Katalog MARZENA PERTEK, 2012-05-14 CHRZYPSKO WIELKIE Przyroda, Konspekty konspekt lekcji przyrody dla klasy czwartej KONSPEKT LEKCJI KLASA IVA PROWADZĄCY: Marzena Pertek DATA: TEMAT: PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI Z DZIAŁU: ”WĘDRÓWKI PO BLIŻSZEJ I DALSZEJ OKOLICY.” CEL OGÓLNY: - UTRWALENIE WIEDZY Z DZIAŁU : „WĘDRÓWKI PO BLIŻSZEJ I DALSZEJ OKOLICY.” CELE SZCZEGÓŁOWE: - UCZEŃ WYMIENIA RODZAJE SKAL, ZAPISUJE PROSTE SKALE W POSTACI LICZBOWEJ I MIANOWANEJ; - UCZEŃ ODCZYTUJE SKALE RÓŻNYCH MAP; - UCZEŃ OBLICZA ODLEGŁOŚC ZA POMOCĄ LINIJKI W SKALI; - UCZEŃ ODCZYTUJE INFORMACJE ZAPISANE W LEGENDZIE MAPY, ODSZUKUJE NA MAPIE WSKAZANE OBIEKTY; - UCZEŃ WSKAZUJE KIERUNKI ŚWIATA NA MAPIE; -UCZEŃ WYJAŚNIA CO TO JEST POZIOMICA; - UCZEŃ WYJAŚNIA CO TO JEST WYSOKOŚC WZGLĘDNA I BEZWZGLĘDNA; - UCZEŃ WSKAZUJE NA MAPIE NIZINY, WYŻYNY, GÓRY; FORMA PRACY: -„ RÓWNYM FRONTEM”; - INDYWIDUALNA; METODY: - POGADANKA; - „ BURZA MÓZGÓW”; - PRACA Z MAPĄ; - CWICZENIA; ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - ŚCIENNA MAPA POLSKI; - PODRĘCZNIK UCZNIA; - KARTA PRACY; - INNE MAPY; - WYDRUKOWANE ZAGADNIENIA; ROLA NAUCZYCIELA: - MOBILIZUJE UCZNIÓW DO CIĄGŁEJ PRACY; -POMAGA UCZNIOM W ROZWIĄZYWANIU ZADAŃ; ROLA UCZNIA: - AKTYWNIE UCZESTNICZY W LEKCJI; TOK LEKCJI 1. FAZA WSTĘPNA: - powitanie uczniów, sprawdzenie obecności uczniów; - sprawdzenie zadania domowego; - podanie tematu lekcji; - ukazanie uczniom celów lekcji; 2. FAZA REALIZACYJNA: Nawiązanie do tematu lekcji - nauczyciel przyczepia najważniejsze zagadnienia dotyczące działu, każde zagadnienie po odsłonięciu zostaje szczegółowo omówione. Nauczyciel przy poszczególnych zagadnieniach zadaje pytania: - co to jest skala, rodzaje skal, przykłady skal; - co powinno znaleźć się na mapie (tytuł mapy, znaki topograficzne, skala mapy); - co to jest poziomica; - co to jest wysokość względna i bezwzględna; - co zaliczamy do form terenu; - jak na mapie oznaczamy niziny, wyżyny, góry; - co to jest depresja; - jakie siły działają na Ziemi; - jacy są najwięksi rzeźbiarze krajobrazu; - jakie są pasy ukształtowania Polski; Po teoretycznym powtórzeniu wiadomości n-l prosi uczniów aby wykonali zadanie z ćwiczeń dotyczące skali. Następnie uczniowie wykonują zadanie dotyczące pytań na które wybierają odpowiedź : tak lub nie. Po skończonych zadaniach n-l rozdaje karty pracy z których uczniowie wykonują zadanie z mapką z podręcznika. Sprawdzenie zadania. 3. FAZA PODSUMOWUJĄCA: - podanie uczniom zadania domowego; 4. EWAULACJA. W czasie lekcji zrealizowano następujące standardy wymagań: 1. Czytanie Uczeń: 3) rozumie znaczenie podstawowych symboli występujących w instrukcjach i pisach: a) diagramów; b)map; c) schematów; 4) odczytuje dane z: f) diagramu; oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane 2. Pisanie Uczeń: 4) przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli: b) wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, innego rysunku. 5) dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu: c) pisze czytelnie; 3. Rozumowanie: Uczeń: 5) opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą: e) prostego schematu; d) mapy; 6) rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności: f) elementów środowiska; 4. Korzystanie z informacji: Uczeń: 1) wskazuje źródła informacji, posługuje się nimi. 5. Wykorzystanie wiedzy w praktyce: 1) posługuje się poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotykanych w środowisku; 8) rozumie potrzebę stosowania zasad: e) postępowania w środowisku przyrodniczym; Na lekcji zrealizowano następujące treści podstawy programowej. 9. Wybrane krajobrazy świata: a) lądy i kontynenty; b) oceany; 11. Właściwości różnych substancji i ich zastosowanie: 3) woda i roztwory wodne; 19. Wpływ środowiska na zdrowie człowieka: 2) rola wody, Osiągnięcia: 1. Całościowe postrzeganie rzeczywistości przyrodniczej. 2. Obserwowanie przyrodniczych składników środowiska i ich opis; 3. Gromadzenie i integrowanie wiedzy koniecznej do opisywania zjawisk przyrody. 12. Czytanie i interpretowanie map, wykresów, tabel. Wyświetleń: 1882
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |