie i diagnozowanie sytuacji ucznia wykazujące-go dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z ucz-niem, współpraca z peda-gogiem oraz rodzicami, udzielanie pomocy i oto-czenie szczególną opieką i uwagą uczniów tego wymagających Na bieżąco Wyniki w nauce uczniów o spe-cjalnych potrze-bach eduka-cyjnych;
Prowadzenie zeszytów koresponden-cyjnych

IV. Sfera osobista
1. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron Działanie autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy Na bieżąco
Samoocena i wnioski do dalszej pracy We współpra-cy z opieku-nem stażu i innymi
nauczycielami
2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
z innymi nauczycielami Publikacja planu rozwoju
i pozostałych dokonań pedagogicznych oraz udostępnianie innym nauczycielom Na bieżąco Niniejszy plan rozwoju dostępny dla innych nauczycieli w szkolnej doku-mentacji
3. Rozwijanie umie-jętności interperso-nalnych Współpraca z nauczyciela-mi, dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena Na bieżąco Kontakty interpersonalne z uczniami i gro-nem pedago-gicznym
4. Doskonalenie multimedialnych technik pracy Publikacja w Internecie planu rozwoju;
Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera;
Przygotowanie części dokumentacji stażu w formie elektronicznej W trakcie stażu Płyta z zapisem elektronicznym
5. Doskonalenie ścieżki zawodowej Kontynuowanie nauki w zakresie studiów podyplo-mowych – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie wczesno-szkolne Kwiecień Świadectwo ukończenia studiów podyplo-mowych













Plan opracował: Zatwierdzam:


Wyświetleń: 1251


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.