Katalog Magdalena Szpyra, 2012-04-17 Modliborzyce Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r. § 7 ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Udział w pracach zespołu języków obcych. 3. Udział w pracach zespołu ds. ankietowania i ewaluacji 4. Współpraca przy organizowaniu konkursów przedmiotowych. Opracowanie regulaminu szkolnego konkursu „Z językami obcymi na ty”. § 7 ust.1 pkt.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje szkoleniowe, warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka angielskiego, rady szkoleniowe. 2. Tworzenie własnego warsztatu pracy. Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, zadań, gier, itp. Budowanie bazy materiałów z zakresu dydaktyki i metodyki; biblioteczka metodyczno – przedmiotowa. § 7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1. Analiza dokumentacji. Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Karta Nauczyciela. Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. Ustawa o systemie oświaty. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Współpraca z opiekunem stażu. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu . Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego. Stosowanie aktywnych metod nauczania. Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, plansze dydaktyczne, testy. 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Opieka nad Szkolnym Klubem Europejskim. 2. Prowadzenie dodatkowych cyklicznych zajęć w języku angielskim dotyczących obchodów i historii świąt w krajach anglojęzycznych. 3. Praca z uczniem na zajęciach pozalekcyjnych. Prowadzenie zajęć przygotowujących do egzaminu dojrzałości z języka angielskiego. Prowadzenie konsultacji indywidualnych. 4. Uwzględnianie w nauczaniu języka angielskiego treści dotyczących środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 5. Współorganizowanie wycieczek klasowych. § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, publikacje scenariuszy lub elementów lekcji. 2. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej. 3. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. 4. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku. § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Współpraca z wychowawcami klas w rozwiązywaniu problemów: rozpoznawanie sytuacji rodzinnej, materialnej, zdrowotnej uczniów; rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów. 2. Współpraca z rodzicami - udział w zebraniach i spotkaniach indywidualnych z rodzicami. 3. Konsultacje z Pedagogiem Szkolnym przy rozwiązywaniu trudności wychowawczych. 4. Opracowanie regulaminu pracowni językowej. 5. Udział w szkoleniu dotyczącym pracy z uczniem dyslektycznym i wykorzystanie zdobytej w nim wiedzy w praktyce. 6. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły: sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez i wycieczek; pełnienie dyżurów podczas przerw śródlekcyjnych. § 7 ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu. 2. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i ich modyfikacji: Statut Szkoły, Plan Dydaktyczno-Wychowawczy, Plan Rozwoju Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania. Wdrażanie regulaminów wewnątrzszkolnych. 3. Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowego systemu nauczania i innych dokumentów nauczania. 4. Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp. Wyświetleń: 800
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |