Katalog Oleksandra Hutsul, 2012-05-15 Mszczonów Język angielski, Konspekty SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGOSCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Termin przeprowadzenia lekcji: Nauczyciel prowadzący: Klasa: Temat lekcji: School. School Life. Cele lekcji: Uczeń: posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w zakresie danego tematu i poznaje nowe rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi i tworze własne, uzasadniając je reaguje na polecenia określa główną myśl tekstu przekazuje w języku obcym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych oraz tekstach obcojęzycznych przekazuje w języku polskim główne myśli i wybrane informacje z tekstu w języku obcym przekazuje w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim korzysta ze źródeł informacji w języku obcym poszerza swoją wiedze o życiu szkolnym w krajach anglojęzycznych dokonuje samooceny współdziała w grupie oraz pracuje samodzielnie, stosuje strategie komunikacyjne; kształtuje postawę zaangażowania, rzetelnej, celowej i efektywnej pracy Metody pracy: skojarzeniowa twórcza, poszukująca działania praktyczne problemowa Formy pracy: indywidualna w parach grupowa zbiorowa Środki dydaktyczne: podręcznik New Exam Connections (Pre-Intermidiate) odtwarzacz DVD odtwarzacz CD kartki z ćwiczeniami dostosowane do indywidualnych możliwości uczniów wyposażenie pracowni językowej Przebieg lekcji: Czynności organizacyjne: - powitanie - sprawdzenie obecności Sprawdzanie i ocenianie (+,-) pracy domowej Uczniowie otrzymują kartki z zadaniem o zróżnicowanym stopniu trudności. Nauczyciel w tym czasie sprawdza drugą część pracy domowej w zeszytach uczniowskich. Lekcja właściwa: 1. Wprowadzenie do tematu. Nauczyciel podaje kilka wyrazów, a uczniowie mówią z czym im te wyrazy się kojarzą. 2. Zapisywanie daty i tematu. 3. Rozgrzewka językowa. Uczniowie podają różnorodne wyrazy, które im kojarzą się ze szkołą, życiem szkolnym. 4. Oglądanie fragmentu filmu Uczniowie otrzymują po jednym pytaniu na temat filmu. Po obejrzeniu słucham ich odpowiedzi i zwracam uwagę na to co jeszcze powinni zauważyć. Oglądają jeszcze raz i korygują swoje odpowiedzi, a następnie sprawdzają z odpowiedziami zapisanymi na tablicy. 5. Ćwiczenie do filmu. Uczniowie słyszą pytania, powtarzają je, zapisują do zeszytów, a następnie prowadzą dialogi. 6. Praca z tekstem – rozumienie ze słuchu. - wprowadzenie nowego słownictwa - słuchanie tekstu i odpowiadanie na jedno pytanie - słuchanie ponowne z zaznaczeniem odpowiedzi zgodnych z treścią nagrania Podsumowanie: Ćwiczenie sprawdzające nabytą podczas lekcji wiedzę. Samoocena i ocena uczniów. Praca domowa: Ćw.1 str. 72, ćw.1 str. 49 (w zeszycie ćwiczeń) Wyświetleń: 1352
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |