Katalog

Agnieszka Mędrycka, 2012-05-16
Grodzisk

Lekcja wychowawcza, Konspekty

To ja decyduję, co będę oglądać. Konspekt godziny wychowawczej w klasie VI.

- n +

Agnieszka Mędrycka
KONSPEKT GODZINY WYCHOWAWCZEJ
Klasa: VI
Temat: To ja decyduję, co będę oglądać!

Cele
Uczeń:
 prezentuje i uzasadnia swoją opinię oraz wysłuchuje opinii innych,
 doskonali umiejętność wnioskowania, argumentowania,
 potrafi dokonać właściwego wyboru.
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Metody: pogadanka, tworzenie plakatu, burza mózgów, wejście w rolę (spiker)
Środki dydaktyczne: magazyny z programem telewizyjnym, kartki, nożyczki, klej
Czas: 45 minut

Tok lekcji

I. Wprowadzenie:
1. Powitanie klasy. Przedstawienie celów lekcji. Uzasadnianie przez uczniów, czy wolą sami decydować o swoich sprawach, czy też lepiej jest, kiedy inni decydują za nich. Zapisanie tematu.
2. Wypisanie na tablicy najchętniej oglądanych programów telewizyjnych, np.: seriale, bajki, programy informacyjne, dokumentalne, muzyczne, sportowe, rozrywkowe, historyczne, przyrodnicze, podróżnicze, teleturnieje, komedie, horrory, itp.
3. Zaznaczanie przez uczniów znaków + przy ulubionych programach i – przy oglądanych niechętnie.
4. Wnioski – próba odpowiedzi na pytania: Co lubimy, a czego nie lubimy oglądać
i dlaczego? Czym jest dla nas telewizja? W jaki sposób to, co oglądamy, świadczy
o nas?

II. Część właściwa:
5. Praca w grupach wg instrukcji zapisanej na tablicy.
Instrukcja
W grupach kilkuosobowych (3 – 5 osób) opracujcie ramówkę telewizyjną w formie plakatu, wykorzystując gazety z programem. Zaprezentujcie program w roli spikerów. Czas na pracę – 15 minut.
6. Prezentacja najciekawszych programów w roli spikerów.

III. Podsumowanie
7. Zachęcanie do obejrzenia ulubionego programu wraz z uzasadnieniem.
8. Informacja zwrotna – dokończenie zdania: Na dzisiejszej lekcji nauczyłem się …

Wyświetleń: 945


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.