Katalog Michał Muszyński, 2012-04-10 Turek Język angielski, Konspekty The United States of AmericaScenariusz lekcji języka angielskiego dla VI klasy szkoły podstawowej Poziom: A1 (poziom początkujący) Liczba uczniów: 14 Temat: Have you ever been to the U.S.A.? Czas trwania: 45 minut Cele: wprowadzenie nowej leksyki, doskonalenie umiejętności posługiwania się czasem Present Perfect rozwijanie sprawności mówienia, doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie, doskonalenie sprawności pisania. pogłębianie wiadomości na temat geografii Stanów Zjednoczonych. Cele operacyjne w zakresie: a) wiadomości: - znajomość słownictwa związanego z geografią oraz historią USA. b) umiejętności: - umiejętność obsługi komputera i Internetu (umiejętność wyszukiwania potrzebnych informacji w Internecie) - umiejętność mówienia w j. angielskim ( prezentacja wybranego stanu) - umiejętność słuchania w celu ogólnego zrozumienia (polecenia nauczyciela). - umiejętność czytania w celu znalezienia szczegółowych informacji. - umiejętność pracy w parach Materiały: Oprogramowanie interaktywne komputer z CD-ROM-em, projektor urządzenie gomaxx –tablica interaktywna. Metody pracy: • indywidualne odpowiedzi uczniów na zadawane przez nauczyciela pytania, • praca w grupach, • praca w parach, • ćwiczenie wymowy. Przebieg lekcji: Czynności wstępne: - powitanie - sprawdzenie obecności - sprawdzenie pracy domowej Poszczególne etapy lekcji i ich cel: 1)Nauczyciel zadaje pytania: ”Have you ever been to the United States of America? What do you know about this country?” - Rozgrzewka językowa, wprowadzenie tematu lekcji. Uczniowie używając czasu Present Perfect odpowiadają na zadane im pytanie. Np. (I have never been to the U.S.A. / I’ve been to the U.S.A. twice. itd.) 2) Nauczyciel prosi o rozwiązanie przygotowanego przez siebie testu wielokrotnego wyboru dotyczącego podstawowych wiadomości o Stanach Zjednoczonych. Test umieszczony jest na Szkolnej Platformie Edukacyjnej. http://portal.edupage.org/index.php?login&PSID=uegoe4vukarga5ouqv6uiglca6 Uczniowie podchodzą kolejno do tablicy interaktywnej, czytają pytanie w j. angielskim i używając specjalnego wskaźnika do tablic interaktywnych wybierają poprawną według nich odpowiedź. 3 )Po rozwiązaniu testu nauczyciel za pomocą projektora uruchamia przygotowaną prze siebie prezentację multimedialną dotycząca Stanów Zjednoczonych. Prezentacja została przygotowana w programie Microsoft PowerPoint i zawiera informacje z zakresu: ustrój polityczny, podział terytorialny, geografia, demografia, kino, muzyka, oraz kuchnia amerykańska . 4)Uczniowie włączają komputery. Ich zadaniem jest odnalezienie strony internetowej http://www.infoplease.com/states.html Po jej odnalezieniu uczniowie wybierają dowolny stan wchodzący w skład terytorium USA. Następnie uczniowie pracując w parach uzupełniają karty pracy (karta pracy 1) wpisując informacje dotyczące wcześniej wybranego kraju. 5)Uczniowie słownie prezentują informacje o wybranym przez nich stanie, które udało się im odnaleźć w Internecie. 6)Kolejnym etapem pracy uczniów jest wykonanie własnej prezentacji dowolnie wybranego stanu ( praca domowa). Uczniowie wykonują pracę w grupach i prezentują efekty swojej pracy podczas następnych zajęć. Prace uczniów powinny być wykonane na brystolach, które następnie zostaną przywieszone w pracowni języka angielskiego. Karta Pracy 1 Temat: Stany Zjednoczone Ameryki Północnej 1)Uzupełnij informacje dotyczące wybranego przez ciebie stanu. Name of the State (Nazwa Stanu) __________________________________ Nickname (Nazwa potoczna) __________________________________ Land area (powierzchnia) __________________________________ Population (zaludnienie) __________________________________ Capital (stolica) __________________________________ Governor (guberntor) __________________________________ State symbol (symbol Stanu) __________________________________ Motto (motto) _________________________________ Number of counties (liczba hrabstw) _________________________________ The biggest city (najwieksze miasto) _________________________________ PRZYKŁADOWE PYTANIA WIELOKROTNEGO WYBORU UMIESZCZONE NA PLATFORMIE EDUKACYJNEJ LIBRUS • How many stars are on the American flag? • What is the capital city of the U.S.A? • Who is the president of the U.S.A? • What is the population of the U.S.A? • What is the biggest state in the U.S.A? • When is Halloween celebrated? • Where is the Statue of Liberty located? • When was America discovered? • Who was the first president of the U.S.A? Uczniowie wybierają poprawną odpowiedź spośród czterech podanych wersji Wyświetleń: 1787
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |