AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Justyna Wołowik, 2012-05-07
Łęczna

Język niemiecki, Konspekty

Januar, Februar, März … . Konspekt lekcji z języka niemieckiego w kl. 1 gimnazjum z użyciem tablicy interaktywnej.

- n +

Opracowała : Justyna Wołowik

klasa: 1 gimnazjum

Temat: Januar, Februar, März … - nazwy miesięcy i pór roku.


CELE NAUCZANIA:

1. CEL WYCHOWAWCZY:
• rozwijanie w uczniach umiejętności współpracy w z kolegami,

2. CELE OPERACYJNE
• uczeń nazywa miesiące i pory roku,
• uczeń opisuje pogodę,
• uczeń podaje, w jakim miesiącu ma urodziny.

METODY NAUCZANIA:
• metoda podająca,
• metoda ćwiczeniowa


FORMY PRACY: praca zbiorowa, praca w parach.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
• tablica interaktywna i komputer
• nagrania w programie
• podręcznik

1. Einführung – wprowadzenie, nawiązanie:
• Sprawdzenie listy obecności, podanie tematu lekcji i jej celów, nawiązanie do poprzedniej lekcji.

2. Erarbeitung- opracowanie – część postępująca:

Na początku przypominane są zasady pracy z programem i tablicą interaktywną. W zad. 1 uczniowie uzupełniają wiersz p.t. „Das Jahr” – wstawiając liczby dni w roku, miesiącu itp. ( w słowniku wyszukiwane jest pojęcie „Schaltjahr”) za pomocą flamastra i klawiatury, następnie sprawdzane jest to z nagraniem, to samo dzieje się z tekstem poniżej, gdzie wpisywane są nazwy miesięcy ( po uprzednim przypomnieniu), poprawność zostaje sprawdzona za pomocą odpowiedniego klawisza w programie.

3. Festigung - utrwalenie
W dalszej części w zad. 2 omawiane są najpierw pory roku wraz z ich granicznymi datami, następnie uczniom zostaje zwrócona uwaga na słówka na żółtym tle (war, hatte w czasie Präteritum). Uczniowie za pomocą flamastra i klawiatury wpisują w wierszu „ Die Jahreszeiten” brakujące pory roku, sprawdzana jest ich poprawność za pomocą odpowiedniego klawisza, następuje odesłanie do gramatyki w programie i utrwalenie pisowni rzeczowników.

W zad. 4 na forum klasy omówione zostaje słownictwo dotyczące pogody, następnie w parach uczniowie uzupełniają w podręczniku tekst pod ilustracjami dotyczący opisu pogody. Na tablicy są już gotowe wyniki zasłonięte odpowiednim klawiszem, uczniowie i nauczyciel stopniowo sprawdzają poprawność wypełnienia tekstu.

W zad. 5 Uczniowie wysłuchują odgłosów pogody np. wiejący wiatr, padający deszcz i zapisują, jaka jest, sprawdzają tak jak w poprzednich zadaniach.

W zad. 6 na forum klasy wyjaśniane są podane pytania, następnie uczniowie rozmawiają w parach, mówią o tym kiedy maja urodziny, jaka jest dzisiaj pogoda, jaka jest ich ulubiona pora roku.

Ewaluacja – uczniowie zaznaczają odpowiednie pole w kąciku ewaluacji zgodnie z samooceną postępów na lekcji „Das kann ich schon”
▪ sehr gut
▪ gut
▪ noch üben

4. Hausaufgabe – praca domowa
 Ćwiczenia s. 88
 Chętni - zadanie dodatkowe s.89 lub wiersz „Die Jahreszeiten” na pamięć.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1943


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.