AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzena Grzegorczyk, 2012-05-02
Ludwikowice Kłodzkie

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Ruch na świeżym powietrzu

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH


Prowadzący zajęcia: Marzena Grzegorczyk

Temat: Ruch na świeżym powietrzu.


Cele:
• Uczeń kształtuje w sobie umiejętność słuchania i wykonywania poleceń.
• Uczeń ćwiczy zapamiętywanie kolejności sekwencji ruchów.
• Uczeń wie, jak ważny jest ruch dla zdrowia człowieka.
• Uczeń uświadamia sobie potrzebę przebywania na świeżym powietrzu.
• Uczeń doskonali swoje sprawności ruchowe.
• Uczeń poznaje zasady odpowiedniego zachowania się podczas zabaw na świeżym powietrzu.

Metody:
• Podająca – instrukcja
• Eksponująca – ruch ciała

Formy:
• Indywidualna
• Zbiorowa
• W parach

Parametry grupy: dzieci klas 0, I, II, III

Czas trwania: 45 minut

Miejsce zajęć: boisko szkolne

Przebieg zajęć:


I. Część wstępna.

1. Zaproszenie dzieci do wyjścia na zewnątrz, na boisko.

2. Wspólne przywitanie się dzieci i nauczyciela w ustalony sposób:
Na sam początek dzieci ustawiają się w parach naprzeciwko siebie. A następnie wypowiadają słowa i wykonują gesty.
Cześć (podanie sobie rąk jak do przywitania)
Hej (klaśnięcie w prawą dłoń partnera)
Cześć (podanie sobie prawych rąk)
Hej (klaśnięcie w lewą dłoń partnera)
O.K. (klaśnięcie razem obiema rękami)
Każde dziecko wita się z każdym oraz z nauczycielem.

3. Rozpoczęcie zajęć rymowanką.
Dzieci wraz z nauczycielem stoją w kole, wypowiadają słowa i wykonują gesty:
Wszyscy (klaśnięcie we własne dłonie)
Są (prawą dłonią uderzamy w dłoń partnera po prawej stronie, lewa dłoń wystawiona dla osoby po lewej stroni tak, aby ona mogła uczynić to samo)
Witam (klaśnięcie we własne dłonie)
Was (lewą dłonią uderzamy w dłoń partnera po lewej stronie, prawa dłoń wystawiona dla osoby po prawej stroni tak, aby ona mogła uczynić to samo)
Zaczynamy, Już Czas (te same gesty jak wyżej)
Jestem ja (wskazanie na siebie)
Jesteś Ty (wskazanie na dzieci)
Raz, dwa, trzy (uderzamy dłońmi swoimi w dłonie osób stojących obok).

4. Zapoznanie dzieci z tematyką zajęć, wyjaśnienie, czym będziemy się zajmować, ustalenie zasad wspólnej pracy oraz motywowanie do działania.



II. Część zasadnicza.


1. „Magiczna liczba 7”

(Urszula Bissinger-Ćwierz
Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą (książka + CD))
Na początek nauczyciel wyjaśnia, że będziemy śpiewać i wykonywać odpowiednie ruchy, Intonuje melodię i tekst krótkiej piosenki a dzieci powtarzają i uczą się jej. Następnie wszyscy dobierają się w pary i przy muzyce śpiewają oraz „ćwiczą”:
• Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 x 2
Tak jest 1 - tupiemy prawą nogą i szybko zmieniamy partnera
• Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 x 2
Tak jest 1 - tupiemy prawą nogą
Tak jest 2 – tupiemy prawą nogą i szybko zmieniamy partnera
• Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 x 2
Tak jest 1 - tupiemy prawą nogą
Tak jest 2 – tupiemy prawą nogą
Tak jest 3 – klękamy na prawe kolano i szybko zmieniamy partnera

Z każdym kolejnym razem należy śpiewać to samo, zwiększać liczbę do odliczania i dołączać inne ruchy (powtarzając poprzednie), po czym zmienić partnera:

Tak jest 4 – klękamy na lewe kolano
Tak jest 5 – podpieramy się prawym łokciem na kolanie
Tak jest 6 - podpieramy się lewym łokciem na kolanie
Tak jest 7 – przysiad podparty i „przechadzka kaczuszek”


2. Wyścigi na jednej nodze.

3. Wyścigi „żabek” (skoki w przysiadzie).

4. Bieg po kole – wyścigi numerków.

5. Zabawa w kole – „Równy krok”
(Urszula Bissinger-Ćwierz
Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą (książka + CD))
Nauczyciel intonuje melodię, pokazuje jakie ruchy należy wykonać.

Raz, dwa, trzy, cztery – uderzenia w uda,
Równy krok – klaskanie
Wstawaj bracie, idź do przodu – za ręce zbliżanie się do środka koła
Podnieś wzrok – powrót do tyłu z podniesionymi rękoma raz do góry raz w dół.

6. Kto szybciej – startowanie z odpowiednich pozycji i kończenie w nich: start tyłem, w przysiadzie, w skłonie, z czworakowania.


III. Część końcowa.

1. Chwilowy odpoczynek z odpowiednim oddychaniem nos-usta.

2. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach, powrót do świetlicy.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2837


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.