Katalog Michał Spieczyński, 2012-05-21 Sosnowiec Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO mgr Michał Spieczyński Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r. Czas trwania stażu: 01.09.2011r. – 31.05.2011r. Plan został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami). INFORMACJE O NAUCZYCIELU • IMIĘ I NAZWISKO: Michał Spieczyński; • MIEJSCE PRACY: Szkoła Podstawowa Nr 42 w Sosnowcu; • STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO: nauczyciel stażysta. KWALIFIKACJE • Ukończenie pięcioletnich dziennych studiów magisterskich – filologia polska na Uniwersytecie Śląskim (o profilu nauczycielskim); • Kontynuowanie nauki w zakresie studiów podyplomowych – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie wczesnoszkolne (termin ukończenia: 03.2012r.). OPIEKUN STAŻU • Mgr Barbara Olszewska – nauczyciel dyplomowany. TERMINARZ • Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r. • Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: ................ • Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: ................ • Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: ................ • Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej: ................ • Termin nadania stopnia nauczyciela kontraktowego: ................ • Data zakończenia stażu: ................ CEL NADRZĘDNY • Podniesienie poziomu jakości pracy własnej i szkoły. CEL PODRZĘDNY • Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. CELE SZCZEGÓŁOWE • Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły; • Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole; • Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higie-nicznych warunków nauki i wypoczynku; • Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole podstawowej; • Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym; • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy; • Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego. ZADANIA DO WYKONANIA SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKU-MENTACJA UWAGI I. Sfera organizacyjna 1. Poznanie procedury awansu zawodowego 1. Analiza dokumentów prawnych: Rozporządzenie MEN z dn. 1.12.2004r., Karta Nauczyciela 2. Śledzenie stron internetowych MEN Wrzesień Plan rozwoju zawodowego 2. Poznanie struktury organizacyjnej, przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, przepisów dotyczących zapewnie-nia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy 1. Analiza dokumentacji: - Statutu Szkoły - Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania - Przedmiotowego Systemu Oceniania - Szkolnego Programu Wychowawczego i Profi-laktyki - Regulaminu Świetlicy 2. Udział w szkoleniu BHP Wrzesień; Październik Potwierdzenie udziału 3. Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu Bezpośrednia rozmowa; Zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem – opracowanie zasad współpracy Wrzesień Notatki ze spotkań We współpra-cy z opieku-nem stażu 4. Ustalenie z opieku-nem terminów spotkań, tematyki zajęć na okres stażu, ustalenie tematów zajęć obserwowanych i prowadzonych Opracowanie zakresu i te-matów zajęć Wrzesień Scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu We współpra-cy z opieku-nem stażu 5. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie i opis dokumentów, działań programów, scenariuszy wydarzeń itp. Na bieżąco Wspomniane dokumenty 6. Przygotowanie projektu sprawozdania Opis realizacji niniejszego planu Maj Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju We współpra-cy z opieku-nem stażu 7. Poznanie zasad funkcjonowania organi-zacji szkoły Udział w Radach Pedagogicznych Na bieżąco Lista obecności na Radach Pedagogicznych 8. Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami i zasadami współpracy dyrektora z pracownika-mi Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów przedmiotowych, spotka-niach Rady Pedagogicznej, rozmowa z innymi nauczy-cielami Wrzesień Organizacja zajęć własnych II. Sfera dydaktyczna 1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników Raz w miesiącu Wnioski z obserwacji i hospitacji We współpra-cy z opieku-nem stażu 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub innego nauczyciela Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja Raz w miesiącu Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do reali-zacji We współpra-cy z opieku-nem stażu 3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawo-dowym Udział w kursach i szkole-niach, zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, studiowanie książek o tematyce pedagogiczno-psychologicznej i poloni-stycznej Na bieżąco Zaświadczenia; Potwierdzenia udziału przez opiekuna stażu; Pisemna prezentacja części przeczyta-nych książek We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją, biblioteką 4. Wspomaganie aktywności twórczej dzieci Udział wychowanków w konkursach; Współorganizacja konkursów W trakcie stażu Potwierdzenia od organizatorów; Dyplomy; Sprawozdania z organizacji konkursów We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją, zespołami przedmioto-wymi 5. Rozszerzenie społecznej działalności pozaszkolnej Organizacja imprez W trakcie stażu Zaświadczenia i dyplomy We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją, Ośrodkiem Terapii i Psychoedu-kacji Kompas 6. Pomoc w nauce i wy-równywaniu braków szkolnych dzieci Odrabianie z dziećmi zadań domowych, gry i zabawy edukacyjne W trakcie stażu Potwierdzenie opiekuna stażu We współpra-cy z opieku-nem stażu III. Sfera opiekuńczo-wychowawcza 1. Poznanie sytuacji rodzinnej wycho-wanków Rozmowa, karty zgłoszenia dziecka do świetlicy W trakcie stażu Charakterystyka grupy świetlico-wej We współpra-cy z opieku-nem stażu, dyrekcją, pedagogiem szkolnym, rodzicami 2. Rozszerzanie wiedzy z zakresu problemów środowiska wycho-wanków w stopniu umożliwiającym współpracę z tym środowiskiem Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów; Troska o dobry kontakt z rodzicami W trakcie stażu Notatki z prze-prowadzonych rozmów We współpra-cy z opieku-nem stażu, pedagogiem szkolnym 3. Propagowanie zasad dobrego wychowania i kultury osobistej Rozmowy z wychowankami Na bieżąco Świadomość kulturowa uczniów 4. Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo-wycho-wawczych ucznia Studiowanie literatury psychologicznej i pedago-gicznej Na bieżąco Wyniki we współpracy z uczniem 5. Pomoc uczniom o specjalnych potrze-bach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce Badanie i diagnozowanie sytuacji ucznia wykazujące-go dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z ucz-niem, współpraca z peda-gogiem oraz rodzicami, udzielanie pomocy i oto-czenie szczególną opieką i uwagą uczniów tego wymagających Na bieżąco Wyniki w nauce uczniów o spe-cjalnych potrze-bach eduka-cyjnych; Prowadzenie zeszytów koresponden-cyjnych IV. Sfera osobista 1. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron Działanie autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy Na bieżąco Samoocena i wnioski do dalszej pracy We współpra-cy z opieku-nem stażu i innymi nauczycielami 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Publikacja planu rozwoju i pozostałych dokonań pedagogicznych oraz udostępnianie innym nauczycielom Na bieżąco Niniejszy plan rozwoju dostępny dla innych nauczycieli w szkolnej doku-mentacji 3. Rozwijanie umie-jętności interperso-nalnych Współpraca z nauczyciela-mi, dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena Na bieżąco Kontakty interpersonalne z uczniami i gro-nem pedago-gicznym 4. Doskonalenie multimedialnych technik pracy Publikacja w Internecie planu rozwoju; Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera; Przygotowanie części dokumentacji stażu w formie elektronicznej W trakcie stażu Płyta z zapisem elektronicznym 5. Doskonalenie ścieżki zawodowej Kontynuowanie nauki w zakresie studiów podyplo-mowych – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie wczesno-szkolne Kwiecień Świadectwo ukończenia studiów podyplo-mowych Plan opracował: Zatwierdzam: Wyświetleń: 1251
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |