Katalog

Michał Muszyński, 2012-04-10
Turek

Język angielski, Konspekty

The United States of America

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego dla VI klasy szkoły podstawowej


Poziom: A1 (poziom początkujący)

Liczba uczniów: 14

Temat: Have you ever been to the U.S.A.?

Czas trwania: 45 minut

Cele:
 wprowadzenie nowej leksyki,
 doskonalenie umiejętności posługiwania się czasem Present Perfect
 rozwijanie sprawności mówienia,
 doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie,
 doskonalenie sprawności pisania.
 pogłębianie wiadomości na temat geografii Stanów Zjednoczonych.

Cele operacyjne w zakresie:
a) wiadomości:
- znajomość słownictwa związanego z geografią oraz historią USA.
b) umiejętności:
- umiejętność obsługi komputera i Internetu (umiejętność wyszukiwania
potrzebnych informacji w Internecie)
- umiejętność mówienia w j. angielskim ( prezentacja wybranego stanu)
- umiejętność słuchania w celu ogólnego zrozumienia (polecenia nauczyciela).
- umiejętność czytania w celu znalezienia szczegółowych informacji.
- umiejętność pracy w parach


Materiały:

 Oprogramowanie interaktywne
 komputer z CD-ROM-em, projektor
 urządzenie gomaxx –tablica interaktywna.

Metody pracy:

• indywidualne odpowiedzi uczniów na zadawane przez nauczyciela pytania,
• praca w grupach,
• praca w parach,
• ćwiczenie wymowy.

Przebieg lekcji:

Czynności wstępne:
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- sprawdzenie pracy domowej

Poszczególne etapy lekcji i ich cel:

1)Nauczyciel zadaje pytania: ”Have you ever been to the United States of America? What do you know about this country?”
- Rozgrzewka językowa, wprowadzenie tematu lekcji.

Uczniowie używając czasu Present Perfect odpowiadają na zadane im pytanie.
Np. (I have never been to the U.S.A. / I’ve been to the U.S.A. twice. itd.)







2) Nauczyciel prosi o rozwiązanie przygotowanego przez siebie testu wielokrotnego wyboru dotyczącego podstawowych wiadomości o Stanach Zjednoczonych.
Test umieszczony jest na Szkolnej Platformie Edukacyjnej. http://portal.edupage.org/index.php?login&PSID=uegoe4vukarga5ouqv6uiglca6
Uczniowie podchodzą kolejno do tablicy interaktywnej, czytają pytanie w j. angielskim i używając specjalnego wskaźnika do tablic interaktywnych wybierają poprawną według nich odpowiedź.

3 )Po rozwiązaniu testu nauczyciel za pomocą projektora uruchamia przygotowaną prze siebie prezentację multimedialną dotycząca Stanów Zjednoczonych. Prezentacja została przygotowana w programie Microsoft PowerPoint i zawiera informacje z zakresu: ustrój polityczny, podział terytorialny, geografia, demografia, kino, muzyka, oraz kuchnia amerykańska .

4)Uczniowie włączają komputery. Ich zadaniem jest odnalezienie strony internetowej
http://www.infoplease.com/states.html Po jej odnalezieniu uczniowie wybierają dowolny stan wchodzący w skład terytorium USA. Następnie uczniowie pracując w parach uzupełniają karty pracy (karta pracy 1) wpisując informacje dotyczące wcześniej wybranego kraju.
5)Uczniowie słownie prezentują informacje o wybranym przez nich stanie, które udało się im odnaleźć w Internecie.

6)Kolejnym etapem pracy uczniów jest wykonanie własnej prezentacji dowolnie wybranego stanu ( praca domowa). Uczniowie wykonują pracę w grupach i prezentują efekty swojej pracy podczas następnych zajęć. Prace uczniów powinny być wykonane na brystolach, które następnie zostaną przywieszone w pracowni języka angielskiego.








Karta Pracy 1

Temat: Stany Zjednoczone Ameryki Północnej


1)Uzupełnij informacje dotyczące wybranego przez ciebie stanu.



Name of the State (Nazwa Stanu) __________________________________


Nickname (Nazwa potoczna) __________________________________


Land area (powierzchnia) __________________________________


Population (zaludnienie) __________________________________


Capital (stolica) __________________________________


Governor (guberntor) __________________________________


State symbol (symbol Stanu) __________________________________


Motto (motto) _________________________________



Number of counties (liczba hrabstw) _________________________________


The biggest city (najwieksze miasto) _________________________________









PRZYKŁADOWE PYTANIA WIELOKROTNEGO WYBORU UMIESZCZONE NA PLATFORMIE EDUKACYJNEJ LIBRUS



• How many stars are on the American flag?

• What is the capital city of the U.S.A?

• Who is the president of the U.S.A?

• What is the population of the U.S.A?

• What is the biggest state in the U.S.A?

• When is Halloween celebrated?

• Where is the Statue of Liberty located?

• When was America discovered?

• Who was the first president of the U.S.A?

Uczniowie wybierają poprawną odpowiedź spośród czterech podanych wersji

Wyświetleń: 1787


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.