AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

MARZENA PERTEK, 2012-05-14
CHRZYPSKO WIELKIE

Przyroda, Konspekty

konspekt lekcji przyrody dla klasy czwartej

- n +

KONSPEKT LEKCJI


KLASA IVA PROWADZĄCY: Marzena Pertek

DATA:

TEMAT: PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI Z DZIAŁU: ”WĘDRÓWKI PO BLIŻSZEJ I DALSZEJ OKOLICY.”

CEL OGÓLNY:

- UTRWALENIE WIEDZY Z DZIAŁU : „WĘDRÓWKI PO BLIŻSZEJ I DALSZEJ OKOLICY.”


CELE SZCZEGÓŁOWE:

- UCZEŃ WYMIENIA RODZAJE SKAL, ZAPISUJE PROSTE SKALE W POSTACI LICZBOWEJ I MIANOWANEJ;
- UCZEŃ ODCZYTUJE SKALE RÓŻNYCH MAP;
- UCZEŃ OBLICZA ODLEGŁOŚC ZA POMOCĄ LINIJKI W SKALI;
- UCZEŃ ODCZYTUJE INFORMACJE ZAPISANE W LEGENDZIE MAPY, ODSZUKUJE NA MAPIE WSKAZANE OBIEKTY;
- UCZEŃ WSKAZUJE KIERUNKI ŚWIATA NA MAPIE;
-UCZEŃ WYJAŚNIA CO TO JEST POZIOMICA;
- UCZEŃ WYJAŚNIA CO TO JEST WYSOKOŚC WZGLĘDNA I BEZWZGLĘDNA;
- UCZEŃ WSKAZUJE NA MAPIE NIZINY, WYŻYNY, GÓRY;

FORMA PRACY:

-„ RÓWNYM FRONTEM”;
- INDYWIDUALNA;

METODY:

- POGADANKA;
- „ BURZA MÓZGÓW”;
- PRACA Z MAPĄ;
- CWICZENIA;

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

- ŚCIENNA MAPA POLSKI;
- PODRĘCZNIK UCZNIA;
- KARTA PRACY;
- INNE MAPY;
- WYDRUKOWANE ZAGADNIENIA;


ROLA NAUCZYCIELA:
- MOBILIZUJE UCZNIÓW DO CIĄGŁEJ PRACY;
-POMAGA UCZNIOM W ROZWIĄZYWANIU ZADAŃ;

ROLA UCZNIA:
- AKTYWNIE UCZESTNICZY W LEKCJI;












































TOK LEKCJI


1. FAZA WSTĘPNA:

- powitanie uczniów, sprawdzenie obecności uczniów;
- sprawdzenie zadania domowego;
- podanie tematu lekcji;
- ukazanie uczniom celów lekcji;


2. FAZA REALIZACYJNA:

Nawiązanie do tematu lekcji - nauczyciel przyczepia najważniejsze zagadnienia dotyczące działu, każde zagadnienie po odsłonięciu zostaje szczegółowo omówione. Nauczyciel przy poszczególnych zagadnieniach zadaje pytania:
- co to jest skala, rodzaje skal, przykłady skal;
- co powinno znaleźć się na mapie (tytuł mapy, znaki topograficzne, skala mapy);
- co to jest poziomica;
- co to jest wysokość względna i bezwzględna;
- co zaliczamy do form terenu;
- jak na mapie oznaczamy niziny, wyżyny, góry;
- co to jest depresja;
- jakie siły działają na Ziemi;
- jacy są najwięksi rzeźbiarze krajobrazu;
- jakie są pasy ukształtowania Polski;
Po teoretycznym powtórzeniu wiadomości n-l prosi uczniów aby wykonali zadanie z ćwiczeń dotyczące skali.
Następnie uczniowie wykonują zadanie dotyczące pytań na które wybierają odpowiedź : tak lub nie.
Po skończonych zadaniach n-l rozdaje karty pracy z których uczniowie wykonują zadanie z mapką z podręcznika.
Sprawdzenie zadania.




3. FAZA PODSUMOWUJĄCA:

- podanie uczniom zadania domowego;



4. EWAULACJA.
















W czasie lekcji zrealizowano następujące standardy wymagań:

1. Czytanie

Uczeń:
3) rozumie znaczenie podstawowych symboli występujących w instrukcjach i pisach:
a) diagramów;
b)map;
c) schematów;

4) odczytuje dane z:
f) diagramu;
oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane

2. Pisanie

Uczeń:

4) przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli:
b) wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, innego rysunku.

5) dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu:
c) pisze czytelnie;

3. Rozumowanie:

Uczeń:
5) opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą:
e) prostego schematu;
d) mapy;

6) rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności:
f) elementów środowiska;


4. Korzystanie z informacji:

Uczeń:
1) wskazuje źródła informacji, posługuje się nimi.


5. Wykorzystanie wiedzy w praktyce:

1) posługuje się poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotykanych w środowisku;
8) rozumie potrzebę stosowania zasad:
e) postępowania w środowisku przyrodniczym;



Na lekcji zrealizowano następujące treści podstawy programowej.

9. Wybrane krajobrazy świata:

a) lądy i kontynenty;
b) oceany;

11. Właściwości różnych substancji i ich zastosowanie:
3) woda i roztwory wodne;

19. Wpływ środowiska na zdrowie człowieka:
2) rola wody,


Osiągnięcia:

1. Całościowe postrzeganie rzeczywistości przyrodniczej.
2. Obserwowanie przyrodniczych składników środowiska i ich opis;
3. Gromadzenie i integrowanie wiedzy koniecznej do opisywania zjawisk przyrody.
12. Czytanie i interpretowanie map, wykresów, tabel.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1882


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.