Katalog Barbara Drozdowska, 2012-05-14 Bielsk Podlaski Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz szkolnej imprezy promującej zdrowy styl życia kl. 0 - III pod hasłem: "Rzuć nałogi - wygraj zdrowie"Cele: Uczeń: - zna czynniki korzystnie wpływające na zdrowie człowieka; - wie jak radzić sobie w trudnych sytuacjach; - posiada informacje na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych; - zna i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych; - integruje się z dziećmi podczas zabawy. Miejsce imprezy: szkolna sala gimnastyczna Czas trwania: ok. 3 godz. lekcyjne Uczestnicy: uczniowie klas 0 – III. W konkurencjach biorą udział 3 drużyny mieszane. Każda składa się z: 1 ucz. kl.0, 1ucz. kl.I,1 ucz. kl. II, 1 ucz. kl. III ( w każdej drużynie po 8 osób). PRZEBIEG IMPREZY 1.Uroczyste otwarcie imprezy: - powitanie zaproszonych gości i uczestników imprezy przez Dyrektora szkoły 2.Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: „ Dbamy o nasze zdrowie”. Na starcie 3 drużyny 8 osobowe. Każda z nich ma krzyżówkę z częścią hasła. Na sygnał dziecko biegnie do pojemnika, losuje karteczkę z zagadką, wraca do swojej drużyny, gdzie jedna osoba ją czyta, następnie zapisuje rozwiązanie do krzyżówki. Po rozwiązaniu krzyżówki zespoły odczytują swoją część hasła: I – Dbamy II – o nasze III - zdrowie 3.Modny strój na każdą pogodę - podział zadań do wykonania na sali poszczególnym drużynom: Przedstawiciel każdej drużyny losuje zadanie. Drużyna wybiera modela i wykonuje strój według własnego pomysłu z przygotowanych wcześniej materiałów (makulatura, bibulki). 4.Prezentacja piosenek o owocu, warzywie lub zdrowym odżywianiu - grupa 0a i 0b. 5.Konkurencja sprawnościowa - Ćwiczymy nasze zmysły W każdym zespole 2 dzieci rozpoznaje owoce i warzywa po dotyku, 2 po smaku i 2 po węchu. 6.Konkurs zręcznościowy „Smacznego”. Dzieci dobrane parami siedzą na krzesełkach na przeciwko siebie. Osoba z zawiązanymi oczami karmi serkiem swoją koleżankę lub kolegę z pary. Wygrywa para, która najszybciej zje serek. 7.Prezentacja piosenki, wiersza o czystości - kl. I a i Ib 8.Konkurencja sportowa - slalom „Umyj ręce”. Na starcie 3 zespoły 8 osobowe. Każde dziecko w okularkach pływackich. Na sygnał dziecko biegnie slalomem do miski myje ręce, wyciera ręce ręcznikiem papierowym zgniata go w kulkę i wrzuca do kosza. Zdejmuje okularki i wraca biegiem do swojej drużyny. 9.Prezentacja piosenki, wiersza o sporcie kl. II a i II b 10.Konkurencja sportowa - tor przeszkód Na starcie 3 zespoły 8 osobowe. Na sygnał zawodnik skacze na skakance do linii, zostawia ją, wchodzi do szarfy, przekłada przez siebie, zostawia ją, następnie toczy piłkę jedną ręką do pachołka, okrąża go i toczy piłkę na miejsce, wraca biegiem po drodze zabierając skakankę którą daje następnej osobie. 11.Konkurencja sportowa - wyścig kangurów z piłką. Na starcie 3 zespoły 8 osobowe. Na sygnał zawodnik trzymając piłkę między nogami skacze do półmetka. Następnie wyjmuje piłkę, otacza pachołek i trzymając ją pod pachą wraca biegiem do drużyny i oddaje następnemu zawodnikowi. 12.Scenka o nałogach kl. III. 13.Prezentacja strojów wykonanych przez drużyny. 14.Układanie haseł antyalkoholowych i antynikotynowych z rozsypani wyrazowej Drużyny otrzymują rozsypanki wyrazowe i układają z nich hasła np.: 1)Papierosy, alkohol precz, bo zdrowie to jest ważna rzecz. 2)Nałogom się nie damy, bo o zdrowie nasze dbamy. 3)Palisz płacisz, zdrowie tracisz. 15.Konkurencja sportowa - rzuty do celu- zbijanie nałogów Na starcie 3 zespoły 8 osobowe. Drużyny osobno zbijają kręgle piłeczką. Każdy zawodnik ma jeden rzut. 16.Ewaluacja- dobre i złe nawyki. Na starcie 3 zespoły 8 osobowe. Na środku sali 3 arkusze szarego papieru z narysowaną postacią i koszem. Na sygnał drużyny biegną do rozsypanych karteczek. Ich zadaniem jest pogrupowanie dobrych i złych nawyków. Złe nawyki przykleją na koszu, zaś dobre nawyki na postaci. Na koniec sprawdzenie poprawności wykonanego zadania przez gości. 17.Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego: Rzuć nałogi – wygraj zdrowie” organizowanego przez świetlicę szkolną. - wyczytanie przyznanych przez jury konkursu miejsc i wręczenie dzieciom nagród. 18.Na zakończenie wręczenie upominków przedstawicielom klas przez dyrekcję i gości. Opracowała: Barbara Bogusława Drozdowska SP NR. 2 im. kpt. Wł. Wysockiego w Bielsku Podlaskim Wyświetleń: 1499
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |