AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Kuciapska, 2012-04-11
Strzelce

Matematyka, Scenariusze

Przygoda z „Kangurem Matematycznym”

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ KOŁA MATEMATYCZNEGO DLA KLAS CZWARTYCH

Nauczyciel prowadzący: nauczyciel mianowany p. Agnieszka Kuciapska

Temat: Przygoda z „Kangurem Matematycznym”


Cele lekcji:
Rozwijanie logicznego myślenia.
Rozwijanie wyobraźni.
Doskonalenie zdobytych umiejętności matematycznych.
Rozwijanie samodzielności.
Przygotowanie uczniów do udziału w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "Kangur 2012”
Rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań.
Uczenie uważnego analizowania treści zadań zamkniętych.

Metody pracy:
- pogadanka – omówienie celów i zdań konkursu matematycznego „Kangur 2012”,
- problemowo - ćwiczeniowa, poprzez krzyżówkę, zabawę matematyczną [głuchy telefon] oraz rozwiązywanie konkretnych zadań,
- burza mózgów.

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne:
- prezentacja w programie Microsoft PowerPoint nt. „Konkurs Kangur Matematyczny”,
- załączniki w postaci krzyżówki i zadań, zegary, artykuły piśmienne.

Przebieg zajęć.

1.Powitanie i sprawdzenie listy obecności.

2.Zabawa w głuchy telefon – celem zabawy jest ćwiczenie pamięciowe, polegające na zmianie składników, ale tak, aby nie uległa zmianie suma, np. jedna osoba podaje sumę dwóch składników: 17 + 33, a następna podaje sumy równoważne, np. 20 + 30. Uczniowie muszą zapamiętać, jakie działanie przekazali „przez telefon”, by w razie pomyłki można było odtworzyć, kto się pomylił. Ostatni uczeń podchodzi do tablicy i zapisuje swoje wyniki. Jeśli nie ma pomyłki, to koniec zabawy, jeśli jest pomyłka, wówczas trzeba odtworzyć na głos to, co uczniowie przekazywali sobie na ucho i odszukać błąd.

3.Samodzielne rozwiązanie krzyżówki z hasłem, będący tematem zajęć [Załącznik]
– temat zajęć: Kangur Matematyczny.

4.Określenie celu lekcji.

5.Prezentacja multimedialna o konkursie „Kangur Matematyczny”.
- Historia konkursu.
- Zasady i cel konkursu.
- Omówienie testu konkursowego.

6.Rozwiązywanie zadań konkursowych z uwzględnieniem progów trudności (zadania za
3 punkty, za 4 punkty i za 5 punktów).

7.Podsumowanie zajęć.









Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1001


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.