AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Sylwia Tyburska, 2012-05-11
Smolec

Język angielski, Scenariusze

At the doctor

- n +

Temat lekcji: At the doctor's – speaking.
( Z wizytą u lekarza – ćwiczenia w mówieniu.)


Cele ogólne:
1) Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na temat zdrowia, samopoczucia, symptomów choroby.
2) Doskonalenie zdolności posługiwania się słownictwem dotyczącym zdrowia.

Cele operacyjne
1) Uczeń używa i zna słownictwo związane ze zdrowiem, samopoczuciem, objawami choroby.
2) Potrafi porozumieć się w sytuacji wymagającej od niego określenia i nazwania różnego typu dolegliwości .
3) Udziela i uzyskuje informacje i wskazówki na temat symptomów chorób, sposobów ich leczenia.
4) Łączy fragmenty dialogu w taki sposób, by powstała logiczna całość. Czyta ze zrozumieniem.
5) Odnajduje w słuchanym tekście informacje potrzebne do wykonania zadania.
6) Odgrywa scenkę, w której wciela się w postać pacjenta i /lub lekarza.

Standardy egzaminacyjne ćwiczone w czasie lekcji:


Pomoce dydaktyczne;
płyta CD, podręcznik - Matura podstawowa (Longman), rozsypanka dialogu, karty z nazwami dolegliwości.

Formy pracy: indywidualna, w parach

1. Czynności organizacyjne. 1 minuta
2. Sprawdzenie pracy domowej. Uczniowie otrzymują karty pracy, na których znajdują się słowa w języku polskim lub angielskim. Ich zadaniem jest ich przetłumaczenie. Wspólnie sprawdzamy rezultaty – uczniowie odczytują swoje odpowiedzi.
5 minut

Realizowane cele: 1

Typ interakcji: TEACHER-STUDENT

3. Warm up activity – rozgrzewka. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego ze zdrowiem. Część słownictwa została powtórzona w trakcie sprawdzania pracy domowej. Na tym etapie utrwalamy frazy i słowa dotyczące dolegliwości i sposobów leczenia.

Realizowane cele: 1

Typ interakcji: T-S
Przewidywany problem: uczniowie nie pamiętają słówek. Pytam kolejnego ucznia. Mimiką, gestami naprowadzam uczniów na właściwe znaczenie słowa. W ostateczności odsyłam ich do banku słów znajdującego się na końcu rozdziału „Zdrowie” w podręczniku.
5 minut
4. Przekazanie informacji na temat tego, czego dotyczyć będzie dzisiejsza lekcja. Podanie tematu lekcji.
1 minuta

5. Wykonanie zadania nr 1 ze strony 143. Uczniowie dopasowują do siebie fragmenty zdań w taki sposób, by tworzyły spójną całość. Po wykonaniu zadania jeden lub kilkoro uczniów odczytują połączone zdania. Ewentualnych poprawek dokonujemy w trakcie sprawdzania.
5 minut
Realizowane cele: 1, 4

Typ interakcji:T-S

Przewidywane problemy: uczniowie nie rozumieją zapisanych w ćwiczeniu zdań.
Rozwiązanie: wspólnie czytamy fragmenty zdań, uczniowie podejmują próby określenie ich znaczenia lub proszę jednego z uczniów o wyjaśnienie zdań.

6. Następnie uczniowie, wykorzystując powtórzone słownictwo oraz frazy przećwiczone w poprzednim zadaniu dopisują opuszczone fragmenty dialogu umieszczone w ćwiczeniu nr 2 na stronie 143. Kilkoro uczniów odczytuje swoje pomysły. Wspólnie oceniamy ich trafność i poprawność . Na koniec wysłuchują wersji nagranej na płycie. Proszę ich o zanotowanie fraz użytych w nagraniu.
6 minut
Realizowane cele: 1, 3, 5

Typ interakcji: T-S

Przewidywane trudności: uczniowie mają problemy z wyborem odpowiedniej frazy. Proponuję im pracę w parach lub odwołanie się do poprzedniego ćwiczenia.

7. Uczniowie otrzymują rozsypankę dialogu pomiędzy lekarzem a pacjentem. Elementy rozmowy układają w odpowiedniej kolejności. Sprawdzamy, odczytując głośno dialog. Przy okazji po raz kolejny powtarzamy frazy i słownictwo związane ze zdrowiem.
5 minut
Realizowane cele: 1, 2

typ interakcji: S-S

Przewidywane trudności: uczniowie mają kłopoty z właściwym ułożeniem fragmentów dialogu.
Rozwiązanie: proszę innych uczniów o udzielenie wskazówki.

8. Uczniowie losują karty z nazwą schorzenia i na ich podstawie, pracując w parach, układają scenkę. Jeden z nich wciela się w rolę lekarza a drugi pacjenta. Dialog musi zawierać informacje na temat dolegliwości, sposobu dotychczasowego postępowania pacjenta oraz poradę lekarza.

5 minut
Realizowane cele: 1,2,3,6
Przewidywane trudności: nauczyciel obserwuje pracę uczniów i udziela wskazówek, jeśli to będzie konieczne. Przede wszystkim jednak wskazuje na analogiczne sytuacje znajdujące się w poprzednich ćwiczeniach wykonywanych na lekcji.
Jeśli czas na to pozwoli, uczniowie wcielą się w role zarówno lekarzy jak i pacjentów.
9. Po zakończeniu przygotowań uczniowie odgrywają scenki, wcielając się w role lekarza i/lub pacjenta.
10 minut
Realizowane cele: 1,2,3,6
Przewidywane problemy: Zabraknie czasu na odegranie scenek przez wszystkie osoby.
Rozwiązanie: Pytam wybrane osoby lub uczniowie wcielają się w rolę tylko lekarza lub pacjenta (nie odgrywają tych dwóch ról).
10. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej. Wykonanie zadania 3 ze strony 143. Pracę domową może również stanowić niedokończone ostatnie zadanie realizowane na lekcji.
11. Ocena pracy uczniów na lekcji.
10 i 11 – 2 minuty




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2080


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.