AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Najduch, 2012-04-18
Nowy Sącz

Język angielski, Program nauczania

Program koła zainteresowań z języka angielskiego w gimnazjum

- n +

Wstęp
Program skierowany jest do uczniów kl. 2 gimnazjum w Mogilnie uczęszczających na dodatkowe, pozalekcyjne zajęcia koła zainteresowań, pragnących poszerzyć swoją wiedzę z języka angielskiego. W ramach tych zajęć uczniowie będą doskonalili sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania. Ponadto będą przygotowywali się do egzaminu gimnazjalnego.
Głównym założeniem programu jest poszerzenie umiejętności już zdobytych oraz ćwiczenie strategii egzaminacyjnych. W miarę potrzeby program może być modyfikowany co uzależnione będzie potrzebami uczniów.
Cele edukacyjne:
• Utrwalenie poznanych oraz zaznajomienie się z nowymi zagadnieniami gramatycznymi
• Podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania
• Zwiększenie zasobu słownictwa
• Zapoznanie uczniów ze strategiami pomocnymi w nauce
• Stopniowe przyzwyczajanie uczniów do sytuacji egzaminacyjnych poprzez symulacje egzaminu
Cele wychowawcze:
• Kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia
• Rozwijanie uzdolnień
• Korzystanie z posiadanej wiedzy w sposób twórczy
• Uświadomienie uczniom ich potencjału intelektualnego
• Analiza postępów i osiągnięć uczniów
• Rozwijanie umiejętności współdziałania i pracy w grupie
Metody pracy
1. metoda komunikacyjna
2. metoda elicytacji
3. metoda The Silent Way
4. gramatyka w kontekście
Formy pracy
1. praca z całą grupą
2. praca w grupach
3. praca w parach
4. praca indywidualna
Materiały nauczania wspomagające osiągnie celów

1. „Repetytorium Gimnazjalne z języka angielskiego. Poziom podstawowy i rozszerzony.” Longman
2. „Egzamin gimnazjalny 2012. Repetytorium z testami” Mcmillan
3. Zbiór płyt CD - zbiór prywatny.
4. Słowniki angielsko-polskie i polsko-angielskie.
5. Płyty z nagraniami "native speakers" .

Ewaluacja

Ewaluacja będzie odbywała się na bieżąco poprzez obserwację prowadzoną przez nauczyciela, jak również rozmowy z uczniami, uczestniczącymi w zajęciach. W trakcie zajęć stosowane będą różne ćwiczenia mające na celu bieżące monitorowanie procesu nauczania (np. krzyżówki, podpisywanie obrazków, uzupełnianie luk w tekście lub piosence). Nauczyciel prowadzący będzie przeprowadzał krótkie ankiety ewaluacyjne pod koniec półrocza.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2833


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0