Katalog Iwona Najduch, 2012-04-18 Nowy Sącz Język angielski, Program nauczania Program koła zainteresowań z języka angielskiego w gimnazjumWstęp Program skierowany jest do uczniów kl. 2 gimnazjum w Mogilnie uczęszczających na dodatkowe, pozalekcyjne zajęcia koła zainteresowań, pragnących poszerzyć swoją wiedzę z języka angielskiego. W ramach tych zajęć uczniowie będą doskonalili sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania. Ponadto będą przygotowywali się do egzaminu gimnazjalnego. Głównym założeniem programu jest poszerzenie umiejętności już zdobytych oraz ćwiczenie strategii egzaminacyjnych. W miarę potrzeby program może być modyfikowany co uzależnione będzie potrzebami uczniów. Cele edukacyjne: • Utrwalenie poznanych oraz zaznajomienie się z nowymi zagadnieniami gramatycznymi • Podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania • Zwiększenie zasobu słownictwa • Zapoznanie uczniów ze strategiami pomocnymi w nauce • Stopniowe przyzwyczajanie uczniów do sytuacji egzaminacyjnych poprzez symulacje egzaminu Cele wychowawcze: • Kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia • Rozwijanie uzdolnień • Korzystanie z posiadanej wiedzy w sposób twórczy • Uświadomienie uczniom ich potencjału intelektualnego • Analiza postępów i osiągnięć uczniów • Rozwijanie umiejętności współdziałania i pracy w grupie Metody pracy 1. metoda komunikacyjna 2. metoda elicytacji 3. metoda The Silent Way 4. gramatyka w kontekście Formy pracy 1. praca z całą grupą 2. praca w grupach 3. praca w parach 4. praca indywidualna Materiały nauczania wspomagające osiągnie celów 1. „Repetytorium Gimnazjalne z języka angielskiego. Poziom podstawowy i rozszerzony.” Longman 2. „Egzamin gimnazjalny 2012. Repetytorium z testami” Mcmillan 3. Zbiór płyt CD - zbiór prywatny. 4. Słowniki angielsko-polskie i polsko-angielskie. 5. Płyty z nagraniami "native speakers" . Ewaluacja Ewaluacja będzie odbywała się na bieżąco poprzez obserwację prowadzoną przez nauczyciela, jak również rozmowy z uczniami, uczestniczącymi w zajęciach. W trakcie zajęć stosowane będą różne ćwiczenia mające na celu bieżące monitorowanie procesu nauczania (np. krzyżówki, podpisywanie obrazków, uzupełnianie luk w tekście lub piosence). Nauczyciel prowadzący będzie przeprowadzał krótkie ankiety ewaluacyjne pod koniec półrocza. Wyświetleń: 2833
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |