Katalog Joanna Bednarczuk, 2012-04-04 Chełm Język angielski, Konspekty Fruit and vegetables- konspekt z języka angielskiego I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: POZIOM NAUCZANIA: klasa II Szkoła Podstawowa TEMAT LEKCJI: Fruit and vegetables – rozróżniamy zdrowe i niezdrowe produkty spożywcze. CELE JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: • Cele operacyjne w zakresie a) wiadomości: - uczeń zna nazwy owoców i warzyw -uczeń wie jak udzielić odpowiedzi i zapytać o ulubione warzywo i owoc - uczeń zna nazwy słodyczy i innych niezdrowych produktów żywnościowych b)umiejętności: - uczeń potrafi opowiadać o swoich upodobaniach (ulubione warzywa i owoce) - uczeń potrafi budować pytania o upodobania kolegów i koleżanek, oraz odpowiedzieć na nie - uczeń potrafi użyć nowe słownictwo i określić co jest owocem, a co warzywem i jakie są niezdrowe produkty c) postawy: - rozwijanie u uczniów umiejętności odpowiedniego zachowania się w konkretnych sytuacjach życiowych (zastosowanie pytań o upodobania żywieniowe we właściwych sytuacjach i kontekstach) 5.METODY PRACY: ćwiczenia praktyczne, problemowe. 6. FORMY PRACY: praca w parach, praca indywidualna. II. PRZEBIEG LEKCJI: 1.Wstęp Powitanie, sprawdzanie obecności, odpytanie z poprzednio wprowadzonego słownictwa 2. Rozgrzewka leksykalna - nauczyciel nakleja na tablicy trzy kosze z napisami; warzywa, owoce, słodycze i prosi uczniów o przyporządkowanie obrazków do właściwego kosza - prosi uczniów o podanie zdrowych i niezdrowych produktów 3.Wprowadzenie nowego materiału -nauczyciel rozdaje uczniom obrazki z warzywami i owocami do pokolorowania i prosi o wycięcie ich i wykonanie kukiełek - uczniowie wykonują kukiełki i kolejno przedstawiają się np. Jestem panem marchewką. Jestem warzywem (I’m Mr Carrot. I’m a vegetable.) - następnie nauczyciel zapisuje pytanie o ulubione owoce i warzywa oraz możliwe odpowiedzi (What’s your favourite fruit/vegetable?) 4. Praca z nowym materiałem -nauczyciel dobiera uczniów w pary i prosi o zadawanie pytań o ulubione warzywa i owoce 5. Podsumowanie lekcji, zadanie pracy domowej - nauczyciel prosi o dokonanie samooceny pracy na lekcji poprzez narysowanie uśmiechniętych lub smutnych buziaczków Opracowała Joanna Bednarczuk Wyświetleń: 3227
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |